Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TASAVVUF TARİHİ METİNLERİ
1 Dersin Adı: TASAVVUF TARİHİ METİNLERİ
2 Dersin Kodu: İLA4261
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 9
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SALİH ÇİFT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: sacift@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Tasavvufî düşüncenin temel kaynaklarını asıl dillerinden okuma ve doğru anlama becerisini kazandırma.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu tür dersler, dinî ilimler alanında çalışan kimselerin temel araçlarından biri olan Arapçayı ileri düzeyde öğrenmesine katkı sağlar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel tasavvuf klasiklerini orijinal halleriyle tanıma.;
2 Tasavvuf klasiklerinin dil özelliklerini kavrama.;
3 Tasavvuf metinlerinde ortaya konan sufi anlayışın süreç içerisindeki dönüşümünü metinler yoluyla irdeleme.;
4 Tasavvufî metinleri doğru analiz etme melekesi kazanma.;
5 Klasik tasavvuf metinleriyle Türkçe tasavvuf metinlerindeki muhtevayı karşılaştırma.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Muhasibî/Nefs anlayışı.
2 Tüsterî/İlk işârî yorumlar
3 Tirmizî/ Velayet kavramı
4 Kelabâzî/Tevbe bahsi
5 Serrâc/Tasavvuf ilmi
6 Ebû Tâlib Mekkî/Kalp
7 Kuşeyrî/ Sufi Biyografileri
8 Hucvirî/Biyografiler
9 Gazzâlî/Tasavvuf bahsi
10 İbnü’l-Cevzî/Sûfî sözlerinin analizi
11 İbn Teymiyye/ Eleştirel yorumlar
12 Bursevî/Yeni tefsirler
13 Afîfî/Tasavvuf tarihi üzerine
14 A.Mahmud/Sufî akımlar üzerine
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. El-Muhâsibî, Hâris b. Esed, Risâletü’l-müsterşidîn (thk. Abdülfettâh Ebû Gudde), Kahire 1983.
2. Abdülkerîm el-Kuşeyrî, er-Risâletü’l-Kuşeyriyye (thk. Enes Muhammed Adnan eş-Şerfâvî), Cidde 2017.
3. Gazzâlî, Ebû Hâmid, İhyâu ulûmi’d-dîn (thk. Ali 4. Muhammed Mustafa-Saîd el-Mehâsinî), Dımeşk 2010.
4. Hakîm et-Tirmizî, Hatmu'l-evliya (thk. Osman Yahya), Dımaşk 1965.
5. Ebû Abdurrahman es-Sülemî, Tabakâtü’s-sûfiyye, Kahire 1969.
6. Abdülkâdir Mahmûd, el-Felsefetü’s-sûfiyye fi’l-İslâm, Kahire 1967.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı Sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 13 182
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 30 30
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 270
Toplam İş Yükü / 30 saat 9
Dersin AKTS Kredisi 9
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr