Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI
1 Dersin Adı: EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI
2 Dersin Kodu: BIL0003
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADEM UZUN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: auzun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarının aşağıdaki konularında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır. Zekâ ve özellikleri, Yapay zekânın tarihçesi, güncel durumu ve uygulama alanları, Uzman sistemler, uzman sistemlerin kullanım alanları, bileşenleri, özellikleri ve tasarımı, uzman sistemlerin eğitimde kullanımı, Zeki öğrenme sistemleri, Eğitimde büyük veri, Öğrenme analitikleri, Eğitsel ajan, Uyarlanabilir öğrenme ve uyarlanabilir ölçme Mantıksal programlamada program geliştirme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: test
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yapay zeka kavramını açıklayabilme.;
2 Uzman sistemlerin yapısı ve bileşenlerini söyleyebilme.;
3 Zeki öğrenme sistemlerini ve bileşenlerini açıklayabilme.;
4 Mantıksal programlama dillerinin özelliklerini söyleyebilme.;
5 Bir mantıksal programlama dilini temel düzeyde kullanabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Doğal zeka ve yapay zeka ile ilgili temel kavramlar
2 Yapay zekanın tarihsel gelişimi
3 Doğal zeka ile yapay zekanın ilişkisi
4 Uzman sistemler
5 Öğrenme analitiği
6 Veri madenciliği ve eğitimde kullanımı
7 Zeki öğretim sistemleri
8 Eğitsel ajan
9 Uyarlanabilir öğrenme
10 Programlama uygulamaları
11 Programlama uygulamaları
12 Programlama uygulamaları
13 Programlama uygulamaları
14 Programlama uygulamaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Vasif Vagifoğlu Nabiyev, Yapay Zeka, 5. baskı, Nisan 2016, Seçkin Yayıncılık.
Introduction to Artificial Inteligence, Eugene Charniak, Drew McDermott, Addison-Wesley Pub.
Stuart Russell, ?Peter Norvig, Artificial Intelligence: A Modern Approach, Global Edition, Pearson, 2016.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Projeler 5 5 25
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 21 21
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 4 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 4 4 4 4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 4 4 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 4 4 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 4 4 5 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr