1 | Dersin Adı: | FELSEFEYE BAŞLANGIÇ |
2 | Dersin Kodu: | FLS0501 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ABDÜLKADIR ÇÜÇEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. A. Kadir ÇÜÇEN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
kadir@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941826 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrencilere felsefenin tanıtılması |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Alan bilgisinde seçmeli bir konu olup, Felsefenin temel konu ve problemlerini ele alan bir ders olduğu için mesleki gelişim için önemlidir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Felsefe kavramının çözümlenmesi | |
2 | Felsefenin Antik Yunan düşüncesindeki yeri | |
3 | Felsefenin diğer disiplinlerle ilişkisini belirlemek | |
4 | Felsefe ve bilim | |
5 | Felsefenin genel özellikleri | |
6 | Ontoloji | |
7 | Metafizik | |
8 | Epistemoloji | |
9 | Ara sınav ve genel tekrar | |
10 | Etik | |
11 | Platon’un felsefe anlayışı | |
12 | Aristoteles’in felsefe anlayışı | |
13 | Antik felsefenin temel kavramları | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Arslan, Felsefeye Giriş, Adres yayınları, 2007. Ahmet Arslan, İlkçağ Felsefesi Tarihi 1, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2011. Ahmet Cevizci, felsefeye Giriş, Sentez yayıncılık, 2007. Platon, Symposion, çev. Eyüp Çoraklı, Kabalcı yayınları, 2007. Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, çev. Saffet Babür, Kebikeç yayınları, 2005. Kadir Çüçen, Felsefeye Giriş, Sentez yayıncılık, 2012. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara sınav ve final yapılacaktır. | |
Açıklama | 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |