Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
CALCULUS I
1 Dersin Adı: CALCULUS I
2 Dersin Kodu: MAT1071
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL NACİ CANGÜL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Matematik bölümünün tüm öğretim üyesi ve öğretim görevlileri
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E-posta: cangul@uludag.edu.tr
Telefon: +90 224 2941756
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 16059 Görükle-Bursa-TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilere mühendislik problemlerinin çözümü için yeterli matematik bilgisini vermek ve de öğrencilerin analitik düşünme ve problemlere çözüm üretebilme yeteneğini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Fonksiyonların limitini hesaplar.;
2 Bir fonksiyonun sürekli olup olmadığını belirler. ;
3 Türev kavramını bilir. ;
4 Türev alma kurallarını öğrenir. ;
5 Fonksiyonların türevini hesaplar. ;
6 Fonksiyonların grafiklerini çizer. ;
7 Matematiğin temel tanım ve teoremlerini bilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sayılar, fonksiyonlar Problem çözümü
2 Kartezyen düzlem, doğru parçası, çember, Problem çözümü
3 Elips, parabol, hiperbol Problem çözümü
4 Limit tanımı ve limit alma kuralları, Süreklilik Problem çözümü
5 Türev tanımı ve türev alma kuralları, türevin geometrik uygulaması, kapalı fonksiyonların türevi. Problem çözümü
6 Bazı özel fonksiyonların türevi Problem çözümü
7 Değişim problemleri Problem çözümü
8 Arasınav ve arasınav ile ilgili değerlendirme, geçmiş konuların tekrarı Problem çözümü
9 Artan, azalan fonksiyonlar Problem çözümü
10 Ortalama değer Teoremi ve uygulamaları. Problem çözümü
11 Konvekslik, konkavlık, grafik çizimleri Problem çözümü
12 Maksimum ve minimum problemleri, kutupsal koordinatlar. Problem çözümü
13 Bir fonksiyonun tersi ve türevi Problem çözümü
14 Üstel, logoritma fonksiyonları ve uygulamaları Problem çözümü
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1-A First Course in Calculus, Serge Lang, World Student Series Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, ISBN:0-201-04148-0
2-Thomas Calculus, 11.Edition,Pearson Addison-Wesley Publishing Company -2005
3) Temel Matematik, Basri Çelik, İsmail Naci Cangül, Nisa Çelik, Osman Bizim, Metin Öztürk; Dora Yayınları, 2010
4) Genel Matematik, Mustafa Balcı, Balcı yayınları, 2003.
5) Genel Matematik (Diferensiyel ve İntegral Hesap), Ahmet Tekcan, Betül Gezer, Osman Bizim; Dora Yayınları, 2011
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 13 13
Diğer 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 13 13
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr