Bu dersin amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarına fen ve teknolojik kaynaklı sorunların, geçmiş ve günümüzdeki etkilerini ve gelecekteki muhtemel senaryolarını öğretmektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders öğrencilerin “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri” nin “Mesleki Bilgi” yeterlik alanı içerisinde bulunan alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahip olmalarına katkı sağlayacaktır.
Bunun yanında bu ders öğrencilerin, “Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlığını göstererek mesleki proje ve etkinlikler hazırlamasını sağlayarak Temel Alan Eğitimi yeterliklerinden iletişim ve sosyal yetkinlik alanlarına katkı sağlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesini bilir.;
2
Fen ve Teknolojideki Yenilikleri Açıklar ;
3
Fen ve Teknolojinin İnsan Sağlığı Üzerindeki olumlu etkilerini kavrar.;
4
Fen ve Teknolojinin İnsan Sağlığı Üzerindeki risklerini bilir.;
5
Sera gazı ve küresel ısınma konularını açıklar ve olası etkilerini tartışır.;
6
Fen ve teknoloji kaynaklı sorunlarla ilgili felaket senaryolarını ve gelecek projeksiyonlarını tahmin eder.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi
2
Fen ve Teknolojik Gelişmelerin Kronolojik Tarihçesi
3
Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Tarım)
4
Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Yapay Hücre, Transgenik Canlılar)
5
Fen ve Teknolojideki Yenilikler (Elektronik, Otomasyon)
6
Fen ve teknoloji alanındaki yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
7
Yeniliklerin insan hayatına olumlu etkileri
8
İnsan sağlığı açısından oluşturduğu riskler
9
İnsan sağlığı açısından oluşturduğu riskler
10
Sera Gazları
11
Küresel Isınma
12
Felaket Senaryoları
13
Felaket Senaryoları
14
Geleceğe Yönelik Projeksiyonlar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Bilim Teknoloji ve Toplum: Sosyolojik Bir Yaklaşım (Türkçe) Kağıt Kapak – 14 Mayıs 2019 Wenda K. Bauchspies (Eser Sahibi), Sal Restiuo (Eser Sahibi), Jennifer Croissant (Eser Sahibi), Bekir Balkız (Çevirmen), Beno Kuryel (Çevirmen), Ümit Tatlıcan (Çevirmen). Polat, F. (2017). Fen eğitiminde biyolojide özel konular. Pegem Atıf İndeksi, 1-392.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
30
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
10
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
3
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Dersin öğretiminde proje tabanlı öğrenme, vaka incelemesi, probleme dayalı öğrenme gibi yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı yaklaşımlar kullanılcaktır.Öğrenciler bu süreçte fen ve teknoloji kaynaklı sorunlara yönelik çeşitlik kanıt kaynaklarını kullanarak(kişisel, bilimsel v.b) verilere dayalı argümanlar üretecek ve bu argümanların zayıf ve güçlü yanlarını tartışacaktır.
Dönem içi değerlendirmede öğrenciler küçük gruplar halinde fen ve teknoloji kaynaklı sorunlardan birisine yönelik proje tabanlı bir ödev ile dönem sonunda gelecekteki muhtemel senaryolara yönelik dönem sınavı ödevini gerçekleştirecektir.Ara sınav ve son değerlendirme sınavı ile ödevlerden elde edilen puanlar değerlendirmede kullanılacaktır.
Değerlendirme puanları otomosyon sistemine girilerek bağıl değerlendirmeye tabi tutulacaktır.
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
3
36
Ödevler
1
14
28
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
15
15
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
142
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,23
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU