Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KONJONKTÜR ve FİNANSAL KRİZLER
1 Dersin Adı: KONJONKTÜR ve FİNANSAL KRİZLER
2 Dersin Kodu: IKT4203
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Ön Koşul Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç.Dr. METİN ÖZDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Metin Özdemir
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mozdemir@uludag.edu.tr, 0224 294 10 95, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü 16059 Nilüfer / Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin ilk amacı; öğrenciye, konjonktürel dalgalanmalar ve krizlerin analizini, temel makroekonomik değişkenler üzerindeki etkileri ile birlikte kapsamlı bir biçimde sunmak ve modern piyasa ekonomileri ve Türkiye ekonomisinde konjonktürel dalgalanmaların doğasını teorik ve ampirik açıdan vermektir.Dersin ikinci amacı, öğrenciye ekonomide konjonktür ve tahmin analizi yapabilmek için gerekli olan alet çantası ve yöntemleri vermek ve konjonktürü istikrarlı kılmak için gerekli olan iktisat politikalarını değerlendirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, konjonktürel dalgalanmalar ve krizleri açıklayabilmek için öğrendikleri teorileri uygulayabilirler.;
2 Öğrenciler, teorik ve ampirik analizleri, konjonktürel dalgalanmaları tanımlamak ve ölçmek için kullanabilirler. ;
3 Öğrencilerin, makroekonomik değişkenler arasındaki temel kantitatif ilişkileri ele alabilmek için makroekonomik verileri analiz edebilirler.;
4 Öğrenciler, kısa vadeli makroekonomik tahmin yapabilmek için analitik düzeylerini geliştirirler.;
5 Öğrencilerin, konjonktürel dalgalanmalar ve krizleri yönlendiren temel faktör ve biçemsel olguları analiz edebilirler.;
6 Öğrenciler, ulusal ve uluslararası iktisadi gelişmeler ve politikalar hakkındaki ilgi ve farkındalıklarını artırabilirler. ;
7 Öğrenciler, gelişmiş ve yükselen piyasa ekonomilerindeki konjonktürel dalgalanmalar ve krizlerin dinamiklerini anlayabilirler. ;
8 Öğrenciler, konjonktürel dalgalanmalar istikrarlı kılmak ve krizlerin etkilerini azaltmak için gerekli para ve maliye politikalarını değerlendirme ve yorumlama imkanı elde edebilirler. ;
9 Öğrenciler, Türkiye ekonomisinin mevcut ve gelecekteki yönelimleri hakkında değerlendirme ve yorum yapabilirler. ;
10 Öğrenciler, öğrendikleri teori ve yöntemleri, gelecekteki profesyonel kariyerlerinde gerçek dünyanın iktisadi problemleri karşısında kullanma ve uygulama yeteneği kazanabilirler. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Konjonktürel Dalgalanmalar ve Kriz : Tanımlar, Kavramsal ve Teorik Çerçeve
2 Keynesgil vs. Monetarist / Yeni Klasik Konjonktür Teorileri ve Politikaları
3 Yeni Keynesgil vs. Reel Konjonktür Teorileri ve Politikaları
4 Yeni Neo – Klasik Sentez Konjonktür Teorisi ve Politikaları
5 Post Keynesgil Konjonktür Teorisi : Kredi – Finansal İstikrar(sızlık)
6 Politik Konjonktür Teorisi
7 Makroekonomik Göstergeler ve Tahmin
8 Finansal Kriz Modelleri
9 Gelişmiş Ülkelerde Konjonktürel Dalgalanmalar ve Krizler
10 Gelişmekte Olan Ülkelerde Konjonktürel Dalgalanmalar ve Krizler : Türkiye I
11 Konjonktürün Yönetilmesinde İktisat Politikaları ve Kurumlar
12 Enflasyon Hedeflemesi ve Konjonktürün Yönetilmesi
13 Konjonktür ve Kriz : Türkiye Ekonomisi II
14 Konjonktür, Kriz ve Makro İktisat : Quo Vadis?
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: - Mustafa Özer, Modern Konjonktür Teorileri, Bursa: Ekin Kitabevi, 2006
- İlker Parasız ve Melike Bildirici, Modern Konjonktür Teorileri, Bursa: Ezgi Kitabevi, 2006
- Metin Özdemir, Enflasyon Hedeflemesi Teorisi: Gelişmekte Olan Ülkelerde Uygulanabilirliği ve Türkiye, İstanbul: İktisadi Araştırmalar Vakfı, 2007
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 48 48
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 4 3 2 3 4 5 4 3 3 2 3
OK2 4 4 3 2 3 4 4 4 4 3 2 5
OK3 4 4 5 4 5 5 4 3 2 3 4 5
OK4 5 5 4 3 2 3 3 4 4 5 4 3
OK5 2 4 3 3 4 4 5 4 3 2 3 3
OK6 2 2 3 4 4 5 5 4 3 2 3 4
OK7 4 4 4 3 2 3 3 4 4 5 4 3
OK8 3 3 3 4 5 5 5 5 4 3 3 2
OK9 5 4 4 4 4 3 3 2 3 3 4 5
OK10 5 4 4 5 5 5 5 5 4 4 4 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr