Dr. Öğr. Üyesi Pınar SALI pinarsali@uludag.edu.tr +90 (224) 290 22 40 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Programı Görükle Bursa/Türkiye
18
Dersin Web Adresi:
-
19
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, İngilizce eğitim programları geliştirme yaklaşımlarını, dayandıkları temel ilkeleri ve bu ilkelerin yansıması olan sınıf içi uygulamaları açısından ele almak ve öğretmen adaylarının bu farklı yaklaşımlarla ilgili eleştirel bakış açıları kazanmalarına yardımcı olmaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Söz konusu ders, öğretmen adaylarının İngilizce öğretiminde ve öğreniminde öğrenci ihtiyaçları, müfredat gibi çok önemli değişkenlere ilişkin farkındalıklarını arttırmaya ve bu gibi değişkenler ışığında, olumlu dil öğrenme çıktılarının anahtar bir öğesi olan etkili, başarılı ders planlama süreçleriyle ilgili temel bilgi ve becerilerini geliştirmede katkıda bulunacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların neler olduğunu söyleyebilmek; ;
2
İngilizce ders ve program içeriği geliştirebilmek için ‘ihtiyaç analizi’ kavramının ne olduğunu ve nasıl yapılacağını açıklayabilmek;;
3
İngilizce öğretimi için tasarlanmış farklı müfredat türlerinin neler olduğunu ve hangi amaçlarla kullanıldığını söyleyebilmek;;
4
Farklı dil öğrenim ihtiyaçlarına göre hangi müfredat türlerinin uygun olacağına karar verebilmek;;
5
Çeşitli dil öğrenim ihtiyaçları doğrultusunda, program ve ders hedeflerini belirleyebilmek;;
6
Spesifik bir İngilizce dersinin aşamalarını tanıyabilme ve etkili ders planı yapma ilkelerini göz önünde bulundurarak bu aşamaları uygun öğrenme etkinlikleri de kullanarak kurgulayabilmek;;
7
Türk Eğitim Sisteminde farklı kademedeki İngilizce öğretim programlarını analiz ederek ve diğer eğitim sistemlerindeki programlarla karşılaştırma yaparak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmek.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtılması
2
İhtiyaç analizi
3
Öğrenme amaçları ve hedefleri
4
Müfredat kavramı
5
İngilizce öğretiminde müfredat türleri
6
Ders planlama I (Bir dersin aşamaları: Isınma, sunum, alıştırma, söz üretimi döngüsü)
7
Ders planlama II (Bir dersi aşamalandırmada alternatif yollar)
8
Öğrenme etkinlik türleri
9
Avrupa Ortak Dil Çerçevesi
10
Türk eğitim sistemindeki İngilizce öğretim
programlarının incelenmesi I (5.ve 8.sınıflar)
11
Türk eğitim sistemindeki İngilizce öğretim
programlarının incelenmesi I (9.ve 12.sınıflar)
12
Dil öğretmeni yeterlilikleri ve öğretim programlarının ilişkilendirilmesi
13
Genel tekrar
14
Genel tekrar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Hedge, T. (2011). Teaching and learning in the language classroom. Hong Kong: Oxford university press Mickan, P., & Wallace, I. (Eds.). (2019). The Routledge Handbook of Language Education Curriculum Design. Routledge Ur, P. (2012). A Course in Language Teaching: Practice of Theory (2nd edition). Cambridge University Press
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı sınavlar
Açıklama
Bu ders çerçevesinde yapılan sınavlar açık- ve kapalı-uçlu sorulardan oluşmakta olup, öğrencilerin, 21. yüzyıl öğrenme becerilerinden de olan, eleştirel ve yansıtmacı düşünme becerilerini geliştirecek tarzda kurgulanmaktadır.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
2
24
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
10
10
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
28
28
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU