1 | Dersin Adı: | KENT PLANLAMA VE İMAR HUKUKU |
2 | Dersin Kodu: | MIM3007 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SİBEL POLAT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Sibel POLAT sibelpolat@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Mimarlık öğrencilerinin mesleki olarak kent planlama ve kentsel tasarım disiplinleriyle ilişki kurmalarını ve Türkiye'deki imar mevzuatına dair temel bilgileri edinmelerini sağlamak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin içeriğinin ve programının tanıtılması | |
2 | Kent planlama nedir? Batıda Sanayi Devriminden günümüze kent planlama yaklaşımları | |
3 | Batıda Sanayi Devriminden günümüze kent planlama yaklaşımları, Osmanlı Döneminden günümüze Türkiye de kent planlamanın gelişimi | |
4 | Kent ve kentleşme kavramları, kentleşmenin nedenleri ve sorunları. Kent fiziksel gelişme modelleri | |
5 | Türkiye’de kent planlama, imar mevzuatı, planlamadaki aktörler, plan kademelenmesi | |
6 | Türkiye de imar planı üretim süreci, imar planı ifade teknikleri, kentsel donatı alanları standartları | |
7 | Kentsel ulaşım | |
8 | Kentsel ulaşım | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Konut alanları ve komşuluk ünitesi kavramı | |
11 | Konut alanları tasarımı | |
12 | Kentsel tasarım kavramı, boyutları,süreci | |
13 | Kentsel tasarım projeleri-örnekler | |
14 | Türkiye’de kentsel tasarım- KENTGES |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ÇETİNER,A.,Şehircilik Çalışmalarında Donatım İlkeleri, İTÜ, 1991, İstanbul. ÖZYABA. M., ve diğerleri, Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı, Akademi Yayınevi, Trabzon, 2004. GİRİTLİOĞLU.C., (1991), Şehirsel Mekan Ögeleri ve Tasarımı, İTÜ Kütüphanesi Sayı; 1459, İstanbul. Von Hausen, M. 2012. Dynamic Urban Design: A Handbook for Creating Sustainable Communities Worldwide, iUniverse, Bloomington. Steiner F., Butler K. 2006. Planning and Urban Design Standards, American Planning Association, John Wiley&Sons, New Jersey. Carmona, M., Heath, T., Oc, T., Tiesdell, S. 2003. Public Places- Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design. Elsevier, Oxford, UK. Cuthbert, A. R. 2007. Urban Design: Requiem For An Era – Review and Critique of The Last 50 Years. Urban Design International. 12, pp.177–223. KENTGES, 2010. Bütünleşik Kentsel Gelişme Stratejisi ve Eylem Planı (2010–2023). Ankara. http://www.kentges.gov.tr/_dosyalar/kentges_tr.pdf Lang, J. 2005. Urban Design: A typology of Procedures and Products. Architectural Press, UK. 3194 sayılı İmar Kanunu |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 17 | 17 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 17 | 17 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |