Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
YABANCI DİL II (ALMANCA)
1 Dersin Adı: YABANCI DİL II (ALMANCA)
2 Dersin Kodu: YAD112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -----
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Almanca
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. Neriman YETİŞEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Berrin DOĞAN
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bdogan@uludag.edu.tr
Telefon: 0535 925 85 35
Adres:Uludağ Üniversitesi
Yabancı Diller Yüksek Okulu
18 Dersin Web Adresi: ------
19 Dersin Amacı Öğrencinin temel dil becerilerini okuma, yazma, dinleme ve konuşma yoluyla geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler basit günlük diyalogları gerçekleştirebilecekler.;
2 Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşabilecekler.;
3 Öğrenciler kısa, basit yabancı dil metinlerinin ana fikrini anlayabilecekler.;
4 Öğrenciler otantik metinleri (örn. formlar, talimatlar, broşürler, ilanlar) anlayabilecekler.;
5 Öğrenciler sözlük yardımıyla kartpostallar ve kişisel mektuplar yazabilecek ve bunları cevaplayabilecekler.;
6 Uluslararası deneyim Kazanacaklardır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Birinci yarıyıldaki konulara kısa göz atma. Günlük hayatla ilgili cümleler kurma.
2 İsmin e halini alan edatlar. Alıştırmalar ve kısa metinler.
3 İsmin i halini alan edatlar. Alıştırmalar ve kısa metinler.
4 Cümlede söz dizimi. Tümleçler.
5 Modal fiiller. Alıştırmalar ve metinler.
6 Şahıs zamirlerinin e ve i halinde kullanımı.
7 Saatlerin okunuşu. İşaret zamirleri: “Dies”, “diese”.
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Woher, wo, wohin ile sorular ve cevap cümleleri. İ ya da e hali ile kullanılabilen edatlar. Alıştırmalar ve metinler
10 İsmin “in, ın”, “nın, nin” hali.
11 Geçmiş zaman hikaye biçimi. Alıştırmalar ve metinler.
12 Dönüşlü fiiller.
13 Dili geçmiş zaman. Alıştırmalar ve metinler.
14 “Miş”li geçmiş zaman ve gelecek zaman. Alıştırmalar ve metinler.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Passwort Deutsch 1
2. Deutsche Sprachlehre für Ausländer (Schulz- Griesbach)
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 16 16
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 3 3 4 3 3 3 2 4 4 2 2 4 0
OK2 4 3 2 4 2 4 4 3 2 2 3 3 0
OK3 3 2 4 2 2 2 3 3 4 4 4 3 0
OK4 3 4 2 2 4 3 3 3 4 3 2 2 0
OK5 4 3 4 4 3 3 3 2 3 2 2 3 0
OK6 2 2 3 4 3 3 2 3 3 4 3 2 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr