1 | Dersin Adı: | GENEL BEŞERİ COĞRAFYA |
2 | Dersin Kodu: | COG1009 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BAYRAM ÇETİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | yok |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | bayramcetin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Beşeri coğrafyayı oluşturan alt disiplinleri, bu disiplinler arasındaki ilişkileri, bilimler arasındaki yerini ve beşeri coğrafyayı etkileyen belli başlı yaklaşımları öğretmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Beşeri coğrafya ve alt disiplinlerinin bilimler arasındaki yerini tanımlayabilme ve felsefi yaklaşımlarla birlikte yorumlayabilecek. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Beşeri coğrafyanın tanımı ve başlıca kavramlar | |
2 | Beşeri coğrafya ile coğrafya arasındaki ilişkiler ve beşeri coğrafyanın coğrafya içerisindeki yeri | |
3 | Beşeri coğrafyanın sosyal bilimler içerisindeki yeri | |
4 | Beşeri coğrafyanın kapsamı | |
5 | Nüfus coğrafyası ile yerleşme coğrafyasının tanımı ve genel özellikleri | |
6 | İdari coğrafyanın tanımı ve genel özellikleri | |
7 | Kültür coğrafyasının tanımı ve genel özellikleri | |
8 | Sosyal coğrafyanın tanımı ve genel özellikleri | |
9 | Siyasi coğrafyanın tanımı ve genel özellikleri | |
10 | Evrim teorisi ile Çevreci determinizm arasındaki ilişkiler ve beşeri coğrafyaya etkisi | |
11 | Possibilizm ve beşeri coğrafya | |
12 | Anarşist coğrafyanın ortaya çıkışı ve beşeri coğrafyaya olan etkisi | |
13 | Mantıksal pozitivizmin beşeri coğrafya üzerindeki etkisi | |
14 | Hümanist ve radikal-eleştirel akımların beşeri coğrafyaya etkileri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Jensen, A.H., (2019) Erdem Bekaroğlu (Çevirmen), Ömer F. Anlı (Çevirmen), Hatice Turut (Çevirmen), Suat Tuysuz (Çevirmen) Coğrafya (Tarihi, Felsefesi ve Temel Kavramları Tümertekin, E., Özgüç, N., 2015, Beşeri Coğrafya. Çantay Kitabevi. Özgüç, N., Tümertekin, E., 2000, Coğrafya, Geçmiş, Kavramlar, Coğrafyacılar. Çantay Kitabevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | yazılı sınav | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |