Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KENT PLANLAMA VE İMAR HUKUKU
1 Dersin Adı: KENT PLANLAMA VE İMAR HUKUKU
2 Dersin Kodu: MIM3007
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SİBEL POLAT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Sibel POLAT
sibelpolat@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Mimarlık öğrencilerinin mesleki olarak kent planlama ve kentsel tasarım disiplinleriyle ilişki kurmalarını ve Türkiye'deki imar mevzuatına dair temel bilgileri edinmelerini sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kentsel ölçeği ve kent öğelerini tanımlayabilmek;
2 Mimarlık mesleğinin uygulanmasında katkı sağlayan şehir planlama, kentsel tasarım, imar hukuku ve peyzaj mimarlığı ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve bu disiplinlerden kişilerle takım çalışması yapabilmek;
3 Farklı ölçeklerle ilişki kurarak bütünsel düşünebilmek, detayların yanı sıra bilgilerde ve düşüncelerde bütünü görebilmek;
4 Kent planlama yaklaşımlarının nasıl değiştiğini anlayabilmek ve bu bilgileri kentsel planlamada/tasarımda kullanabilmek;
5 Kentsel planlama/tasarım sorunlarının ve çözümlerinin uluslararası, ulusal ve yerel ölçekte etkilerini anlayabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriğinin ve programının tanıtılması
2 Kent planlama nedir? Batıda Sanayi Devriminden günümüze kent planlama yaklaşımları
3 Batıda Sanayi Devriminden günümüze kent planlama yaklaşımları, Osmanlı Döneminden günümüze Türkiye de kent planlamanın gelişimi
4 Kent ve kentleşme kavramları, kentleşmenin nedenleri ve sorunları. Kent fiziksel gelişme modelleri
5 Türkiye’de kent planlama, imar mevzuatı, planlamadaki aktörler, plan kademelenmesi
6 Türkiye de imar planı üretim süreci, imar planı ifade teknikleri, kentsel donatı alanları standartları
7 Kentsel ulaşım
8 Kentsel ulaşım
9 Yıl içi sınavı
10 Konut alanları ve komşuluk ünitesi kavramı
11 Konut alanları tasarımı
12 Kentsel tasarım kavramı, boyutları,süreci
13 Kentsel tasarım projeleri-örnekler
14 Türkiye’de kentsel tasarım- KENTGES
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ÇETİNER,A.,Şehircilik Çalışmalarında Donatım İlkeleri, İTÜ, 1991, İstanbul.
ÖZYABA. M., ve diğerleri, Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Yayınevi, Trabzon, 2004.
GİRİTLİOĞLU.C., (1991), Şehirsel Mekan Ögeleri ve Tasarımı, İTÜ Kütüphanesi Sayı; 1459, İstanbul.
Von Hausen, M. 2012. Dynamic Urban Design: A Handbook for Creating Sustainable Communities Worldwide, iUniverse, Bloomington.
Steiner F., Butler K. 2006. Planning and Urban Design Standards, American Planning Association, John Wiley&Sons, New Jersey.
Carmona, M., Heath, T., Oc, T., Tiesdell, S. 2003. Public Places- Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design. Elsevier, Oxford, UK.
Cuthbert, A. R. 2007. Urban Design: Requiem For An Era – Review and Critique of The Last 50 Years. Urban Design International. 12, pp.177–223.
KENTGES, 2010. Bütünleşik Kentsel Gelişme Stratejisi ve Eylem Planı (2010–2023). Ankara. http://www.kentges.gov.tr/_dosyalar/kentges_tr.pdf
Lang, J. 2005. Urban Design: A typology of Procedures and Products. Architectural Press, UK.
3194 sayılı İmar Kanunu
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 17 17
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 17 17
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 4 4 5 4 2 2 4 1 4 4
OK2 4 3 4 5 4 3 3 3 2 3 5
OK3 4 4 4 4 5 3 2 3 2 3 4
OK4 4 4 4 4 3 1 3 3 1 3 4
OK5 2 4 4 3 3 1 2 5 1 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr