Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
1 Dersin Adı: ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
2 Dersin Kodu: PSİ2074
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TEVFİK ALICI
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Handan CAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: eposta:alici@uludag.edu.tr
Oda tel: 0224-2941871
Adres:Uludağ Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü
Görükle/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İnsan ve hayvanlarda öğrenme mekanizmalarına ilişkin temel kavramları, kuramsal tartışmaları ve mekanizmaların temelinde yatan nörobiyolojik süreçler konusunda elde edilen olgu ve bulguları tanımak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dersi alan öğrenciler, psikolojide birçok alana uygulanabilecek öğrenme mekanizmaları hakkında temel bilgiler edinir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenme psikolojisin temel kavramlarını kavrayabilme;
2 Öğrenme psikolojisinin tarihsel gelişimini kavrayabilme;
3 Klasik koşullamaya ilişkin temel olguları tanıyabilme;
4 Klasik koşullamaya ilişkin kuramsal tartışmaları kavrayabilme;
5 Edimsel koşullamaya ilişkin temel olguları tanıyabilme;
6 Edimsel koşullamaya ilişkin kuramsal tartışmaları kavrayabilme;
7 Öğrenmenin nörobiyolojik temellerine ilişkin genel mekanizmaları kavrayabilme ;
8 Koşullama ve pekiştirmeye temel oluşturan nörobiyolojik mekanizmaları kavrayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Öğrenmeye ilişkin temel kavramlar
2 Öğrenme psikolojisinin tarihsel gelişimi
3 Klasik koşullama: temel kavramlar
4 Klasik koşullama: kuramsal yaklaşımlar (U-U ve U-T yaklaşımları)
5 Klasik koşullama: kuramsal yaklaşımlar (Rescorla-Wagner Kuramı)
6 Pekiştirme ve davranış şekillendirme
7 Pekiştirme: kuramsal yaklaşımlar
8 Ders Tekrarı + Arasınav
9 Kaçınma ve ceza
10 Pekiştirme tarifeleri
11 Uyaran kontrolü
12 Öğrenmenin nörobiyolojik temelleri: Genel mekanizmalar
13 Koşullama ve pekiştirmenin nörobiyolojik temelleri
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Alıcı, T. (2010). Öğrenmenin Bilimsel Temelleri, Ankara, Palme Yayınları.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 2 23 46
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 4 4 3 0 0 0 0 2 0 0 0
OK2 5 4 4 5 0 0 0 0 4 0 0 0
OK3 2 2 1 2 0 0 0 0 1 0 0 0
OK4 0 1 5 4 0 0 0 0 3 0 0 0
OK5 4 0 0 4 0 0 0 0 1 0 0 0
OK6 0 1 3 4 0 0 0 0 3 0 0 0
OK7 1 0 4 1 0 0 0 0 2 0 0 0
OK8 4 0 4 1 0 0 0 0 2 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr