1 | Dersin Adı: | UYGULAMALI SİNİR AĞLARI |
2 | Dersin Kodu: | BMB3020 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Metin BİLGİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bilgisayar Müh. Bölüm Binası, 1. kat, oda 3 Tel.:+90 (224) 275 52 63 email: metinbilgin at uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere Yapay Sinir Ağları’na dayalı teknikler ile diğer öğrenme yöntemlerini ve pratik uygulamalarını öğretmek; Yapay Sinir Ağlarının bilgisayar mühendisliğindeki, bilgisayar bilimlerindeki ve yapay zeka alanındaki önemini göstermek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Mühendislik Bilimleri: 70%; Mühendislik Tasarımı: 30% |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Neden Yapay sinir Ağları, Biyolojik Temeller | |
2 | Uygulama Alanları, Tipik Mimariler, Aktivasyon Fonksiyonları | |
3 | McCulloch-Pitts Hücresi | |
4 | Örntü Sınıflama için Basit Sinir Ağları, Hebb Ağı | |
5 | Perceptron, Adaline, Delta kuralı | |
6 | Multilayer Perceptronlar | |
7 | Radyal Tabanlı Ağlar | |
8 | Gradyan Düşüm, Backpropagation, alternatif varyasyonlar | |
9 | Gradyan Düşüm, Backpropagation, alternatif varyasyonlar | |
10 | Vektor Kuantalama | |
11 | Örüntü ilişkilendirme - Öğrenme Algoritmaları, Associative Ağiar | |
12 | Hopfield Ağlar | |
13 | Özyinelemeli Ağlar | |
14 | Uygulama Örnekleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1) Prof. Dr. Ercan Öztemel, 2003, “Yapay Sinir Ağları”, Papatya Yayıncılık, 238s. (Ders Kitabı) 2) Prof. Dr. Çetin Elmas, 2007, "Yapay Zeka Uygulamaları", Seçkin Yayıncılık, 425 s. 3) Haykin, Simon, 1998, “Neural Networks: A Comprehensive Foundation (2nd Edition)”, Prentice-Hall, 842p. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Vize ve Final Sınavları | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |