1 | Dersin Adı: | ELEŞTİREL TEORİ GELENEĞİ |
2 | Dersin Kodu: | FDB6139 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Kasım KÜÇÜKALP |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
kasimkucukalp@uludag.edu.tr 0 505 732 29 06 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı, öğrenciye, Eleştirel Teori Geleneğine ait felsefi düşünceleri ve ana problemleri sunmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | felsefi eleştirel beceri kazanır |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Aydınlanma ve Karşı Aydınlanma | |
2 | Eleştirel Düşünce ve Kant | |
3 | Eleştirel Düşünce ve Kant | |
4 | Kapitalizm ve Araçsal Rasyonalizm | |
5 | Max Weber ve Teknolojik Rasyonalizasyon | |
6 | Kültür Endüstrisi ve Frankfurt Okulu | |
7 | Teorik ve Pratik Aklın Sentezi ve İnsanın Özgürleşimi | |
8 | Horkheimer ve Akıl Tutulması | |
9 | Horkheimer ve Adorno: Aydınlanmanın Diyalektiği | |
10 | Walter Benjamin: Sanat ve Edebiyatta Eleştiri | |
11 | Herbert Marcuse: Eros ve Uygarlık | |
12 | Jürgen Habermas’ın Araçsal Akıl Eleştirisi | |
13 | Habermas ve İletişimsel Eylem Teorisi | |
14 | Eleştirel Teori, Modernizm ve Postmodernizm |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Raymond Geuss,Eleştirel Teori. T. B. Bottomore, Frankurt Okulu ve Eleştirisi. Theodor W. Adorno , Max Horkheimer,Aydınlanmanın Diyalektiğİi. Herbert Marcuse,Tek Boyutlu İnsan-İleri İşleyim Toplumunun İdeolojisi Üzerine İncelemeler. Kıta Avrupası Felsefesine Giriş: David West |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler yıl içinde yapılacak final sınavı ile değerlendirilecektir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 0 | 10 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |