ENTOMOLOJİDE POPÜLASYON TAKİBİ ve DENEME METOTLARI
1
Dersin Adı:
ENTOMOLOJİDE POPÜLASYON TAKİBİ ve DENEME METOTLARI
2
Dersin Kodu:
BIT5014
3
Dersin Türü:
Seçmeli
4
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans
5
Dersin Verildiği Yıl:
1
6
Dersin Verildiği Yarıyıl:
2
7
Dersin AKTS Kredisi:
6
8
Teorik Ders Saati (saat/hafta):
3
9
Uygulama Ders Saati (saat/hafta):
0
10
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta):
0
11
Dersin Önkoşulu
Dersin ön şartı yoktur.
12
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
13
Dersin Dili:
Türkçe
14
Dersin Veriliş Şekli
Yüz yüze
15
Dersin Koordinatörü:
Prof. Dr. İSMAİL ALPER SUSURLUK
16
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
-
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
susurluk@uludag.edu.tr (0 224) 294 15 79 Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencinin arazide ve/veya kapalı alanda bulunan bitkilerde, bitkisel ürünlerde veya toprakta bulunan böcek, akar ve nematodların popülasyonlarını tahmin ve/veya popülasyon değişimlerini bilimsel metotlarla takip etmektir. Bu sayede zararlıların ekonomik zarar eşiklerini, ergin çıkışlarını ve diğer biyolojik faaliyetlerini izlemek için bilimsel metotların kullanımları hakkında bilgi sahibi olması ve bunun yanında bir denemenin kurulması ve bu denemeden elde edilen verilerin nasıl ve hangi metotlarla değerlendirilmesi gerektiği hakkında da öğrencinin bilgi sahibi olması hedeflenmektedir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Mezunlar bu ders sayesinde deneme kurma, yapma ve değerlendirme yeteneği kazanacaklardır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Belirli bir bölgede bulunan böcek, akar ve nematod popülasyonunu tahmin etmeye yönelik kriterleri bilir. ;
2
Bitki veya topraktan entomolojik açıdan örnek alma ilkelerini ayrıntılı olarak bilir. ;
3
Amaca uygun örnekleme ile bitki arasındaki ilişkiyi ayrıntılı olarak bilir.;
4
Örneklemede kullanılan tuzakları ayrıntılı olarak bilir.;
5
Entomoloji açısından bir deneme nasıl kurulur ve nelere dikkat edilir bilir.;
6
Bir deneme sonunda elde edilen verileri toplamasını ve bu verileri hangi istatistiki yöntemleri kullanacağını bilir. ;
7
Ortaya çıkan sonuçların entomoloji açısından yorumlamasını ayrıntılı olarak yapar. ;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Popülasyon takibi nedir ve neden önemlidir konuları ele alınır.
2
Popülasyon takibinde kullanılacak yöntemler ele alınır.
3
Örnekleme yöntemleri nedir ve nasıl yapılır ayrıntılı olarak ele alınır.
4
Örnekleme yöntemleri ayrıntılı olarak ele alınır(1).
5
Örnekleme yöntemleri ayrıntılı olarak ele alınır(2).
6
Örneklemede kullanılan tuzaklar ayrıntılı olarak ele alınır (1).
7
Örneklemede kullanılan tuzaklar ayrıntılı olarak ele alınır (2).
8
Örneklemede kullanılan tuzaklar ayrıntılı olarak ele alınır (3).
9
Deneme hatasını azaltıcı önlemler ele alınır.
10
Bir denemede kullanılan istatistiki yöntemler ayrıntılı olarak ele alınır (1).
11
Bir denemede kullanılan istatistiki yöntemler ayrıntılı olarak ele alınır (2).
12
Elde edilen veriler yardımıyla deneme sonucu yorumlaması ele alınır (1).
13
Elde edilen veriler yardımıyla deneme sonucu yorumlaması ele alınır (2).
14
-
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Entomolojide Popülasyon Takibi ve Örnekleme Yöntemleri, Karaca İ., Özgökçe M. S. ve Şenal D. Practical Nonparametric Statistics, Conover W.J.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
100
Toplam
1
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
0
Finalin BAşarıya Oranı
100
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Değerlendirme bir yılsonu sınavı olarak yapılmaktadır.
Açıklama
Bu sınav %100 etki ederek öğrencinin notu olarak değerlendirilir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
5
50
Ödevler
0
25
25
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
60
60
Toplam İş Yükü
177
Toplam İş Yükü / 30 saat
5,9
Dersin AKTS Kredisi
6
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU