1 | Dersin Adı: | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ III |
2 | Dersin Kodu: | MUZ2213 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA EZGİ KARA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Şirin Akbulut Demirci (piyano) Doç Dr. Hatice Onuray Eğilmez (piyano) Dr. Öğrt. Üyesi K. Mete Sungurtekin (piyano) Öğr. Gör. Nilüfer Özer (piyano) Öğr. Gör. Lale Necef (piyano) Öğr. Gör. Alpay Güldoğan (piyano) Öğr. Gör. Ardan Özarın (piyano) Yard. Doç Dr. Nesrin Biber Öz (keman) Öğr. Gör. Özgür Eğilmez (keman) Öğr. Gör. Yusuf Hasonov (viyola) Doç Dr. Erol Demirbatır (çello) Öğr. Gör. Elhan Necef (çello) Öğr. Gör. Nilüfer Özer (kontrabas) Öğr. Gör Murat Cemil (gitar) Öğr. Gör. Veysel Özgür Sağlam (gitar) Doç Sezn Alıcı (flüt) Doç. Dr. Ajda Şenol Sakin (flüt) Öğr. Gör. Dr. Zehra Ezgi Kara (flüt) Tuna Bozkaya (klarinet) Dr. Öğrt. Üyesi M. Aydın Atalay (bağlama) Doç Dr. Gülnihal Gül (şan) Öğr. Gör. Dr. Çiğdem Yiğit (şan) Öğr. Gör. Z. Göknur Yıldız (şan) |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Dr. Zehra Ezgi KARA ezgikara@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Piyano:4 oktav içinde düzeye uygun dizi, arpej ve kadans çalışmaları yapmak, bu aralıkta küçük düzeyde yapıtlarda sağ pedalı kullanmak, pedal uygulamaları ile birlikte nüansları uygulamak, etüt ve egzersizleri, barok ve klasik dönemden seçilmiş küçük eserleri seslendirmek ve dönem özelliklerini kavramak. Keman:Becerileri pekiştirici çalışmalar, sağ elde karmaşık yay teknikleri ve uygulamalar, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar. 1.Konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımı uygulamaları, detaşe ve legato tekniklerini geliştirme, staccato (Kesik kesik çalma) yay tekniği uygulamaları. Teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Çello: Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme, sağ elde karmaşık yay tekniklerini uygulama, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar ve yeni bir konuma geçiş. Bulunulan konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detaşe ve legato tekniklerini geliştirme, vibratoya ilişkin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrabas: I.Konumda öğrenilen becerileri pekiştirmek; sağ elde karmaşık yay tekniklerini uygulamak; dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmaları yapmak ve yeni bir konuma geçmek; dört teli kapsayan karma yay tekniklerini uygulayarak dizi çalışmaları yapmak; detache, detache secco, legato ve staccato tekniklerini geliştirmek; vibrato ve pizziccatoya ilişkin temel bilgileri kavramaktır. Gitar: Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar. Flüt: Bu dersin amacı, flütün öğelerini, flüt çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, flüt çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Diyafram, uzun ses, aralık, gam ve etüt çalışmaları yoluyla temel flüt tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Barok ve Klasik dönem eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Klarinet:Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Bağlama:Öğrencinin bağlama eğitiminde oktavı aşan sesler, basit usüllerde 3/8’lik, bileşik usüllerde 6/8’lik, %5/8’lik, 7/8’lik, 8/8’lik ve 9/8’lik, karma usüllerde 10/8-12/8’lik tartım kalıplarını kavramasını sağlamaktır. Şan: Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Piyano:Önceki dönem öğrenilen gamları, barok eserleri ve küçük formlu eserleri genel olarak hatırlama. Yeni öğretim yılı için repertuvar belirleme. Keman:1.Konumda 2 oktav La majör dizi çalışması, yay teknikleri ile örneklendirilmesi Viyola: Bir önceki yarıyıl öğrenilen konuların genel tekrarı Çello:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı Kontrabas: 2. Konum bilgisi Gitar:Öğrencilerle dersin amacı, içeriği, hedef davranışları çalışma yöntemi ve değerlendirilmesi açıklanır. Flüt:Ton çalışmaları. M. Moyse La Sonarite Klarinet:Klarnet Bakımı: Klarnet perdelerini sökme, takma. Bağlama: Oktavı aşan si bemol2 sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar. | |
2 | Piyano:Si bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmaları. Düzeyine uygun etüt deşifresi yapma. Keman:La majör tonda dizi ve arpej örneklerinin çalışılması Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesler ile uygulamalar Çello: III. Konum Bilgisi. III. Konumda Çalma. Kontrabas: Konum değiştirme Gitar: Bare ve pivot çalışmaları. Flüt:Aralıklı ton çalışmaları (P. Bernold. 3-4). 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. Klarinet:Ton geliştirme egzersizleri Bağlama: Oktavı aşan do sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. | |
3 | Piyano:Si bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmaları. Etüdü teknik özelliklerine göre seslendirme. Keman:La majör tonda etüt çalışması Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve seslerde yay tekniği bilgisi. Çello: Karma Tekniği Bilgisi. Yay tekniğini Geliştirici çalışmalar. Kontrabas: 1 oktav Do majör ve Do minör tonlarında gam ve arpej bilgisi Gitar: Bareli legatolar ve parmak bağlantıları. Flüt:Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri içeren etüt çalışması. Barok dönem flüt müziği. Klarinet:Solunum geliştirme, Relaxation çalışılması. Bağlama: Oktavı aşan re sesinin bağlamadaki yeri Şan:5’li, 6’lı, oktav arpej ve sıralı staccato-legato alıştırmalar örnek eserler. | |
4 | Piyano:Sol minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmalar Barok dönem müziği özellikleri. Keman:Üç dörtlük ölçüde bağlı yay çeşitleri ile etüt çalışması Viyola: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar Çello: II. Konum Bilgisi. II. Konumda Çalma. Kontrabas: Detache, detache secco ve legato yay teknikleri bilgisi Gitar: Farklı sağ el duateleri ve pozisyonlar. Flüt:Gam çalışması. Farklı flüt teknikleri ve onaltılık nota değeri içeren etüt çalışması. Barok dönem stil özellikleri. Klarinet:Si Bemol Majör, Sol Minör ve Re Majör dizi sesleri ile dizi çalma. Bağlama: 3/8’lik tartım kalıbı ve tezene vuruşu “Bülbüller Düğün Eyler” türküsü Şan:Oktav, 9’lu, 12’li arpej ve sıralı staccato -legato alıştırmalar ve örnek eserler. | |
5 | Piyano:Sol minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrim çalışmaları. Polifonik eser deşifresi. Keman:Altı sekizlik ritmlerde yay tekniklerinin uygulandığı etüt çalışması Viyola: Noktalı notalardaki yay tekniği bilgisi Çello: Konum Değiştirme. Konum Geçişli Çalışmalar. Kontrabas: Yayın değişik kısımlarındaki (topuk, orta ve uçta) ton farkı ve nüanslar bilgisi Gitar: Parçalarda yazılmayan müzikal anlatım terimleri. Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). Klarinet:Si Bemol Majör, Sol Minör ve Re Majör tonlarında arpej ve aralık çalışmaları. Bağlama: 6/8 ve 12/8’lik tartım kalıpları ve tezene vuruşu Kars ve Azerbaycan yöresine ait sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Register geçişlerini destekleyici staccato ve legato alıştırmalar ve örnek eserler. | |
6 | Piyano:Mi bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri ile Mi bemol Major ters gam çalışmaları. Polifonik eseri barok dönem özelliklerini göz önünde bulundurarak seslendirme. Keman:Nüans çalışmaları, etüt örneğinde kreşendo-dekreşendo çalışmaları Viyola: Staccato tekniği ve uygulaması Çello: Detache Yay Tekniği. Detache Yay Tekniğini Geliştirici Çalışmalar. Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Basit ornamentler. Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). Klarinet:Çalışan tonlarda egzersizler ve etütler deşifre etme. Bağlama: Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbı ve tezene vuruşu Şan:Eserlerin form analizi. | |
7 | Piyano:Mi bemol Major tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri ile Mi bemol Major ters gam çalışmaları. Klasik dönem müziği özellikleri. Klasik dönem küçük formlu eser analizi. Keman:Si bemol majör dizi çalışması. Çeşitli yay biçimlerinde örnekler. Si bemol majör tonda etüt çalışması Viyola: I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesler Çello: LegatoTekniği Kontrabas:1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Barok Dönem ve çalım stilleri. Flüt:2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. Klarinet:Si Bemol Majör, Sol Minör ve Re Majör dizileri, arpejleri ve aralıklarını hızlandırma, metronom çalışmaları. Bağlama: Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Eserlerin form analizi. | |
8 | Piyano:Do minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri çalışmaları. Klasik dönem eserini form ve dönem özelliklerine göre seslendirme. Keman:Düzeye uygun eğitsel eser örneğinde çalışmaların sürdürülmesi Viyola: I. pozisyonda karma yay kullanımları ve tel atlamalı çalışmalar Çello: Vibrato Tekniği Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Barok dönem basit süit örnekleri. Flüt:Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Klasik dönem özellikleri ve flüt müziği. Klarinet:İki Klarnet için Düetleri seslendirme, deşifre çalışmaları. Bağlama:Bileşik usüllerde 5/8’lik tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Ses eğitiminde artikülasyon. | |
9 | Piyano:Do minör tonda paralel gamlar, uzun ve kısa arpej, kadans ve akor çevrimleri çalışmaları. Küçük formlu romantik eserin deşifresi Keman:Öğrenilen tonlarda etüt çalışmasında farklı ritimlerde yay uygulamaları Viyola: II. pozisyonda kalıcı çalışmalar Çello: Fa Majör Tonalitesi. Fa Majörde Çalışmalar. Kontrabas: 1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi Gitar: Klasik gitar için düzenlenmiş ve bestelenmiş Türk eserleri Flüt:Sahne performansında dikkat edilmesi gereken unsurlar ve eserlerin sahnede seslendirilmesine yönelik çalışmalar. Sınıf konserlerine hazırlık. Klarinet:İki Klarnet için Düetleri seslendirme, deşifre çalışmaları. Bağlama: Bileşik usüllerde 7/8’lik tartım kalıbında Karadeniz yöresine ait sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme. | |
10 | Piyano:Küçük formlu romantik eseri form özelliği ve nüanslarına, sağ pedal kullanımına dikkat ederek, seslendirme. Keman:Staccato yay tekniği çalışması, alıştırmaları Viyola: II. pozisyonda kalıcı çalışmalar Çello: Re Minör Tonalitesi. Re Minörde Çalışmalar. Kontrabas: Pizzicato tekniği bilgisi Gitar: Üç oktav tek ses dizilerle çalışma. Flüt:Artikülasyon ve parmak egzersizleri. Taffanel &Gaubett Methode Complete EJ. 1- 2 Klarinet:Küçük formlarda solo klarnet eserleri inceleme, deşifre yapma. Bağlama: Bileşik usüllerde 8/8’lik tartım kalıbında Ordu yöresine ait “Boztepenin Başında” türküsü Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | |
11 | Piyano: İkinci etüt deşifresi Keman:1.Konumda her telde ve tel geçişlerinde staccato yay tekniği karakterinin bozulmadan sürdürülmesi çalışması Viyola: I-II. pozisyon geçişli çalışmalar Çello: Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Kontrabas: Sol el çalışmaları Gitar: Acelite çalışmaları ve hızlı legatolar. Flüt:Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Klasik dönem eserinin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. Klarinet:Küçük formlarda solo klarnet eserlerini inceleme, çalışma, yorumlama. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 2+2+2+3- 2+2+3+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan: Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. | |
12 | Piyano: İkinci etüdü teknik özelliklerine dikkat ederek seslendirme. Küçük formlu Türk eserinin deşifresi. Keman:Staccato yay tekniğine ilişkin etüt çalışması Viyola: I-II. pozisyon geçişli çalışmalar Çello: Karma Egzersiz Çalışmaları Kontrabas: Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar:Dönemin zorunlu çalışmalarının incelenmesi. Eserin teknik ve anlatım açısından incelenmesi Flüt:La Majör- Fa diyez minör – Mi bemol Majör- Do minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. Klarinet:Kromatik diziyi hızlandırma, metronom çalışmaları. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 2+3+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | |
13 | Piyano: Küçük formlu Türk eserini nüanslarına dikkat ederek seslendirme. Keman:Öğrenilen tonlarda ve yay tekniklerinde etüt çalışması Viyola: Basit çift ses çalışmaları Çello: Konum Değiştirme Ve Yay Tekniği. Egzersiz ve Etüt Çalışmaları. Kontrabas: Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar: Çalışılan Etüt ve eserlerde tastiera ve ponticello çalım yerleri ile çalma. Flüt:Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. Klarinet:Küçük formlarda solo klarnet eserlerini yorumlama. Bağlama: Bileşik usüllerde 9/8’lik 3+2+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. | |
14 | Piyano: Dönem boyunca öğrenilen konulara yönelik davranışları içeren çalışmalar. Keman:Öğrenilen yay tekniklerinin ve nüansların çalışılan düzeye uygun eser üzerinde devam ettirilmesi Viyola: Eşlikli eser çalışması Çello: Genel Tekrar. Finale Hazırlık Kontrabas: Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar: Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar. Flüt:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Klarinet:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Bağlama: Karma usüllerde 18’lik 2+3+2+3 – 3+2+2+3- 2+2+3+3 – 3+3+2+2 tartım kalıbında sözlü türküler ve oyun havaları Şan:Korrepetisyon |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Piyano: AGAY’S, D.,Learning To Play Piano III ,Yorktown Music Pres, New York, 1987 AMİROV, F., Fortepiano Eserleri, Işık, Bakü 1979 BACH, J.S., Küçük Prelüdler ve Fügler, Muzıka, Moskova 1965 BACH, J.S., Fransız Süitler, Muzıka, Moskova 1989 BACH, J.S., Sonatas and Pieces, Kompozitor, Sankt-Petersburg 1999 BARAN, İ., Çoçuk Parçaları, Belgi Yayıncılık, Ankara 1984 BARAN, İ., Siyah ve Beyaz, Devlet Konservatuvarı Yayınları, Ankara 1975 BEETHOVEN, L., 6 Sonatine, Muzıka, Moskova 1970 BERTINI, H., 24 Etüden op. 32, Peters, Leıpzıg BURGMÜLLER, FRED., Etüden für Pianoforte op. 105, Peters, Leıpzıg CLEMENTI, M.,12 Sonatin, Muzıka , Moskova 1970 CZERNY, K., 70 Esercizi Progressivi, Rıcordı, Milano 1980 ÇİMAROZA, D., Sonatlar, Muzgiz, Moskova 1961 GEDİKE, A, 30 Easy Etudes for Piano, Op.47, Op. 36, Op. 46 GULİYEV, T., Cemile’nin Albümü, Çik- Çik, Bakü 1996 DUVERNOY, J. B. 25 Études progressives, Op.298 HAENDEL, G. F., Utwory Wybrane, Polskıe Wıdawnıctwo Muzyczne, Polonya HAYDN, J., Variasyonlar, Muzıçna Ukraina, Kiyev 1984 HAYDN, J., Sonatinler, EMB, Budapeşt 1964 HELLER, S., 25 Melodische Etüden op. 45, Peters, Leıpzıg KARKIN, K., Piyano Albümü, Sim Matbaası, Ankara 2002 LEMOİNE, A., 50 Kinder- Etüden op. 37, Lira, Sofya LEVENT, N., Piyano için 10 parça, Levent Müzikevi, İzmir 1979 LESCHORN, A., Seçilmiş Etüdler op. 65, Müzik Neşriyatı, Bakü 1961 Keman: -Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980 - Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000. - Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929. -Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2 -Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2 Viyola: Ö.Can- Viyola Eğitimi-II 2. A.Seybold Viola Schule, 3. A.Tanrıverdi- Viyola Eğitimi-II, 4. B.Volmer-Viola Study 5. Suzuki-Viola Book-II Çello: J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I. Kontrabas: 1- L.Rakov Başlangıç Metodu 2-E.Nanny Band I. Gitar: 1. NOAD,Frederic. Solo Guitar Playing I , Omnibus Press 1976, 2- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I, II İ.Ü.Konservatuarı KESİKLİ,Melih SÖKMEN,Erdem 3- AYDINTAN,Ziya. Gitar Metodu I ,II Evrensel Müzik Evi 1999, 4- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982 5- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi 4- CARCASSİ,Matteo. Gitarren Schule 5- CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi 2005 6- GÖTZE,Walter Leıchtes Gıtarrenspıel 7- PUJOL,Emilio. Guıtar Scholl 8- CARULLİ,Ferdinando. Metoto Guıtar 9- AGUADO.Metodo de Guıtarra 10-Classical Studies For Guıtar Köneman Musıc 11-The guıtar Musıc of Spaın Volume 12-Classical Guitar Scores Flüt: The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes. P. Bernold – La Technique d’embouchure – Vocalise no.3-4 Taffanel &Gaubett Methode Complete EJ. 1- 2 (112-115) J. Andersen Op. 15 No-1-2 Köhler Op. 33 2. Kitap – No.1-2 Telemann Fantasie- No.3 C. Stamitz – Flüt Konçertosu 1. Bölüm. Klarinet: David Pino “The Clarinet and Clarinet Playing” Aurello Magnanı “Methode Complete de Clarinette” C. Baerman “Complete Method for Clarinet” H. Klose “Klarnet Metodu Vol. I” Bağlama: ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996 TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000 Şan: Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Mezzo- Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Soprano, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Tenor, G. Schırmer: New York. Şimşek, G. (1997). Şan İçin Piyano Eşlikli Albüm, Ankara. Tuğcular, E. (2011). Şan İçin Piyano Eşlikli Türküler, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 1 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 31 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |