Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA MATEMATİK EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: OKU2203
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MERAL TANER DERMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr. Öğr. Üyesi Meral TANER DERMAN
mtaner@uludag.edu.tr
0224 2942184
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Görükle Yerleşkesi
Nilüfer / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının matematik kavramlarını bilmelerini, matematiksel düşünce becerilerini kavramalarını, erken çocukluk dönemi matematik eğitimi ve öneminin farkında olmalarını, matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri bilmelerini, okul öncesi dönem çocuklar için geliştirilen matematik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini işletebilmelerini ve çeşitli matematik eğitim programları hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, erken çocukluk döneminde matematiksel düşünme becerilerinin gelişimini bilir. Matematiksel düşüncenin gelişimi ile ilgili farklı yaklaşımları açıklayabilir. Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanır. Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygular. Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygular. Okul öncesi matematik programı inceleyebilir ve değerlendirebilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Erken çocukluk dönemi matematik eğitimi temel alan bilgisine sahip olma ve uygulayabilme.;
2 Okul öncesi dönemde matematik eğitiminin önemini bilebilme;
3 Okulöncesi dönemde matematik kavramlarının gelişimini açıklayabilir.;
4 Matematik kavramlarının öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanabilir.;
5 Okul öncesi matematik programı inceleyebilme ve değerlendirebilme;
6 Matematik kavramlarını diğer etkinliklerle bütünleştirerek uygulabilme;
7 Çocukların gelişimine uygun olarak etkinliklerde düzenlemeler yaparak uygulayabilme;
8 Hazırladığı ve hazır olan matematik etkinliklerini değerlendirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı, kuramsal temelleri ve günlük yaşamdaki önemi
2 Matematik eğitiminde ilke ve standartlar
3 Çocuklarda matematiksel düşüncenin ve matematiksel kavramların gelişimi
4 Okul öncesi eğitim programında matematik eğitimi
5 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler (sınıflandırma, karşılaştırma, eşleştirme)
6 Sayma öncesi kavramlar ve süreçler (ayırt etme, sıralama ve örüntü)
7 Sayma ve sayılar
8 Okul öncesi dönem matematik eğitiminde uzay, geometri, şekiller
9 Okul öncesi dönem matematik eğitiminde ölçme, veri analiz-grafik/olasılık
10 Okul öncesi dönem matematik eğitiminde problem çözme (toplama, çıkarma)
11 Okul öncesi matematik eğitiminde değerlendirme
12 Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama
13 Matematik materyallerini inceleme ve matematik materyali geliştirme-Etkinlikle materyali bütünleştirme
14 Okul öncesi eğitimde matematiksel kavramları geliştirmek için etkinlik örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akman, B. (Ed.) (2010). Okul öncesinde matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Aktaş Arnas Y, 2004. Okul Öncesi Dönemde Matematik Eğitimi. Nobel Kitabevi, Adana.
Durmaz, B. (2019). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi
Güven, Y. (2000). Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünme ve matematik, İstanbul: Yapa Yayıncılık
Güven, Y. (2005). Erken çocuklukta matematiksel düşünme ve matematiği öğrenme. İstanbul: Küçük adımlar eğitim yayınları
Kandır; A., Can Yaşar, M., Yazıcı, E., Türkoğlu, D. ve Yaman Baydar, I. (2016). Erken Çocukluk Eğitiminde Matematik. İstanbul; Morpa Kültür Yayınları.
Ulutaş, İ.(Ed.) (2015). Okul öncesi Dönemde matematik eğitimi. Ankara: Hedef Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan Seçmeli Test
Açıklama Öğrenme kazanımlarına uygun çoktan seçmeli sorulardan oluşan sınavlar yapılacaktır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 5 25
Projeler 5 5 25
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
OK8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr