1 | Dersin Adı: | SUÇ SOSYOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | KMH6109 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi SERKAN GÖLBAŞI |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Dr. Öğr. Üyesi Serkan Gölbaşı E-mail: serkang@uludag.edu.tr Tel: 0224 5138002 Adres: Uludağ Üniversitesi Hukuk Fakültesi Hukuk Bölümü, Gemlik Kampüsü Gemlik/Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Suça ilişkin sosyolojik teori ve yaklaşımları öğreterek, suçun sosyolojik nedenlerinin anlaşılmasını sağlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci suç konusunun sosyolojik boyutları hakkında fikir sahibi olur. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | SOSYOLOJİ VE SUÇ | |
2 | SUÇA İLİŞKİN BİREYSELCİ YAKLAŞIMLAR 1-BİYOLOJİK YAKLAŞIMLAR | |
3 | SUÇA İLİŞKİN BİREYSELCİ YAKLAŞIMLA 2- PSİKOLOJİK YAKLAŞIMLAR | |
4 | DURKHEİM SOSYOLOJİSİ VE SUÇ | |
5 | CHİCAGO OKULU | |
6 | MERTON'UN ANOMİ KURAMI | |
7 | DAMGALAMA TEORİSİ | |
8 | RADİKAL KRİMİNOLOJİ-1 | |
9 | RADİKAL KRİMİNOLOJİ-2 | |
10 | NEOLİBERALİZM VE SUÇ-1 | |
11 | NEOLİBERALİZM VE SUÇ-2 | |
12 | KÜRESELLEŞME VE SUÇ | |
13 | CEZA POLİTİKALARINDAKİ GÜNCEL YÖNELİMLER-1 | |
14 | CEZA POLİTİKALARINDAKİ GÜNCEL YÖNELİMLER-2 |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Osman Dolu, Suç Teorileri,4.bs., İstanbul:Seçkin, 2012 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrencinin bilgisini ölçme ve değerlendirme bir final sınavı üzerinden yapılır. | |
Açıklama | Yazılı sınav yanında öğrenci tarafından yapılacak ödev veya sunumlar da değerlendirmeye dahil edilebilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |