1 | Dersin Adı: | POLİTİK-TEOLOJİ |
2 | Dersin Kodu: | KMY6140 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi GÜLBEYAZ KARAKUŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Dr Öğr. Üyesi Gülbeyaz Karakuş |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | gkarakus@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Politik-teoloji, sekülerizm ve din-siyaset ilişkisinde bilgi sahibi olmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Din, siyaset ve politik-teoloji konusunda kaynakları ve konuları değerlendirme becerisi kazandırır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Politik-Teoloji | |
2 | Ortaçağ din ve siyaset ilişkisi I | |
3 | Ortaçağ din ve siyaset ilişkisi II | |
4 | Hıristiyan ve Musevîlik teolojisi ve Siyaset | |
5 | İslâm Teolojisi ve Siyaset | |
6 | Kurtuluş Teolojileri | |
7 | Siyasî kavram ve değerlerin teolojik kökenleri I | |
8 | Siyasî kavram ve değerlerin teolojik kökenleri II | |
9 | Siyasî otorite ve otoritenin kaynağı | |
10 | Sekülerizm ve kutsal ilişkisi | |
11 | Seküler kutsallıklar ve siyaset | |
12 | Ulus devlet ve politik-teolojik temelleri I | |
13 | Ulus devlet ve politik-teolojik temelleri I | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
- Baruch Spinoza, Tanrıbilimsel Politik İnceleme, çev. Betül Ertuğrul, İstanbul: Biblos Yayınları, 2008. -Carl Schmitt, Siyasî İlahiyat, Egemenlik Kuramı Üzerine Dört Bölüm, çev. Emre Zeybekoğlu, Ankara: Dost Kitabevi, 2002. - Carl Schmitt, Siyasal Kavramı, çev. Ece Göztepe, İstanbul: Metis Yayınları, 2012. -Robert Bellah, The Broken Covenant, American Civil Religion in Time of Trial, Chicago: The University of Chicago Press, 1984. - Robert Bellah, “Civil Religion in America”, Daedalus, Vol.117, No. 3, (Summer 1988), s. 97-118. -Marchel Gauchet, Demokrasi İçinde Din, Laikliğin Gelişimi, çev. Mehmet Emin Özcan, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları, 2000. -Marcel Gauchet, Yurttaşını Arayan Demokrasi, der. ve çev. Zeynep Savaşçın, İstanbul: İletişim Yayınları, 2013. -Simon Critchley, İmansızların İmanı, Siyasal Teoloji Deneyleri, çev. Erkal Ünal, İstanbul: Metis Yayınları, 2013. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Klasik | |
Açıklama | Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 45 | 45 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |