Ders Öğretim Planı
TÜRKİYE BEŞERİ COĞRAFYASI I
1 |
Dersin Adı: |
TÜRKİYE BEŞERİ COĞRAFYASI I |
2 |
Dersin Kodu: |
COG4001 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
4 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
7 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
6 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. SERHAT ZAMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Serhat Zaman serhatzaman@uludag.edu.tr Dahili tel:41708 |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Türkiye'nin nüfus, yerleşme ve kültürel coğrafya özellikleri hakkında bilgi, beceri ve tutum kazandırmak. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Beşeri ve bölgesel coğrafya açısından temel alan bilgi ve becerisi donanımı kazandırır. |
21 |
Ders Öğrenme Kazanımları |
1 |
Türkiye'nin konumunu kavrar;
|
2 |
Konumun göreceli yönlerini algılar;
|
3 |
Konumun avantajlarını yorumlayabilir;
|
4 |
Konumunun dezavantajlarını yorumlayabilir;
|
5 |
Türkiye'nin kara sınırlarının coğrafi özelliklerini yorumlayabilir;
|
6 |
Sınırların tarihsel seyrini yorumlayabilir;
|
7 |
Sınır çizen anlaşmaların mekânsal yönlerini kavrar;
|
8 |
Deniz sınırlarının coğrafi yönlerini tanır;
|
9 |
Deniz egemenlik alanlarına ait kavramları öğrenir;
|
10 |
Türkiye'nin sınırlarının coğrafi temelleri ile ilgili yorumlar yapabilir;
|
|
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Türkiye ve Dünya'da Beşeri Coğrafya |
|
2 |
Türkiye Beşeri Coğrafyasının Tarihsel seyri |
|
3 |
Türkiye'nin Konumu |
|
4 |
Türkiye'nin Jeopolitiği ve bunun coğrafi temelleri |
|
5 |
Türkiye'nin Sınırları |
|
6 |
Türkiye'nin deniz sınırları |
|
7 |
Gürcistan sınırı |
|
8 |
Ermenistan sınırı |
|
9 |
Nahçıvan (Azerbaycan) sınırı |
|
10 |
İran sınırı |
|
11 |
Irak sınırı |
|
12 |
Suriye sınırı |
|
13 |
Yunanistan sınırı-Bulgaristan Sınırı |
|
14 |
Deniz egemenlik alanları ve temel kavramlar |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Türkiye Beşeri Coğrafyası- Hayati Doğanay-Fatih Orhan Türkiye Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası- Nuran Taşlıgil |
24 |
Değerlendirme |
|
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI |
SAYISI |
KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav |
1 |
40 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
Yıl sonu Sınavı |
1 |
60 |
Toplam |
2 |
100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı |
40 |
Finalin BAşarıya Oranı |
60 |
Toplam |
100 |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları |
Bağıl değerlendirme uygulanır |
Açıklama |
Ara sınav ve final sınavı |
25 |
|
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik |
SAYISI |
Süresi [Saat] |
Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler |
14 |
2 |
28 |
Uygulamalı Dersler |
0 |
0 |
0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
12 |
120 |
Ödevler |
0 |
5 |
25 |
Projeler |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışmaları |
0 |
0 |
0 |
Arasınavlar |
1 |
1 |
1 |
Diğer |
0 |
0 |
0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
1 |
2 |
2 |
Toplam İş Yükü |
|
|
177 |
Toplam İş Yükü / 30 saat |
|
|
5,87 |
Dersin AKTS Kredisi |
|
|
6 |
26 |
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU |
|
PY1
|
PY2
|
PY3
|
PY4
|
PY5
|
PY6
|
PY7
|
PY8
|
PY9
|
PY10
|
PY11
|
PY12
|
PY13
|
OK1
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
OK2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK3
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
OK5
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK6
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
OK7
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
OK8
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
OK9
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
OK10
|
0
|
0
|
5
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları |
PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: |
1 Çok Düşük |
2 Düşük |
3 Orta |
4 Yüksek |
5 Çok Yüksek |