Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI
2 Dersin Kodu: ING2102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar -
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi PINAR SALI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr.Gör. Ayşegül Zıngır GÜLTEN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Pınar SALI
pinarsali@uludag.edu.tr
+90 (224) 290 22 40
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programı Görükle Bursa/Türkiye
18 Dersin Web Adresi: -
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, İngilizce eğitim programları geliştirme yaklaşımlarını, dayandıkları temel ilkeleri ve bu ilkelerin yansıması olan sınıf içi uygulamaları açısından ele almak ve öğretmen adaylarının bu farklı yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış açıları kazanmalarına yardımcı olmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Söz konusu ders, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde ve öğreniminde öğrenci ihtiyaçları, müfredat gibi çok önemli değişkenlere ilişkin farkındalıklarını arttırmaya ve bu gibi değişkenler ışığında, olumlu dil öğrenme çıktılarının anahtar bir öğesi olan etkili, başarılı ders planlama süreçleriyle ilgili temel bilgi ve becerilerini geliştirmede katkıda bulunacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların neler olduğunu söyleyebilmek; ;
2 İngilizce ders ve program içeriği geliştirebilmek için ‘ihtiyaç analizi’ kavramının ne olduğunu ve nasıl yapılacağını açıklayabilmek;;
3 İngilizce öğretimi için tasarlanmış farklı müfredat türlerinin neler olduğunu ve hangi amaçlarla kullanıldığını söyleyebilmek;;
4 Farklı dil öğrenim ihtiyaçlarına göre hangi müfredat türlerinin uygun olacağına karar verebilmek;;
5 Çeşitli dil öğrenim ihtiyaçları doğrultusunda, program ve ders hedeflerini belirleyebilmek;;
6 Spesifik bir İngilizce dersinin aşamalarını tanıyabilme ve etkili ders planı yapma ilkelerini göz önünde bulundurarak bu aşamaları uygun öğrenme etkinlikleri de kullanarak kurgulayabilmek;;
7 Türk Eğitim Sisteminde farklı kademedeki İngilizce öğretim programlarını analiz ederek ve diğer eğitim sistemlerindeki programlarla karşılaştırma yaparak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması
2 İhtiyaç analizi
3 Öğrenme amaçları ve hedefleri
4 Müfredat kavramı
5 İngilizce öğretiminde müfredat türleri
6 Ders planlama I (Bir dersin aşamaları: Isınma, sunum, alıştırma, söz üretimi döngüsü)
7 Ders planlama II (Bir dersi aşamalandırmada alternatif yollar)
8 Öğrenme etkinlik türleri
9 Avrupa Ortak Dil Çerçevesi
10 Türk eğitim sistemindeki İngilizce öğretim programlarının incelenmesi I (5.ve 8.sınıflar)
11 Türk eğitim sistemindeki İngilizce öğretim programlarının incelenmesi I (9.ve 12.sınıflar)
12 Dil öğretmeni yeterlilikleri ve öğretim programlarının ilişkilendirilmesi
13 Genel tekrar
14 Genel tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hedge, T. (2011). Teaching and learning in the language classroom. Hong Kong: Oxford university press
Mickan, P., & Wallace, I. (Eds.). (2019). The Routledge Handbook of Language Education Curriculum Design. Routledge
Ur, P. (2012). A Course in Language Teaching: Practice of Theory (2nd edition). Cambridge University Press
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınavlar
Açıklama Bu ders çerçevesinde yapılan sınavlar açık- ve kapalı-uçlu sorulardan oluşmakta olup, öğrencilerin, 21. yüzyıl öğrenme becerilerinden de olan, eleştirel ve yansıtmacı düşünme becerilerini geliştirecek tarzda kurgulanmaktadır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 4 5 3 4 3 2 1 1 4 3 2 1 3 2 4
OK2 4 5 5 5 3 4 2 3 5 5 3 3 4 4 5
OK3 4 5 4 4 3 2 1 1 4 4 2 1 2 2 5
OK4 4 5 4 4 3 4 1 1 4 4 2 1 3 2 5
OK5 4 5 4 4 3 4 1 1 4 4 3 1 4 2 5
OK6 4 5 4 4 3 4 1 1 4 4 3 1 4 2 5
OK7 4 5 4 4 3 4 1 1 4 4 3 1 4 2 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr