1 | Dersin Adı: | 19. YÜZYIL DÜNYA TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | ULI5113 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Barış Özdal |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü Siyasi Tarih Anabilim Dalı 16059 Görükle-BURSA Tel.: 0 224 294 11 65 Fax.: 0 224 294 10 03 e-mail: barisozdal@gmail.com ozdalb@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | http://www.barisozdal.com.tr/ |
19 | Dersin Amacı | Bu derste, Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı Yüksek Lisans Programı öğrencilerine 19. yüzyılın sonuna kadar olan dönemde dünya tarihinin gelişimi hakkında bilgilerin aktarılması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, öğrencilerin uluslararası sistemdeki güncel gelişmeleri analiz etmesine katkı sağlayacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tarih ve Dünya: Antik ve Orta Çağ’daki Dönüşümler ve Tarih Kavramı | |
2 | 19. yüzyılda Tarih Yazımı | |
3 | Tarih ve Uluslararası İlişkiler Tarihi (Diplomasi Tarihi) | |
4 | 1648 Westphalia Barışı’ndan İtibaren Ulus Devletlerin Oluşum Süreci | |
5 | Amerikan Devrimi | |
6 | Fransız Devrimi ve Napolyon Savaşları | |
7 | Endüstri Devrimi | |
8 | 1815 Viyana Kongresi | |
9 | 1830 ve 1848 Devrimleri | |
10 | Avrupa Emperyalizmi Dönemi | |
11 | Osmanlı İmparatorluğu | |
12 | Rus İmparatorluğu (Çarlığı) | |
13 | Alman ve İtalyan Ulusal Birliği | |
14 | I. Dünya Savaşı Öncesi Bloklaşmalar ve Savaşa Yol Açan Gelişmeler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Barış Özdal, R. Kutay Karaca, Diplomasi Tarihi 1, 4. Baskı, Dora Yayınları, 2020. Barış Özdal, R. Kutay Karaca, Diplomasi Tarihi 2, 3. Baskı, Dora Yayınları, 2021. E. Hallett Carr, Tarih Nedir?, İstanbul: İletişim Yayınları, 2006. R. G. Collingwood, Tarih Tasarımı, İstanbul: Ara Yayınları, 1990. Charles Tilly, Avrupa’da Devrimler, 1492-1992, İstanbul: Afa Yayınları, 1990. Oral Sander, Siyasi Tarih İlk Çağlardan 1918’e, Ankara: İmge Yayınları, 1994. Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara: Türk Tarih Kurumları Yayınları, 2003. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 75 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 25 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 75 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik Sınav-Ödev | |
Açıklama | Sınavlarda öğrenciye klasik sorular yöneltilir. Ödevde ise araştırma yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |