Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Kümeler Teorisi
1 Dersin Adı: Kümeler Teorisi
2 Dersin Kodu: MAT2020
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BASRİ ÇELİK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: basri@uludag.edu.tr
0224.2941762
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kümeler ile ilgili hesaplamaları ve sayı kümelerinin, matematiksel yapı olarak, soyut bir biçimde oluşturulmasını öğrenmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Matematiğin en temel kavramı olan küme kavramını ve bunların kullanım yerlerini öğrenir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kümenin ne olduğunu bilir.;
2 Küme işlemlerini yapar.;
3 Sonlu ve sonsuz kümelerin kardinalleri ile işlem yapar.;
4 Sıralı küme kavramını bilir ve sıralı kümelere eş yapılı kümeleri bulur.;
5 Peano aksiyomları yardımıyla doğal sayılar kümesini inşa edebilir.;
6 Kardinalsayılar yardımıyla doğal sayılar kümesini inşa edebilir.;
7 Doğal sayılarda işlemlerin nasıl tanımlandığını bilir.;
8 Tamsayılar kümesini oluşturabilir.;
9 Rasyonel sayılar kümesini oluşturabilir.;
10 Soyut düşünme yeteneğini geliştirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanıtımı.
2 Kardinal sayılar ve kardinal sayılarla işlemler.
3 Doğal sayılar kümesinin kardinal sayılarla kurulması.
4 Tümevarım teoreminin ispatı ve uygulamaları.
5 Fonksiyonlar.
6 Sayısal hesaplamalar.
7 Doğal sayılar kümesinin Peano aksiyomları ile kurulması.
8 Doğal sayıların kurulmasında kullanılan iki yöntem arasındaki farklar ve getirdiği sonuçlar.
9 Arasınav ve konu tekrarı
10 Tamsayılar kümesinin kurulması. Tamsayılarda işlemler.
11 Rasyonel sayılar kümesinin kurulması.
12 Rasyonel sayılarda işlemler.
13 Sonsuz kümelerin kardinalitesi.
14 Örnekler.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1)Abstract Algebra, Roger Godement, Hermann Publishers, 1968, Paris.
2)Soyut Matematik, Sait Akkaş, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Zühtü Özel, Arif Sabuncuoğlu, gazi üniversitesi Yayın No:43, 1984, Ankara.
3)Sezgisel Kümeler Kuramı, Ali Nesin, Nesin Yayıncılık,2. Baskı, 2008, İstanbul.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev ve online sınavlar
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 4 4
Toplam İş Yükü 124
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 5 1 4 5 1 5 3 3 2
OK2 3 5 1 2 5 1 5 2 2 1
OK3 1 5 1 3 5 1 5 3 1 1
OK4 2 5 1 2 5 1 5 3 2 1
OK5 2 5 1 2 5 1 5 2 2 1
OK6 1 5 1 3 5 1 5 3 0 0
OK7 3 5 1 3 5 1 5 2 2 2
OK8 1 5 1 2 5 1 5 3 2 1
OK9 2 5 1 4 5 1 5 2 3 1
OK10 1 5 1 3 5 1 5 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr