Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİLİM TARİHİ ve FELSEFESİ
1 Dersin Adı: BİLİM TARİHİ ve FELSEFESİ
2 Dersin Kodu: GKS0003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Abamüslim AKDEMİR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: akdemir@uludag.edu.tr
0224 294 2189
Uludağ Üniversitesi
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bilimleri sınıflamayı, bilimin özünü öğrenmek; bilimin İlkçağ’dan günümüze kadar kaydettiği gelişimin izini sürmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Doğa bilimleriyle sosyal bilimlerini birbirinden ayırır. Bilimleri sınıflar.;
2 Bilimin temel ve belirleyici özelliklerini öğrenmek.;
3 Alternatif bilim anlayışlarını tanır.;
4 Bilimin ilk ve Ortaçağ’daki gelişimini öğrenir.;
5 Modern bilimin kuruluşunu ve gelişimini öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilimin doğasını/özünü açıklama. Bilimle, insanın dış dünyayı açıklama/anlamlı kılma çabası doğrultusunda geliştirmiş olduğu diğer disiplinler arasındaki farklılıkları gösterme.
2 Bilimleri doğa bilimleri, insan bilimleri ve toplum bilimleri olarak ayırıp sınıflama.
3 Pozitivist bilim anlayışını tanıma.
4 Postpozitivist bilim anlayışlarını öğrenme.
5 Bilim tarihine giriş. Mısır ve Mezopotamya’da Bilim.
6 Antik Yunan’da Bilim. Helenik dönemde felsefe, tıp ve matematik.
7 Helenistik dönem ve Roma ‘da Bilim.
8 Ortaçağ’da Bilim/Hristiyan Avrupa’da Bilim.
9 İslam Dünyasında Bilim: Astronomi, Fizik, Tıp ve Matematiğin Gelişimi.
10 Modern Bilimin Doğuşu. Bilimsel Devrimin ilk ve İkinci Evreleri.
11 On yedinci Yüzyılda Bilim: Astronomi, Fizik ve Matematik.
12 On sekizinci Yüzyıl ve Sosyal Bilimlerin Doğuşu.
13 On dokuzuncu yüzyılda bilim: Modern Bilim ve Teknoloji.
14 Yirminci yüzyılda Bilim.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Hüseyin Gazi Topdemir, Bilim Tarihi, Pegem Yayınları, Ankara, 2008.
Cemal YILDIRIM, Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, 5. Basım, 1997.
C. A. Ronan, Bilim Tarihi (çev. E. İhsanoğlu vd), Tübitak Yayınları, 2009.
Richard S. Westfall, Modern Bilimin Oluşumu (çev. İsmail Hakkı DURU), TÜBİTAK Yayınları, 1997.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 42 42
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 18 18
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr