1 | Dersin Adı: | GRAFİK DESEN |
2 | Dersin Kodu: | GRTZ102 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ERHAN MUTLUGÜN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları. |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Erhan MUTLUGÜN Teknik Bilimler MYO, Tasarım Bölümü, Grafik Tasarım Programı emutlugun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entelektüel birikimin sağlanması amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders sayesinde objeleri çizmeyi ve bunu gerçekleştirirken stilizasyon yapmayı öğrenerek tasarımlarda bunu değerlendirirler. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Görsel İletişimde Sembolün Yeri ve Önemi | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etmek |
2 | Logogramlar | Objeleri yapısal özelliklerine uygun stilize etmek |
3 | Fonogramlar | İmge bağlantılı Sembol tasarlamak |
4 | Yaygın Sembollerin anlamları | İmge bağlantılı Sembol tasarlamak |
5 | Rengin sembolik olarak kullanımı | Renk uygulamaları |
6 | İmge bağlantılı semboller | Piktogram tasarlanması |
7 | Piktogramların tasarım özellikleri | Piktogram tasarlanması |
8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | Kavram bağlantılı Sembol tasarımı |
9 | Kavram bağlantılı semboller | Kavram bağlantılı Sembol tasarımı |
10 | Sembollerin görsel tasarım açısından işlevleri | Logo tasarımı |
11 | Logo, kurumsal işaretler, grafik tasarım | Logo tasarımı |
12 | Bilgilendirme tasarımı özellikleri | Afiş tasarımı |
13 | Afiş tasarımı | Afiş tasarımı |
14 | Genel değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
BECER Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınevi, 2002, Ankara. ? UÇAR Tevfik Fikret, Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap yayınları, Ankara. ? EROĞLU Kadriye, Yayımlanmamış Grafik Resim Ders Notları, 2006, İstanbul. ? HEPGÜLDAL Betül, Yayımlanmamış Grafik Resim Ders Notları, 2006, İstanbul. ? HANÇERLİOĞLU Orhan, Felsefe Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul. ? WOLCHONOK Louis, Desing For Artist Crafts– Men, Dover Publication,Inc, 1953. ? Sanat Tarihi Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar. ? Mimar Sinan Üniversitesi, Öğrenci Çalışmaları, İstanbul. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama | Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |