Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ
1 Dersin Adı: KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ
2 Dersin Kodu: PSBS303
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Dr. YILMAZ DORUK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Yılmaz DORUK
Teknik Bilimler MYO-Görükle Kampüsü
02242972374 yzdoruk@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin kesme çiçekleri (karanfil, gül, krizantem, gerbera, lisianthus, Gypsophila,anthurium,şebboy ve aslanağzıLale, Glayöl, Frezya,Zambak, Alstroemeria,Nergis, İris, Sümbül , Solidago ve Helianthus) tanımasını kesme çiçekler ile ilgili son teknolojik gelişmeleri kavramasını, çoğaltılmasını, yetiştiriciliğini tasarlayabilmesini, gerçekleştirebilmesini, üretimde karşılaşabileceği sorunları çözebilmesini, muhafaza, depolama, pazarlama ve kalite konularının önemini kavramasını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu derse ilişkin konularda mesleki bilgi ve becerisini arttırmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kesme çiçeklerin önemini/yararını açıklayabilme;
2 Sektör taleplerine uygun hedefler ile üretim arasındaki bağlantıyı kavrayabilme ;
3 Üretim materyali çoğaltılabilmesini uygulayabilme;
4 Modern teknolojileri üretimde kullanabilme;
5 Süs bitkileri yetiştiriciliğinde karşılaşacağı problemleri çözebilme;
6 Karanfil, gül, krizantem, gerbera, lisianthus, Gypsophila,anthurium,şebboy ve aslanağzı yetiştiriciliği(sistematiği,toprak hazırlığı, dikim,ekolojik istekleri,çoğaltımı,hasadı,depolama,pazarlama vs.);
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kesme çiçek sektörü ve önemi
2 Karanfil yetiştiriciliği, sistematiği, morfolojik özellikleri, ekolojik istekleri, çoğaltımı, yetiştiriciliği, derim, depolama, pazarlama
3 Kesme çiçek üretiminde Flamingo çiçeği yetiştiriciliği
4 Gül yetiştiriciliği( sistematiği, gelişimi, ekolojik istekleri, çoğaltımı)
5 Gypsophila yetiştiriciliği, sistematiği, ekolojik istekleri,çoğaltımı, Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler, derim,pazara hazırlama, hastalık, zararlılar
6 Krizantem yetiştiriciliği, sistematiği, gelişimi, ekolojik istekleri, çoğaltımı
7 Gerbera yetiştiriciliği, sistematiği, ekolojik istekleri, çoğaltımı, Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler,derim, pazara hazırlama, hastalık, zararlılar
8 Ders tekrarı ve arasınav
9 Kesme çiçek üretiminde Aslanağzı ve şebboy yetiştiriciliği.Nergis yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,soğan dikimi,karartma aydınlatma,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, ve zararlılar)
10 Lisianthus yetiştiriciliği, sistematiği, ekolojik istekleri,çoğaltımı, Toprak hazırlığı, dikim, kültürel işlemler, derim,pazara hazırlama, hastalık, zararlılar. Solidago yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,fide dikimi,karartma aydınlatma,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, ve zararlılar)
11 Freesia yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,korm dikimi,ışık, sulama,sıcaklık,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, hastalık ve zararlılar)
12 Lale yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,soğan dikimi,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, hastalık ve zararlılar)
13 Glayöl yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,soğan dikimi,karartma aydınlatma,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, ve zararlılar).Iris ve sümbül yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme, dikim, ,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, ve zararlılar)
14 Lilium yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,korm dikimi,karartma aydınlatma,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, ve zararlılar).Alstroemeria yetiştirme tekniği (Sistematiği,ekolojik istekleri,toprak hazırlığı,çoğaltımı,yetiştirme ortamı,besleme ve gübreleme,fide dikimi,karartma aydınlatma,hasad,hasat sonrası işlemler,pazarlama, ve zararlılar)
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1) Forcing Flower Bulbs, International Flower Bulb Center, Holland.
2)Mengüç, A., Süs Bitkileri (Soğanlı, Yumrulu, Rizomlu Bitkilerde Üretim, Doku Kültürleri ile Üretim), Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 904, Eskişehir, 1996.
3) Korkut, A.B. Çiçek Yetiştiriciliği, Hasat Yayınları, İstanbul, 1998.
4) Larson, R.A. Introduction to Floriculture. Academic press. 1980.
5) Mercurio, G., 2007. Cut rose cultivation around the world. First Editon, 256p, Schreurs, The Nedherlands.
6) Mercurio, G., 2002. Gerbera Cultivation in Greenhouse. Schrerurs, 206p, Italy.
7) Karagüzel, O., A.B. Korkut, B. Özkan, F.G. Çelikel, S. Titiz 2010. Süs bitkileri üretiminin bugünkü durumu, geliştirilme olanakları ve hedefleri. Ziraat Mühendisliği VII. Teknik Kongresi. Bildiriler
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 5 5
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 3 0 0 0 4 0 3 0 5 0 0
OK2 0 2 0 0 0 3 0 3 0 4 0 0
OK3 0 3 0 0 0 3 0 2 0 3 0 0
OK4 0 3 0 0 0 2 0 4 0 3 0 0
OK5 0 2 0 0 0 3 0 4 0 3 0 0
OK6 0 3 0 0 0 3 0 3 0 2 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr