E-mail: bbayraktar@uludag.edu.tr, İş Tel: +90(224) 294 22 98. Adres: UÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 16059 Görükle / BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Modelleme kavramı ve çeşitleri. Matematiksel Modellerin sınıflandırılması.
Matematiksel Modellemenin temellerini kavratmak.
Algoritma kavramının temellerini bilmek ve bilgisayar ortamında uygulamak. Matematik derslerindeki uygulamaların algoritmalarını üretmek. Yazılım dillerin temellerini kavratmak.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adayının alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Matematiksel model kurma açısından problemi analiz ede bilmek.;
2
Günlük hayatımızda olan bazı problemlerin matematiksel modelini oluşturabilmek ve çözüm metotlarını uygulayabilmek. ;
3
Basit doğrusal mat. Model oluşturabilmek ;
4
Algoritma kavramı ve Algoritma tanıtımı yapabilmek. Algoritmada olması gereken özellikleri bilmek. ;
5
Akış diyagramı çizebilmek ve Algoritmayı test ede bilmek.;
6
Diziler ve matrisler üzerinde algoritmalarını yazılımlarını geliştirebilmek;
7
Matematik derslerinde gördüğü sayısal metotların algoritmalarını ve yazılımlarını üretebilmek.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Modelleme kavramı. Model çeşitleri ve sınıflandırılması.
Doğrusal olmayan matematiksel modeller ve çözüm yöntemleri.
7
Örnek matematiksel modeller ve çözüm yöntemleri.
8
Algoritma kavramı ve Algoritma tanıtımı. Algoritmada olması gereken özellikler. Algoritma tasarımı.
9
Akış şeması simgeleri ve algoritmaların temel yapıları Karmaşık algoritmalar ve fonksiyonlar. Algoritma uygulamaları.
10
Yazılım dilleri. Bir bilgisayar dilin yapısı (alfabesi, özel sözler, ifadeler, kuralları, görünüşü). Yazılım Uygulamaları.
11
Diziler ve matrisler üzerinde algoritmalar ve yazılımları.
12
Diziler ve matrisler üzerinde algoritmalar ve yazılımları.
13
Lineer olamayan denklemlerin yaklaşık çözümü (Orta bölme, Basit iterasyon ve Newton metodu(teğet yöntemi) yöntemlerin algoritması ve yazılımı.
14
Lineer olamayan denklemlerin yaklaşık çözümü (Orta bölme, Basit iterasyon ve Newton metodu(teğet yöntemi) yöntemlerin algoritması ve yazılımı.
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. http://www.matematiktutkusu.com/forum/matematik-ogretmenleri-dokumanlari/112-matematik-ogretiminde-modelleme-matematiksel-modelleme-nedir.html 2. http://www.bilkent.edu.tr/~kadiri/mat/mat.donem.odev/aykutaydin.matematiksekmodelleme.pdf 3. http://web.firat.edu.tr/kimmuh/eskiweb/kimya/model.htm 4. http://www.hakankör.com.tr/Algoritma.pdf 5. Genel Matematik. Editör Prof. Dr. Orban ÖZER 6. Prof. Dr. Ahmet A. KARADENİZ Yüksek Matematik. Cilt 1, 2. 4. Baskı, 1985. 7. Ders notları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
3
30
Ödevler
0
5
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
138
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU