Özel amaçlar için kullanılabilecek veri tiplerini tanımlayabilme, Sıralı yada doğrudan erişimli dosyaları oluşturabilme ve kullanabilme, İşaretçi tip değişkenleri kavrayıp, tanımlayabilme, Kendi kendini çağıran program parçaları oluşturabilme, Sıralama ve arama yöntemlerini kavrayabilme, Programlama dilinin sağladığı olanakları kullanarak kütüphaneler oluşturabilme ve mevcut kütüphaneleri inceleyebilme, Programlama dilinin sağladığı olanakları kullanarak bilgisayar portlarını kullanıp kontrol edebilme.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Matematiksel model oluşturmada ve veri içeren her türlü konuda ihtiyaç duyulan algoritma analiz ve veri yapı modellerine ait her türlü alt yapıyı vermek ve ilgili konudaki en iyi çözümü bilgisayar üzerinde geliştirmeyi sağlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Algoritma mantığını kavrar;
2
Algoritma uygulaması yapar;
3
Veri yapılarını kavrar;
4
Veri yapılarını tanımlar;
5
Programlama ve veri yapıları uygulaması yapar;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Algoritma
2
Algoritma
3
Veri yapıları kavramı
4
Veri yapıları
5
Programlama örnekleri
6
Kuyruklar
7
Ağaçlar
8
Koleksiyonlar
9
Programlama tipleri yapıları
10
Programlama tipleri yapıları
11
Programlama tipleri yapıları
12
Programlama tipleri yapıları
13
Programlama tipleri yapıları
14
Programlama tipleri yapıları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
60
Yıl sonu Sınavı
0
0
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
100
Finalin BAşarıya Oranı
0
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl Değerlendirme
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
50
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
35
35
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
0
0
0
Toplam İş Yükü
162
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,23
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU