1 |
Dersin Adı: |
UYGULAMALI EKONOMETRİ |
2 |
Dersin Kodu: |
EKO4113 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Kadir Yasin Eryiğit |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Doç. Dr. Özer ARABACI |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Uludağ Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü,16059, Görükle/Bursa. E-posta : kyeryigit@uludag.edu.tr Telefon: 02242941130 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Öğrenciler model kurma becerileri ve çoklu regresyon modeller geliştirmesi anlamında yetiştirilir ve bazı doğrusal olmayan modeller ve ekonometrik analiz ile tahmin yöntemleri ile ekonominin uygulama alanlarını tanımaktadırlar. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
İleri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bir işletmeyi farklı açılardan değerlendirebilmek.
Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek.
Ekonomide iş fırsatlarını görebilmek, doğru şekilde uygulayabilmek.
Bilgi ve iletişim teknolojilerin etkin kullanabilmek.
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Doğrusal Regresyon Modeli |
|
2 |
Regresyon Modellerinin Fonksiyon Yapıları |
|
3 |
Nitel Açıklayıcı Değişkenli Regresyon Modelleri |
|
4 |
Çoklu Doğrusal Bağıntı |
|
5 |
Değişen Varyans |
|
6 |
Otokorelasyon |
|
7 |
Spesifikasyon Hataları |
|
8 |
Doğrusal Olasılık Modeli |
|
9 |
Logit ve Probit Modelleri |
|
10 |
Çok Terimli Regresyon Modelleri |
|
11 |
Sıralamalı Regresyon Modelleri |
|
12 |
Sınırlı Bağımlı Değişkenli Regresyon |
|
13 |
Sayma Verilerini Modelleme |
|
14 |
Poisson ve Negatif Binom Regresyon Modelleri |
|