Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÜZEL KURAN OKUMA IV
1 Dersin Adı: GÜZEL KURAN OKUMA IV
2 Dersin Kodu: İLA4214
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 8
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. REMZİ KAYA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Mehmet EFE, Dr. Ömer TÜRKMEN, Mahmud Şevket ÖZTÜRK, Abdulhalim BAŞAL
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Remzi KAYA
remzikaya@uludag.edu.tr.
0224 243 10 66-60292, B.U.Ü. İlahiyat Fakültesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciye sesini güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur'an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme yeteneği kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci bu ders sayesinde İslam dininin temel bilgi kaynağı Kur'ân'ı ve onu anlama çabası olarak oluşmuş tefsir kültürünü, dilbilimsel, tarihsel, tematik, problematik ve teorik yönlerden sistematik bir biçimde tanır ve bilimsel değerlendirme yapma yeteneği kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Harflerin mahreç ve sıfatlarındaki nüansları ve okuyuş esnasında ortaya çıkabilecek açık/gizli hataları fark edebilme ; ;
2 Kur’an öğretiminde uygulanabilecek metotları kavrayabilme; ;
3 Sesi güzel kullanarak ve farklı makamları uygulayarak Kur’an’ı sağlıklı bir biçimde okuyabilme;;
4 Kur’an tilavetinde Segah ve Hüzzam Makamlarını kullanabilme; ;
5 Kur’an’ın okunuş şekilleri ve bunlar arasındaki farkları ayırt edebilme;;
6 Mevcut ezberlerini okurken Hadr, Tedvir ve Tahkik usullerinden yararlanabilme; ;
7 Başta Camii ve Mescitler olmak üzere her türlü dini ve sosyal faaliyetlerde zamana ve mekâna uygun olan Kur’an ayetlerini tanıyabilme; ;
8 Bu tür faaliyetlerde okumak üzere Lokman Suresi 31/25-30, En’am Suresi 6/159-163, Ahzab Suresi 33/70-73 ve Neml Suresi 27/89-93. ayetlerini aşır olarak okuyabilme; ;
9 İmamlık, müezzinlik ve diğer mesleki uygulamaları pratik olarak ifâ edebilme; ;
10 Derste işlenen konular çerçevesinde ileri düzeyde bir Kur’an kültürüne sahip olma;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir önceki dönemin tekrarı, imamlık, müezzinlik ve diğer mesleki uygulamalar hakkında bilgibilgi
2 Segah Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, LokmanSuresi 25-30. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
3 LokmanSuresi 25-30. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunmas
4 LokmanSuresi 25-30. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
5 En’am Suresi 159-163. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
6 En’am Suresi 159-163. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
7 En’am Suresi 159-163. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
8 Hüzzam Makamı hakkında bilgi, bu makamda muhtelif ilahilerin okunması, Ahzab Suresi 70-73. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunmas
9 Ahzab Suresi 70-73. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
10 Ahzab Suresi 70-73. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
11 Neml Suresi 89-93. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
12 Neml Suresi 89-93. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunması
13 Neml Suresi 89-93. ayetlerin ilgili makamda aşır olarak okunmas
14 I-IV. dönemlerin genel tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Abdurrahman ÇETİN, Kur'an Okuma ve Esasları
Prof. Dr. İsmail KARAÇAM, Kur'an’ın Nüzûlü ve Kıraati
Dr. Mehmed Ali SARI, Kur'an-ı Kerim ve Dini Musıki
İsmail BİÇER, Kur’an Hatim Seti
Fatih ÇOLLAK, Kur’an Hatim Seti
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin akademik kazanımları, onların bilgi, çözümleme, anlama, açıklama, yorumlama ve bilimsel değerlendirme yapma düzeylerini ölçen ara sınav ve final şeklindeki klasik sınavlarla tespit edilmektedir.
Açıklama .
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 14 196
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 6 6
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 30 saat 8
Dersin AKTS Kredisi 8
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 3 3 3 3 2 2 2 3 3
OK2 1 3 4 4 2 4 2 2 1 3 2 4
OK3 1 2 4 4 2 3 4 4 2 3 2 3
OK4 0 0 4 4 0 0 0 0 0 3 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 3
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr