| 1 | Dersin Adı: | EDEBİYAT-I CEDİDE: NAZIM |
| 2 | Dersin Kodu: | TDE2017 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Araş.Gör.Dr. ZUHAL EROĞLU KOŞAN |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA zuhaleroglu@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Servet-i Fünun dönemi şiirinin genel özelliklerini öğretmek, şiirlerin tahlilini yaparak bu türün gelişimini izleyip önceki dönemle karşılaştırmak, “üslup” kavramını uygulamalı olarak tanıtmak, şiir inceleme yöntemini öğrenmek, Servet-i Fünun Edebiyatı temsilcilerini tanımak. Edinilen bilgilerle araştırma yapabilmek, edebi eserleri eleştirel bir gözle inceleyerek şiir sanatında üslubun önemini kavrayıp, devir-eser-edebi kişilik bağlantısı kurmak. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Servet-i Fünun dönemi şiirinin genel özelliklerini öğrenmek ve şiir inceleme becerisi kazanmak. |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Servet-i Fünun devri genel durumu. | |
| 2 | Servet-i Fünun topluluğunun kuruluşu ve dağılışı. | |
| 3 | Tevfik Fikret: Yağmur şiirinin incelenmesi. | |
| 4 | Tevfik Fikret: Sis şiirinin incelenmesi. | |
| 5 | Tevfik Fikret: Rücu şiirinin incelenmesi. | |
| 6 | Tevfik Fikret: Ömr-i Muhayyel şiirinin incelenmesi. | |
| 7 | Tevfik Fikret: 95’e Doğru şiirinin incelenmesi. | |
| 8 | Tevfik Fikret: Haluk’un Amentüsü şiirinin incelenmesi. | |
| 9 | Tevfik Fikret’in edebi kişiliği eserleri. | |
| 10 | Cenap Şehabettin: Elhan-ı Şita şiirinin incelenmesi. | |
| 11 | Riyah-ı Hayal şiirinin incelenmesi. | |
| 12 | Temâşâ-yı Hazân şiirinin incelenmesi. | |
| 13 | Cenap Şehabettin’in edebi kişiliği. | |
| 14 | Cenap Şehabettin’in nesirciliği |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I -II Ahmet Hamdi TANPINAR, Edebiyat Üzerine Makaleler Bilge ERCİLASUN, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri I-I Ali İhsan Kolcu, Servet-i Fünün Edebiyatı, Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2008 İsmail Parlatır, İnci Enginün, Ö.Faruk Huyugüzel, Bilge Ercilasun, Mustafa Özbalcı, Alaattin Karaca, Servet-i Fünün Edebiyatı, Akçağ Yay. Ankara 2006 |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
| Ödevler | 0 | 6 | 12 |
| Projeler | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 25 | 25 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,97 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 4 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |