Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İSLÂM SİYASAL DÜŞÜNCESİ, METİN OKUMALARI
1 Dersin Adı: İSLÂM SİYASAL DÜŞÜNCESİ, METİN OKUMALARI
2 Dersin Kodu: KMY5131
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi GÜLBEYAZ KARAKUŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üyesi Gülbeyaz Karakuş
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gkarakus@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İslâm siyasal düşüncesinin kaynakları ve siyasal metinlerini değerlendirmek
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İslâm siyasal düşüncesinin kaynakları ve siyasal metinlerini değerlendirme becerisi kazandırır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslâm siyasal düşüncesinin kaynaklarını değerlendirme. ;
2 Metinler üzerinden İslâm siyasal düşüncesindeki değişim ve dönüşümü görebilme.;
3 İslâm siyasal düşüncesine ait metinlerin Batı siyasal düşüncesi metinleri ile karşılaştırılabilmesi;
4 Modernleşmenin İslam siyasal düşüncesi üzerindeki etkisini değerlendirebilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslâm siyasal düşüncesinin imkânı ve temel kaynakları
2 Grek Felsefesinin İslâm Felsefesine Yansımaları
3 İslâm Felsefesi’nde siyasal metinler
4 Farabi ve Medinetü’l-Fazıla
5 İbn Rüşd, İbn Sina, Gazzali ve siyasî anlayışları I
6 İbn Rüşd, İbn Sina, Gazzali ve siyasî anlayışları I
7 İbn Mukaffa
8 Mâverdî
9 Nizamülmülk
10 Kınalızâde Âli Efendi
11 Said Halim Paşa
12 Mevdudî
13 Modernizm ve Islahatçı Yaklaşımlar I
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: -Sami Erdem, Cüneyt Kaya (yay.hz.), İslam ve Klasik, Klasik Yayınları, 2008.
-Özlem Bağdatlı, İslam Siyaset Düşüncesinin Kavramsal Temelleri, Dergâh Yayınları, 2018.
-Asım Cüneyd Köksal, Fıkıh ve Siyaset, Klasik Yayınları, 2016.
-Mehmet Ali Büyükkara, Çağdaş İslâmî Akımlar, Klasik Yayınları, 2016.
- Roy Jackson, Doğuşundan Günümüze İslam Felsefesi, Litera Yayıncılık, 2017.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik
Açıklama Mutlak değerlendirme kullanılmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 45 45
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 45 45
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 2 3 3 3 3 5 5 4 4
OK2 2 3 4 5 3 4 5 5 5 5
OK3 3 3 4 3 4 3 5 4 3 4
OK4 2 3 3 3 4 3 3 4 4 4
ÖK: Öğrenim Kazanımları PY: Program Yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr