Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME
1 Dersin Adı: MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MODELLEME
2 Dersin Kodu: İMÖ4004
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BAHTİYAR BAYRAKTAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Y.Doç.Dr. Bahtiyar Bayraktar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-mail: bbayraktar@uludag.edu.tr,
İş Tel: +90(224) 294 22 98.
Adres: UÜ, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, 16059
Görükle / BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Modelleme kavramı ve çeşitleri. Matematiksel Modellerin sınıflandırılması. Matematiksel Modellemenin temellerini kavratmak. Algoritma kavramının temellerini bilmek ve bilgisayar ortamında uygulamak. Matematik derslerindeki uygulamaların algoritmalarını üretmek. Yazılım dillerin temellerini kavratmak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adayının alanı ile ilgili bilgi altyapısını oluşturur ve geliştirir. Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. Alanı ile ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Matematiksel model kurma açısından problemi analiz ede bilmek.;
2 Günlük hayatımızda olan bazı problemlerin matematiksel modelini oluşturabilmek ve çözüm metotlarını uygulayabilmek. ;
3 Basit doğrusal mat. Model oluşturabilmek ;
4 Algoritma kavramı ve Algoritma tanıtımı yapabilmek. Algoritmada olması gereken özellikleri bilmek. ;
5 Akış diyagramı çizebilmek ve Algoritmayı test ede bilmek.;
6 Diziler ve matrisler üzerinde algoritmalarını yazılımlarını geliştirebilmek;
7 Matematik derslerinde gördüğü sayısal metotların algoritmalarını ve yazılımlarını üretebilmek.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modelleme kavramı. Model çeşitleri ve sınıflandırılması.
2 Matematiksel modellerin sınıflandırılması. Matematiksel modelin oluşturma prensipleri.
3 Doğrusal matematiksel model. İşletme problemleri ve matematiksel model. Bir işletmenin matematiksel modeli.
4 Doğrusal matematiksel modellerin çözümlemesi. Örnekler.
5 Doğrusal matematiksel modellerin çözümlemesi. Örnekler.
6 Doğrusal olmayan matematiksel modeller ve çözüm yöntemleri.
7 Örnek matematiksel modeller ve çözüm yöntemleri.
8 Algoritma kavramı ve Algoritma tanıtımı. Algoritmada olması gereken özellikler. Algoritma tasarımı.
9 Akış şeması simgeleri ve algoritmaların temel yapıları Karmaşık algoritmalar ve fonksiyonlar. Algoritma uygulamaları.
10 Yazılım dilleri. Bir bilgisayar dilin yapısı (alfabesi, özel sözler, ifadeler, kuralları, görünüşü). Yazılım Uygulamaları.
11 Diziler ve matrisler üzerinde algoritmalar ve yazılımları.
12 Diziler ve matrisler üzerinde algoritmalar ve yazılımları.
13 Lineer olamayan denklemlerin yaklaşık çözümü (Orta bölme, Basit iterasyon ve Newton metodu(teğet yöntemi) yöntemlerin algoritması ve yazılımı.
14 Lineer olamayan denklemlerin yaklaşık çözümü (Orta bölme, Basit iterasyon ve Newton metodu(teğet yöntemi) yöntemlerin algoritması ve yazılımı.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. http://www.matematiktutkusu.com/forum/matematik-ogretmenleri-dokumanlari/112-matematik-ogretiminde-modelleme-matematiksel-modelleme-nedir.html
2. http://www.bilkent.edu.tr/~kadiri/mat/mat.donem.odev/aykutaydin.matematiksekmodelleme.pdf
3. http://web.firat.edu.tr/kimmuh/eskiweb/kimya/model.htm
4. http://www.hakankör.com.tr/Algoritma.pdf
5. Genel Matematik. Editör Prof. Dr. Orban ÖZER
6. Prof. Dr. Ahmet A. KARADENİZ Yüksek Matematik. Cilt 1, 2. 4. Baskı, 1985.
7. Ders notları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları tartışma, soru-cevap, 3E gibi teknikler uygulanmaktadır. Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yıl sonu sınavları dikkate alınmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 5 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 3 3 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 2 3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr