Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR
1 Dersin Adı: FEN VE TEKNOLOJİ KAYNAKLI SORUNLAR
2 Dersin Kodu: FEN0005
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MEHMET DEMİRBAĞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına fen ve teknolojik kaynaklı sorunların, geçmiş ve günümüzdeki etkilerini ve gelecekteki muhtemel senaryolarını öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğrencilerin “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri” nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olmalarına katkı sağlayacaktır. Bunun yanında bu ders öğrencilerin, “Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlığını göstererek mesleki proje ve etkinlikler hazırlamasını sağlayarak Temel Alan Eğitimi yeterliklerinden iletişim ve sosyal yetkinlik alanlarına katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesini bilir.;
2 Fen ve Teknolojideki Yenilikleri Açıklar ;
3 Fen ve Teknolojinin İnsan Sağlığı Üzerindeki olumlu etkilerini kavrar.;
4 Fen ve Teknolojinin İnsan Sağlığı Üzerindeki risklerini bilir.;
5 Sera gazı ve küresel ısınma konularını açıklar ve olası etkilerini tartışır.;
6 Fen ve teknoloji kaynaklı sorunlarla ilgili felaket senaryolarını ve gelecek projeksiyonlarını tahmin eder.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi
2 Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi
3 Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Tarım)
4 Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Yapay Hücre, Transgenik Canlılar)
5 Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Elektronik, Otomasyon)
6 Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
7 Yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
8 İnsan sağlığı açısından oluşturduğu riskler
9 İnsan sağlığı açısından oluşturduğu riskler
10 Sera Gazları
11 Küresel Isınma
12 Felaket Senaryoları
13 Felaket Senaryoları
14 Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bilim Teknoloji ve Toplum: Sosyolojik Bir Yaklaşım (Türkçe) Kağıt Kapak – 14 Mayıs 2019 Wenda K. Bauchspies (Eser Sahibi), Sal Restiuo (Eser Sahibi), Jennifer Croissant (Eser Sahibi), Bekir Balkız (Çevirmen), Beno Kuryel (Çevirmen), Ümit Tatlıcan (Çevirmen).
Polat, F. (2017). Fen eğitiminde biyolojide özel konular. Pegem Atıf İndeksi, 1-392.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dersin öğretiminde proje tabanlı öğrenme, vaka incelemesi, probleme dayalı öğrenme gibi yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı yaklaşımlar kullanılcaktır.Öğrenciler bu süreçte fen ve teknoloji kaynaklı sorunlara yönelik çeşitlik kanıt kaynaklarını kullanarak(kişisel, bilimsel v.b) verilere dayalı argümanlar üretecek ve bu argümanların zayıf ve güçlü yanlarını tartışacaktır. Dönem içi değerlendirmede öğrenciler küçük gruplar halinde fen ve teknoloji kaynaklı sorunlardan birisine yönelik proje tabanlı bir ödev ile dönem sonunda gelecekteki muhtemel senaryolara yönelik dönem sınavı ödevini gerçekleştirecektir.Ara sınav ve son değerlendirme sınavı ile ödevlerden elde edilen puanlar değerlendirmede kullanılacaktır. Değerlendirme puanları otomosyon sistemine girilerek bağıl değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 1 14 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,23
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 1 1 2 4 1 1 1 1 3 1
OK3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 3 3 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 4 3 1 1 1
OK5 1 2 1 1 4 2 1 2 2 3 1 1 2 1 2 1
OK6 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr