1 |
Dersin Adı: |
ELEKTRİK LABORATUARI |
2 |
Dersin Kodu: |
FZK2051 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
1 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NİL KÜÇÜK |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nilkoc@uludag.edu.tr, (0224) 29 41 705, Prof. Dr. Nil KÜÇÜK, BUÜ Fen Edebiyat Fakültesi, Fizik Bölümü, 16059 Görükle Kampüsü, Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Ohm yasasını doğrulamak, elektrik enerjisinin ısı enerjisine dönüşümünü öğrenmek, bir akım makarasının “L” özindüksiyon katsayısını ölçebilmek, kararlı dalga metodu ile alternatif akım frekansını tayin etmek, bir kondansatörün sığasını belirlemek, Faraday yasalarını doğrulamak, Wheatstone köprüsünü kullanmasını öğrenmek, Kirchhoff yasalarını uygulamak, Akım geçen tele etkiyen manyetik kuvvetlerin ölçümünü yapabilmek. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenilen bilgiler ile ilgili günlük yaşam veya çalışma ortamında karşılaştıkları olaylar arasında ilişki kurmak ve bu bilgilerden yararlanmak. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
|
Derse yazılma, deney gurupların belirlenmesi |
2 |
|
Deney-1: Ohm yasası |
3 |
|
Deney-2: Joule yasası |
4 |
|
Deney-3: Potansiyometre ile elektromotor kuvvet ölçülmesi |
5 |
|
Deney-4: Bir akım makarasının “L” özindüksiyon katsayısının ölçülmesi |
6 |
|
Deney-5: Alternatif akım frekansı |
7 |
|
Deney-6: Direnç-sığaç çevrimleri |
8 |
|
Deney-7: Sığa ölçülmesi |
9 |
|
Deney-8: Elektroliz |
10 |
|
Deney-9: Wheatstone köprüsü ile direnç tayini |
11 |
|
Deney-10: Kirchhoff yasaları |
12 |
|
Deney-11: Akım geçen tele etkiyen manyetik kuvvetlerin ölçümü |
13 |
|
Uygulama sınavı |
14 |
|
Genel değerlendirme |