Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EDEBİYAT-I CEDİDE: NAZIM
1 Dersin Adı: EDEBİYAT-I CEDİDE: NAZIM
2 Dersin Kodu: TDE2017
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Araş.Gör.Dr. ZUHAL EROĞLU KOŞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA
zuhaleroglu@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Servet-i Fünun dönemi şiirinin genel özelliklerini öğretmek, şiirlerin tahlilini yaparak bu türün gelişimini izleyip önceki dönemle karşılaştırmak, “üslup” kavramını uygulamalı olarak tanıtmak, şiir inceleme yöntemini öğrenmek, Servet-i Fünun Edebiyatı temsilcilerini tanımak. Edinilen bilgilerle araştırma yapabilmek, edebi eserleri eleştirel bir gözle inceleyerek şiir sanatında üslubun önemini kavrayıp, devir-eser-edebi kişilik bağlantısı kurmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Servet-i Fünun dönemi şiirinin genel özelliklerini öğrenmek ve şiir inceleme becerisi kazanmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Servet-i Fünûn Dönemi’nde yeniyi savunan edebiyatçıların özelliklerini belirler.;
2 Servet-i Fünûn Dönemi edebiyatçılarının zevk ve anlayışlarının özelliklerini belirler.;
3 Metinlerde, devrin sosyal problemleri üzerinde Tanzimat Dönemi’nde olduğu kadar niçin durulmadığını açıklar.;
4 Servet-i Fünûn Dönemi şiirinde ahengi sağlayan ögeleri belirler.;
5 Temanın evrensel olup olmadığını açıklar.;
6 Temayla devrin gerçekliği arasındaki ilişkiyi belirler.;
7 Şiirin kendi döneminin sosyal ve kültürel ortamıyla ilişkisini araştırır.;
8 Eserle şair arasındaki ilişkiyi belirler.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Servet-i Fünun devri genel durumu.
2 Servet-i Fünun topluluğunun kuruluşu ve dağılışı.
3 Tevfik Fikret: Yağmur şiirinin incelenmesi.
4 Tevfik Fikret: Sis şiirinin incelenmesi.
5 Tevfik Fikret: Rücu şiirinin incelenmesi.
6 Tevfik Fikret: Ömr-i Muhayyel şiirinin incelenmesi.
7 Tevfik Fikret: 95’e Doğru şiirinin incelenmesi.
8 Tevfik Fikret: Haluk’un Amentüsü şiirinin incelenmesi.
9 Tevfik Fikret’in edebi kişiliği eserleri.
10 Cenap Şehabettin: Elhan-ı Şita şiirinin incelenmesi.
11 Riyah-ı Hayal şiirinin incelenmesi.
12 Temâşâ-yı Hazân şiirinin incelenmesi.
13 Cenap Şehabettin’in edebi kişiliği.
14 Cenap Şehabettin’in nesirciliği
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mehmet Kaplan, Tevfik Fikret
Mehmet Kaplan, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar I -II
Ahmet Hamdi TANPINAR, Edebiyat Üzerine Makaleler
Bilge ERCİLASUN, Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri I-I
Ali İhsan Kolcu, Servet-i Fünün Edebiyatı, Salkımsöğüt Yayınları Erzurum 2008
İsmail Parlatır, İnci Enginün, Ö.Faruk Huyugüzel, Bilge Ercilasun, Mustafa Özbalcı, Alaattin Karaca, Servet-i Fünün Edebiyatı, Akçağ Yay. Ankara 2006
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 6 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 25 25
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,97
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr