1 | Dersin Adı: | BİNALARDA YALITIM TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | MIM2028 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 4 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ZUHAL ŞİMŞEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
zsimsek@uluıdag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı; betonarme, ahşap ve çelik yapıların su, yangın ve ısı açısından karşılaşılan problemlerin tespit edilmesi, yapı elemanına ve koşullara uygun yalıtım malzemelerinin tanıtılarak uygulama tekniklerinin öğretilmesidir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Yapılarda yalıtımın önemi, Yalıtımın yararları, Yalıtımsız yapılarda oluşan hasarların belirlenmesi | |
2 | Duvarlarda, döşemelerde, çatılarda ısı yalıtımı | |
3 | Isı yalıtım malzemelerinin özellikleri ve uygulama şekilleri | |
4 | Isı yalıtım malzemelerinin özellikleri ve uygulama şekilleri | |
5 | Ekolojik ve nano teknoloji yalıtım malzemeleri | |
6 | Yangın ile ilgili genel bilgiler. Yangın yalıtımının önemi | |
7 | Yangın yalıtım malzemelerinin özellikleri ve uygulama şekilleri | |
8 | Tesisatlarda, şaftlarda, Döşemelerde, duvarda, cephelerde duman ve yangın yalıtımı | |
9 | Betonarme, ahşap ve çelik yapıların yangın davranışı. | |
10 | Ahşap ve çelik elemanların yangın yalıtımı | |
11 | Yapılarda su yalıtımının önemi. | |
12 | Su yalıtım malzemelerinin özellikleri ve uygulama teknikleri | |
13 | Temellerde, bodrum katlarda, döşemelerde, çatılarda, ıslak hacimlerde su yalıtımı. | |
14 | Mevcut yapılarda oluşan su problemleri ve onarım teknikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Anonim, Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik, 2009. Anonim, NFPA101 Life Safety Code, NFPA, 1 Batterymarch Park, Quincy, MA 02169-7471 An International Codes and Standards Organization 2006. Anonim, NFPA1 Uniform Fire Code, NFPA, 1 Batterymarch Park, Quincy, MA 02169-7471 An International Codes and Standards Organization 2006. Çelebi, M.R., Akıncıtürk, N. 2003.Yangın Yapı Tasarım İlkeleri. İstanbul KültürÜniversitesi - İKÜ Yayınevi., İstanbul, 222 s. Ekinci C.E., Yalıtım Teknikleri. 2003. Atlas Yayım Dağıtım. İstanbul 353 sayfa Eren Ö. 2014. Hafif Çelik Yapı Tasarım Konstrüksiyon Uygulama. Arı Sanat. İstanbul. Eren Ö. 2014. Büyük Açıklıklı Çelik Yapılar. Arı Sanat. İstanbul. Özgünler, M., 1994. Pasif yangın güvenlik önlemlerinde etkili olan tasarım değişkenleri ve ilgili mevzuatın irdelenmesi Yüksek Lisans Tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Sunar, Ş., Yangından Korunma ve Bina Yangın Güvenliği İlkeler Çelişkiler Gerçekler, İ.T.Ü. Matbaası, İstanbul,1981. Tekin, Ç., Diri, A.C., Bonfil J.2015. Mimarı Yapılarda Su yalıtımı. BTM. http://www.izoder.org.tr -(2013). |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |