Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ III
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ III
2 Dersin Kodu: MUZ2213
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 1
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZEHRA EZGİ KARA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Şirin Akbulut Demirci (piyano)
Doç Dr. Hatice Onuray Eğilmez (piyano)
Dr. Öğrt. Üyesi K. Mete Sungurtekin (piyano)
Öğr. Gör. Nilüfer Özer (piyano)
Öğr. Gör. Lale Necef (piyano)
Öğr. Gör. Alpay Güldoğan (piyano)
Öğr. Gör. Ardan Özarın (piyano)
Yard. Doç Dr. Nesrin Biber Öz (keman)
Öğr. Gör. Özgür Eğilmez (keman)
Öğr. Gör. Yusuf Hasonov (viyola)
Doç Dr. Erol Demirbatır (çello)
Öğr. Gör. Elhan Necef (çello)
Öğr. Gör. Nilüfer Özer (kontrabas)
Öğr. Gör Murat Cemil (gitar)
Öğr. Gör. Veysel Özgür Sağlam (gitar)
Doç Sezn Alıcı (flüt)
Doç. Dr. Ajda Şenol Sakin (flüt)
Öğr. Gör. Dr. Zehra Ezgi Kara (flüt)
Tuna Bozkaya (klarinet)
Dr. Öğrt. Üyesi M. Aydın Atalay (bağlama)
Doç Dr. Gülnihal Gül (şan)
Öğr. Gör. Dr. Çiğdem Yiğit (şan)
Öğr. Gör. Z. Göknur Yıldız (şan)
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Dr. Zehra Ezgi KARA
ezgikara@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Piyano:4 oktav içinde düzeye uygun dizi, arpej ve kadans çalışmaları yapmak, bu aralıkta küçük düzeyde yapıtlarda sağ pedalı kullanmak, pedal uygulamaları ile birlikte nüansları uygulamak, etüt ve egzersizleri, barok ve klasik dönemden seçilmiş küçük eserleri seslendirmek ve dönem özelliklerini kavramak. Keman:Becerileri pekiştirici çalışmalar, sağ elde karmaşık yay teknikleri ve uygulamalar, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar. 1.Konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımı uygulamaları, detaşe ve legato tekniklerini geliştirme, staccato (Kesik kesik çalma) yay tekniği uygulamaları. Teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Çello: Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme, sağ elde karmaşık yay tekniklerini uygulama, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar ve yeni bir konuma geçiş. Bulunulan konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detaşe ve legato tekniklerini geliştirme, vibratoya ilişkin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrabas: I.Konumda öğrenilen becerileri pekiştirmek; sağ elde karmaşık yay tekniklerini uygulamak; dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmaları yapmak ve yeni bir konuma geçmek; dört teli kapsayan karma yay tekniklerini uygulayarak dizi çalışmaları yapmak; detache, detache secco, legato ve staccato tekniklerini geliştirmek; vibrato ve pizziccatoya ilişkin temel bilgileri kavramaktır. Gitar: Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Flüt: Bu dersin amacı, flütün öğelerini, flüt çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, flüt çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Diyafram, uzun ses, aralık, gam ve etüt çalışmaları yoluyla temel flüt tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Barok ve Klasik dönem eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Klarinet:Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Bağlama:Öğrencinin bağlama eğitiminde oktavı aşan sesler, basit usüllerde 3/8’lik, bileşik usüllerde 6/8’lik, %5/8’lik, 7/8’lik, 8/8’lik ve 9/8’lik, karma usüllerde 10/8-12/8’lik tartım kalıplarını kavramasını sağlamaktır. Şan: Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Piyano: Barok dönem, Polifonik stil ve özelliklerini içeren eser yorumlayabilme. Keman:Konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri doğru ve temiz çalabilme Viyola:Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri gereğine uygun çalabilme. Çello:Viyolonselde III. Konum bilgisi Konrtabas:2. konumda nota ve sesleri tanıyabilme. Gitar: Gitar müziğini öğrendikleri doğrultusunda ifade edebilme. Flüt:Onaltılık notaları düzeyine uygun bir hızda çalabilme. Klarinet:Dersin sonunda öğrenci; Klarnet bakımında perdeleri söker ve takar. Bağlama: Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme Şan:Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme.;
2 Piyano: Klasik Dönem stil ve özelliklerini içeren eserleri analiz edebilme. Keman:Öğrenilen yay tekniklerini kapsayan çalışmalar yapabilme Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri çalarken yay hareketlerinde doğru davranışlar sergileyebilme Çello:I.,IV. Ve III. Konum geçişli çalabilme. Konrtabas:Konum değiştirirken sol eli ve parmaklarını doğru kullanabilme. Gitar: Legato tekniği (inici ve çıkıcı), çift sesli ve bareli legatoları çalabilme. Flüt:Onaltılık notaları çalarken dil ve parmakların koordinasyonunu düzgün bir şekilde sağlayabilme. Klarinet:Tonunu geliştirir, kişiselleştirir. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme Şan:Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme.;
3 Piyano: 2 ve 3 bemollü tonlarda paralel gam, arpej, kadans ve akor çevrimleri, Mi bemol Major ters gamı çalabilme. Keman:Çeşitli tartım kalıplarında yay tekniklerini kapsayan çalışmalar yapabilme Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri çalarken sol elde doğru davranışlar sergileyebilme. Çello:Viyolonselde II.Konum bilgisi. Konrtabas:Detache, detache secco, legato ve staccato yay tekniklerini uygulayabilme Gitar: Arpejler içerisinde ezgi partisini duyurabilme. Tastiera ve ponticello çalım yerlerini tanıma Flüt:Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Klarinet:Yeni tonlarda dizi, arpej ve aralık çalışmalarını farklı tekniklerde artiküle eder. Bağlama: Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme.;
4 Piyano: Küçük formlu eserleri analiz edebilme. Keman:Çalışılan parçalarda nüans yapabilme Viyola: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar yapabilme. Çello:I.,IV., III. Ve II. Konum geçişli çalabilme. Konrtabas:Pizzicato tekniğini uygulayabilme. Gitar:İki diyez ve bemollü tonlarda üç oktav gam çalabilme. Flüt:Barok ve Klasik dönem müziğinin karakteristik özelliklerini tanıyabilme. Klarinet:Klarnette entonasyonunu sağlamayı bilir. Bağlama:Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme Şan:Edindiği ses yaratma becerilerini ulusal ve evrensel ezgilerde kullanabilme.;
5 Piyano: Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Keman:Staccato yay tekniğinin özelliklerini kavrama Viyola: Noktalı notalardaki yay hareketlerini kavrayabilme. Çello:Teknik geliştirici çalışmalar yapabilme. Konrtabas: Sol el becerilerini içeren çalışmalar yapabilme. Gitar: Basit ornamentasyonları gitarda çalabilme. Flüt:Barok ve Klasik döneme ait düzeyine uygun eser seslendirme. Klarinet:Metronomu etkili kullanır. Bağlama: Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme Şan:Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme.;
6 Piyano: Sağ pedalı uygun eser örneklerinde kullanabilme. Keman: Düzeye uygun küçük ölçekte ulusal ve evrensel müzik örneklerini seslendirebilme Viyola: Staccato tekniğinin özelliklerini kavrayabilme. Çello: Detache yay tekniği II Konrtabas:Yayın değişik kısımlarındaki ton farkını ve nüansları ayırtedebilme. Gitar: Parçala parmak numaraları ve pozisyon belirleyebilme Flüt:İki oktav La ve Mib major ile, Fa# ve Do minör gamlarını ve arpejlerini çalabilme. Klarinet:Düet seslendirirken diğer partiyi takip eder. Bağlama: Tam ve yarım sesleri kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme.;
7 Piyano: Eserleri nüanslarına göre müzikal seslendirebilme. Viyola: Staccato tekniği ile çalabilme. Çello:Legato yay tekniği II Konrtabas:1 Oktav Do majör ve Do minör tonlarında gam ve arpej çalabilme. Gitar: Parçada belirtilmeyen nüans ve anlatım terimlerini oluşturabilme. Flüt:Sınıf konserlerinde yer alarak yorumculuk ve sahne performansını geliştirme. Klarinet:Küçük formda klarnet eserleri seslendirir, yorumlar. Bağlama: Farklı pozisyonları kavrayabilme Şan:Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme.;
8 Viyola: I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri çalabilme. Çello:Fa majör tonalite bilgisi. Fa majörde çalabilme. Konrtabas: 2. Konumda etütler ve eser çalabilme. Gitar: Staccato çalım tekniğini uygulayabilme. Parçaları farklı duate ve pozisyonlarda düzenleyebilme. Flüt:Etütler ve teknik egzersizler yoluyla parmak tekniğini hızlandırabilme. Klarinet:Seviyesine uygun etüt ve müzikal etütler seslendirir. Bağlama: Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme;
9 Viyola: I.konumda bütün telleri ve öğrenilen yay tekniklerini kapsayan çalışmalar yapabilme. Çello: Re minör tonalite bilgisi. Re minörde çalabilme. Gitar: Klasik gitar için düzenlenmiş ve bestelenmiş Türk eserlerini ve bestecilerini tanıyıp çalabilme Flüt:Piyano, forte gibi müzikal öğeleri çalışmakta olduğu eser ve etütlerde kullanabilme. Klarinet:Deşifre becerisini geliştirir. Bağlama:La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme ;
10 Viyola: Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Çello:Dört konum içerisinde düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Flüt:Flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme Klarinet:Klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Piyano:Önceki dönem öğrenilen gamları, barok eserleri ve küçük formlu eserleri genel olarak hatırlama. Yeni öğretim yılı için repertuvar belirleme. Keman:1.Konumda 2 oktav La majör dizi çalışması, yay teknikleri ile örneklendirilmesi Viyola: Bir önceki yarıyıl öğrenilen konuların genel tekrarı Çello:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı Kontrabas: 2. Konum bilgisi Gitar:Öğrencilerle dersin amacı, içeriği, hedef davranışları çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi açıklanır. Flüt:Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite Klarinet:Klarnet Bakımı: Klarnet perdelerini sökme, takma. Bağlama: Oktavı aşan si bemol2 sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar.
2 Piyano:Si bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmaları. Düzeyine uygun etüt deşifresi yapma. Keman:La majör tonda dizi ve arpej örneklerinin çalışılması Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesler ile uygulamalar Çello: III. Konum Bilgisi. III. Konumda Çalma. Kontrabas: Konum değiştirme Gitar: Bare ve pivot çalışmaları. Flüt:Aralıklı ton çalışmaları (P. Bernold. 3-4). 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. Klarinet:Ton geliştirme egzersizleri Bağlama: Oktavı aşan do sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
3 Piyano:Si bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmaları. Etüdü teknik özelliklerine göre seslendirme. Keman:La majör tonda etüt çalışması Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve seslerde yay tekniği bilgisi. Çello: Karma Tekniği Bilgisi. Yay tekniğini Geliştirici çalışmalar. Kontrabas: 1 oktav Do majör ve Do minör tonlarında gam ve arpej bilgisi Gitar: Bareli legatolar ve parmak bağlantıları. Flüt:Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışması. Barok dönem flüt müziği. Klarinet:Solunum geliştirme, Relaxation çalışılması. Bağlama: Oktavı aşan re sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler.
4 Piyano:Sol minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmalar Barok dönem müziği özellikleri. Keman:Üç dörtlük ölçüde bağlı yay çeşitleri ile etüt çalışması Viyola: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar Çello: II. Konum Bilgisi. II. Konumda Çalma. Kontrabas: Detache, detache secco ve legato yay teknikleri bilgisi Gitar: Farklı sağ el duateleri ve pozisyonlar. Flüt:Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri ve onaltılık nota değeri içeren etüt çalışması. Barok dönem stil özellikleri. Klarinet:Si Bemol Majör, Sol Minör ve Re Majör dizi sesleri ile dizi çalma. Bağlama: 3/8’lik tartım kalıbı ve tezene vuruşu “Bülbüller Düğün Eyler” türküsü Şan:Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler.
5 Piyano:Sol minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmaları. Polifonik eser deşifresi. Keman:Altı sekizlik ritmlerde yay tekniklerinin uygulandığı etüt çalışması Viyola: Noktalı notalardaki yay tekniği bilgisi Çello: Konum Değiştirme. Konum Geçişli Çalışmalar. Kontrabas: Yayın değişik kısımlarındaki (topuk, orta ve uçta) ton farkı ve nüanslar bilgisi Gitar: Parçalarda yazılmayan müzikal anlatım terimleri. Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). Klarinet:Si Bemol Majör, Sol Minör ve Re Majör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. Bağlama: 6/8 ve 12/8’lik tartım kalıpları ve tezene vuruşu Kars ve Azerbaycan yöresine ait sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler.
6 Piyano:Mi bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri ile Mi bemol Major ters gam çalışmaları. Polifonik eseri barok dönem özelliklerini göz önünde bulundurarak seslendirme. Keman:Nüans çalışmaları, etüt örneğinde kreşendo-dekreşendo çalışmaları Viyola: Staccato tekniği ve uygulaması Çello: Detache Yay Tekniği. Detache Yay Tekniğini Geliştirici Çalışmalar. Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Basit ornamentler. Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). Klarinet:Çalışan tonlarda egzersizler ve etütler deşifre etme. Bağlama: Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbı ve tezene vuruşu Şan:Eserlerin form analizi.
7 Piyano:Mi bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri ile Mi bemol Major ters gam çalışmaları. Klasik dönem müziği özellikleri. Klasik dönem küçük formlu eser analizi. Keman:Si bemol majör dizi çalışması. Çeşitli yay biçimlerinde örnekler. Si bemol majör tonda etüt çalışması Viyola: I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesler Çello: LegatoTekniği Kontrabas:1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Barok Dönem ve çalım stilleri. Flüt:2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. Klarinet:Si Bemol Majör, Sol Minör ve Re Majör dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları. Bağlama: Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Eserlerin form analizi.
8 Piyano:Do minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri çalışmaları. Klasik dönem eserini form ve dönem özelliklerine göre seslendirme. Keman:Düzeye uygun eğitsel eser örneğinde çalışmaların sürdürülmesi Viyola: I. pozisyonda karma yay kullanımları ve tel atlamalı çalışmalar Çello: Vibrato Tekniği Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Barok dönem basit süit örnekleri. Flüt:Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Klasik dönem özellikleri ve flüt müziği. Klarinet:İki Klarnet için Düetleri seslendirme, deşifre çalışmaları. Bağlama:Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Ses eğitiminde artikülasyon.
9 Piyano:Do minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri çalışmaları. Küçük formlu romantik eserin deşifresi Keman:Öğrenilen tonlarda etüt çalışmasında farklı ritimlerde yay uygulamaları Viyola: II. pozisyonda kalıcı çalışmalar Çello: Fa Majör Tonalitesi. Fa Majörde Çalışmalar. Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Klasik gitar için düzenlenmiş ve bestelenmiş Türk eserleri Flüt:Sahne performansında dikkat edilmesi gereken unsurlar ve eserlerin sahnede seslendirilmesine yönelik çalışmalar. Sınıf konserlerine hazırlık. Klarinet:İki Klarnet için Düetleri seslendirme, deşifre çalışmaları. Bağlama: Bileşik usüllerde 7/8’lik tartım kalıbında Karadeniz yöresine ait sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme.
10 Piyano:Küçük formlu romantik eseri form özelliği ve nüanslarına, sağ pedal kullanımına dikkat ederek, seslendirme. Keman:Staccato yay tekniği çalışması, alıştırmaları Viyola: II. pozisyonda kalıcı çalışmalar Çello: Re Minör Tonalitesi. Re Minörde Çalışmalar. Kontrabas: Pizzicato tekniği bilgisi Gitar: Üç oktav tek ses dizilerle çalışma. Flüt:Artikülasyon ve parmak egzersizleri. Taffanel &Gaubett Methode Complete EJ. 1- 2 Klarinet:Küçük formlarda solo klarnet eserleri inceleme, deşifre yapma. Bağlama: Bileşik usüllerde 8/8’lik tartım kalıbında Ordu yöresine ait “Boztepenin Başında” türküsü Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
11 Piyano: İkinci etüt deşifresi Keman:1.Konumda her telde ve tel geçişlerinde staccato yay tekniği karakterinin bozulmadan sürdürülmesi çalışması Viyola: I-II. pozisyon geçişli çalışmalar Çello: Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Kontrabas: Sol el çalışmaları Gitar: Acelite çalışmaları ve hızlı legatolar. Flüt:Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Klasik dönem eserinin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. Klarinet:Küçük formlarda solo klarnet eserlerini inceleme, çalışma, yorumlama. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 2+2+2+3- 2+2+3+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri.
12 Piyano: İkinci etüdü teknik özelliklerine dikkat ederek seslendirme. Küçük formlu Türk eserinin deşifresi. Keman:Staccato yay tekniğine ilişkin etüt çalışması Viyola: I-II. pozisyon geçişli çalışmalar Çello: Karma Egzersiz Çalışmaları Kontrabas: Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar:Dönemin zorunlu çalışmalarının incelenmesi. Eserin teknik ve anlatım açısından incelenmesi Flüt:La Majör- Fa diyez minör – Mi bemol Majör- Do minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. Klarinet:Kromatik diziyi hızlandırma, metronom çalışmaları. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 2+3+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
13 Piyano: Küçük formlu Türk eserini nüanslarına dikkat ederek seslendirme. Keman:Öğrenilen tonlarda ve yay tekniklerinde etüt çalışması Viyola: Basit çift ses çalışmaları Çello: Konum Değiştirme Ve Yay Tekniği. Egzersiz ve Etüt Çalışmaları. Kontrabas: Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar: Çalışılan Etüt ve eserlerde tastiera ve ponticello çalım yerleri ile çalma. Flüt:Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. Klarinet:Küçük formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 3+2+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz.
14 Piyano: Dönem boyunca öğrenilen konulara yönelik davranışları içeren çalışmalar. Keman:Öğrenilen yay tekniklerinin ve nüansların çalışılan düzeye uygun eser üzerinde devam ettirilmesi Viyola: Eşlikli eser çalışması Çello: Genel Tekrar. Finale Hazırlık Kontrabas: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar: Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Flüt:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Klarinet:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Bağlama: Karma usüllerde 18’lik 2+3+2+3 – 3+2+2+3- 2+2+3+3 – 3+3+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Korrepetisyon
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Piyano:
AGAY’S, D.,Learning To Play Piano
III ,Yorktown Music Pres, New York,
1987
AMİROV, F., Fortepiano Eserleri,
Işık, Bakü 1979
BACH, J.S., Küçük Prelüdler ve
Fügler, Muzıka, Moskova 1965
BACH, J.S., Fransız Süitler, Muzıka,
Moskova 1989
BACH, J.S., Sonatas and Pieces,
Kompozitor, Sankt-Petersburg 1999
BARAN, İ., Çoçuk Parçaları, Belgi
Yayıncılık, Ankara 1984
BARAN, İ., Siyah ve Beyaz, Devlet
Konservatuvarı Yayınları, Ankara
1975
BEETHOVEN, L., 6 Sonatine, Muzıka,
Moskova 1970
BERTINI, H., 24 Etüden op. 32,
Peters, Leıpzıg
BURGMÜLLER, FRED., Etüden für
Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg
CLEMENTI, M.,12 Sonatin, Muzıka ,
Moskova 1970
CZERNY, K., 70 Esercizi Progressivi,
Rıcordı, Milano 1980
ÇİMAROZA, D., Sonatlar, Muzgiz,
Moskova 1961
GEDİKE, A, 30 Easy Etudes for Piano, Op.47, Op. 36, Op. 46
GULİYEV, T., Cemile’nin Albümü,
Çik- Çik, Bakü 1996
DUVERNOY, J. B. 25 Études progressives, Op.298
HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane,
Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne,
Polonya
HAYDN, J., Variasyonlar, Muzıçna
Ukraina, Kiyev 1984
HAYDN, J., Sonatinler, EMB,
Budapeşt 1964
HELLER, S., 25 Melodische Etüden
op. 45, Peters, Leıpzıg
KARKIN, K., Piyano Albümü, Sim
Matbaası, Ankara 2002
LEMOİNE, A., 50 Kinder- Etüden op.
37, Lira, Sofya
LEVENT, N., Piyano için 10 parça,
Levent Müzikevi, İzmir 1979
LESCHORN, A., Seçilmiş Etüdler op.
65, Müzik Neşriyatı, Bakü 1961
Keman:
-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980
- Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2
-Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2
Viyola:
Ö.Can- Viyola Eğitimi-II 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-II, 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-II
Çello:
J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I.
Kontrabas:
1- L.Rakov Başlangıç Metodu
2-E.Nanny Band I.
Gitar:
1. NOAD,Frederic. Solo Guitar
Playing I , Omnibus Press 1976,
2- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I, II
İ.Ü.Konservatuarı
KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem
3- AYDINTAN,Ziya. Gitar Metodu I ,II
Evrensel Müzik Evi 1999,
4- La Guitara Enchantee , Doberman
Yppan 1982
5- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım
Yayınevi
4- CARCASSİ,Matteo. Gitarren
Schule
5- CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu
Alfa Akademi 2005
6- GÖTZE,Walter Leıchtes
Gıtarrenspıel
7- PUJOL,Emilio. Guıtar Scholl
8- CARULLİ,Ferdinando. Metoto
Guıtar
9- AGUADO.Metodo de Guıtarra
10-Classical Studies For Guıtar
Köneman Musıc
11-The guıtar Musıc of Spaın Volume
12-Classical Guitar Scores
Flüt:
The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes.
P. Bernold – La Technique d’embouchure – Vocalise no.3-4
Taffanel &Gaubett Methode Complete EJ. 1- 2 (112-115)
J. Andersen Op. 15 No-1-2
Köhler Op. 33 2. Kitap – No.1-2
Telemann Fantasie- No.3
C. Stamitz – Flüt Konçertosu 1. Bölüm.
Klarinet:
David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing”
Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette”
C. Baerman “Complete Method for Clarinet”
H. Klose “Klarnet Metodu Vol. I”
Bağlama:
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970
YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001
BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988
TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000
Şan:
Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York.

Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara.
Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 31
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,03
Dersin AKTS Kredisi 1
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 1 1 1 1 1 3 3 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 5 2 4 1 1 1 2 4 4 1 3 1 1 1 1
OK3 5 5 4 4 1 1 2 4 4 1 3 1 1 1 1 1
OK4 5 5 5 5 1 1 5 4 4 1 1 1 1 1 1 1
OK5 5 5 4 4 1 1 5 4 5 1 2 1 1 1 1 1
OK6 5 5 5 5 1 1 2 2 3 3 1 1 1 1 1 1
OK7 5 5 2 3 1 1 5 3 5 2 1 1 1 1 1 1
OK8 5 5 2 3 1 1 3 4 4 1 3 1 1 1 1 1
OK9 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
OK10 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr