Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ I
1 Dersin Adı: BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ I
2 Dersin Kodu: MUZ1207
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 1
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ALPAY GÜLDOĞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr. Öğr. Üy. Nesrin BİBER ÖZ (kaman)
Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ(keman)
Öğrt. Gör. Yusuf HASANOV (viola)
Doç. Dr. R.E rol DEMİRBATIR (çello)
Öğrt. Gör. Elhan NECEF(çello)
Öğr. Gör. Nilüfer ÖZER (konrtbas)
Öğrt. Gör. Murat CEMİL(gitar)
Öğr. Göör. V.Özgür SAĞLAM (gitar)
Doç. Sezin ALICI (flüt)
Doç. Dr. Ajda ŞENOL SAKİN (flüt)
Öğr.Gör. Dr. Ezgi KARA (flüt)
Doç Dr. Gülnihal GÜL (şan)
Öğr. Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT (şan)
Öğr. Gör. Z GÖKNUR KARA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi AD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA
aguldogan@uludag.edu.tr 0224 294 0943
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Keman:Keman ve öğeleri, keman çalmaya ilişkin temel bilgi ve beceriler. Keman çalmaya uygun duruş alma, kemanı doğru tutma, temel yay tekniklerinden detache ve legato çalma teknikleri ve bu tekniklere ilişkin uygulamalar, sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma, gam ve alıştırmalar çalma, küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viola:Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme- yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Viyolonsel:Viyolonsel ve öğeleri, viyolonsel çalmaya ilişkin temel bilgi ve beceriler. Viyolonsel çalmaya uygun duruş alma, viyolonseli doğru tutma, temel yay tekniklerinden detaşe ve legato çalma teknikleri ve bu tekniklere ilişkin uygulamalı çalışmalar, sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürüp kaldırma, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma, küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas:Kontrbas çalmaya ilişkin temel bilgi ve beceriler kazanmak; çalgı çalmaya uygun duruş alabilmek; çalgıyı doğru tutabilmek; yayı doğru kullanmak; sol el parmaklarını ilgili seslere doğru konumlandırmak; temel yay tekniklerini kavramak ve uygulamak; iki eli eşgüdümlü olarak kullanabilmek; küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirebilmektir. Gitar:Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar .Flüt:Bu dersin amacı, flütün öğelerini, flüt çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, flüt çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Diyafram, uzun ses, aralık, gam ve etüt çalışmaları yoluyla temel flüt tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Barok ve Klasik dönem eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Klarnet:Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Şan:Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. Bağlama:Öğrenciye bağlama ve bağlama ailesi çalgılarının tarihsel gelişimlerini anlatarak teknik özelliklerini kavratmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Keman:Keman ve yayın fiziki yapısını tanıma, bakım ve korunmasını sağlayabilme. Viola:Viyolanın ve yayın bölümlerini tanıyabilme. Viyolonsel:Viyolonselin ve yayın bölümlerini tanıyabilme. Kontrbas:Kontrbası tekniğine uygun tutabilme. Gitar:Oturuş,tutuş, sağ el ve sol el temel tekniklerini kavrayabilme Flüt:Flütün yapısını ve parçalarını tanıyabilme, bakımı ve korunması için yapılması gerekenleri bilme. Klarnet:Dersin sonunda öğrenci; Klarneti tanır, takar, söker. Şan:Şan için duruş pozisyonunu kavrayabilme. Bağlama:Bağlamayı tekniğine uygun olarak çalabilme ;
2 Keman:Keman çalmada doğru duruş ve tutuşu kavrayabilme Viola:Viyolanın ve yayın kullanımı, bakımı ve korunması bilgisini kavrayabilme. Viyolonsel:Viyolonselin ve yayın kullanımı,bakımı ve korunması bilgisi. Kontrbas:Kontrbas yayı tekniğini uygun kullanabilme. Gitar:Gitarın ses özelliklerini tanıyabilme. Ses ve akort sistemini kavrayabilme. Flüt:Sol anahtarında okuma becerisini hızlandırma. Klarnet:Klarnette doğru ses üretir. Şan:Ses üreten organları tanıyabilme. Bağlama:Bağlama hakkında gerekli temel bilgiyi kavrayabilme;
3 Keman:Yayı doğru olarak tutabilme Viola:Do anahtarı ve Viyola yazısıyla ilgili bilgileri kavrayabilme. Viyolonsel:Fa anahtarı ve viyolonsel yazısıyla ilgili bilgileri kavrayabilme. Kontrbas:Sol elini doğru konumlandırabilme. Gitar:Sağ el arpej çalışmaları ile teller üzerinde (p,i,m,a) parmaklarında hakimiyet kurabilme .Flüt:Flütü doğru tutuş ve duruş pozisyonunu bilme. Klarnet:Klarnet ile solunum ilişkisini kavrar. Şan:Doğru nefes tekniğini kısa ve uzun egzersizlerde uygulayabilme. Bağlama:Bağlama hakkında gerekli teknik bilgiyi kavrayabilme;
4 Keman:Açık tellerde yayın ortasında temiz ses üretebilme Viola:Viyolada akort bilgisini ve parmak düzenlerini kavrayabilme. Viyolonsel:Viyolonselde akort bilgisi ve parmak düzenleri. Kontrbas:1. konum 1. derecedeki nota ve sesleri tanıyabilme. Gitar:Sol el parmaklarını bağımsızlaştırabilme. Temel pozisyonlar üzerinde koordinasyon sağlayabilme .Flüt:Dil ve parmakların koordinasyonunu sağlayabilme. Klarnet:Şalümo bölgesi seslerini üfler. Şan:Doğru nefes ve ses tekniğini kullanabilme. Bağlama:Farklı tartım kalıplarını kavrayabilme;
5 Keman:Boş tellerde bağsız yay tekniği ile temiz ses üretebilme Viola:Viyolayı ve yayı doğru olarak tutabilme. Viyolonsel:Viyolonseli ve yayı doğru olarak tutabilme. Kontrbas:1. konum 1. derecedeki nota ve seslere yönelik etüt çalabilme. Gitar:Gitar müziğini tanıyabilme. Gitar müziği yazımı, bas ve ezgi çizgilerini özelliklerine göre seslendirebilme.Flüt:İki oktav Sol ve Fa Major, Mi ve Re minör gamlarını, arpejlerini ve buna benzer çalışmaları yapabilme. Klarnet:Şalümo bölgesi seslerini üfler. Şan:Çalışılan eserleri doğru artikülasyonla söyleyebilme. Bağlama:Doğru tutuş ve oturuş becerisi kazanabilme;
6 Keman:1.Konumda sol eli ve parmakları tuşe üzerinde doğru konumlandırabilme Viola:Yayı doğru şekilde kullanabilme. Viyolonsel:Yayı doğru şekilde kullanabilme. Kontrbas:Detache ve legato yay tekniklerinde sağ el tonunu geliştirebilme. Gitar:Çalgı öğrenme sürecinde sistemli ve düzenli çalışma alışkanlığı edinebilme.Gitar müziği eserlerini dinleme isteği uyandırabilme .Flüt:Doğru nefes alabilme. Klarnet:Doğru nefes alabilir. Şan:Çalışılan eserleri piyano eşliği ile söyleyebilme. Bağlama:Tam ve yarım sesleri kavrayabilme;
7 Keman:1.Konumda bütün tellerde nota ve sesleri çalabilme Viola:Birinci konumda çalabilme. Viyolonsel:Birinci konumda çalabilme. Kontrbas:1. konum 2. derecedeki nota ve sesleri tanıyabilme. Gitar:Öğrenilen tekniklerle seviyesi ölçüsünde eser ve etütleri seslendirebilme. Seslendirdiği eserleri hafızadan çalabilme. Flüt:Kendi düzeyine uygun etüt ve eserleri seslendirebilme. Klarnet:Klarnet çalgısının tarihçesini, gelişimini bilir. Şan:Çalışılan eserleri dönem ve stil özelliklerine uygun olarak söyleyebilme. Bağlama:Farklı pozisyonları kavrayabilme;
8 Keman:1.Konumda bütün telleri kapsayan çeşitli nota değerlerinde çalışmalar yapabilme Viola:Do majör (2 oktav) ve la minör (1 oktav) dizi ve arpej  çalabilme.Do majör (2 oktav) ve la minör (1 oktav) dizi ve arpej  çalabilme. Viyolonsel:Do majör (2 oktav)ve la minör (1 oktav) dizi ve arpej çalabilme. Kontrbas:1 oktav Si bemol majör, Mi minör, La minör, Fa majör, Sol majör, Re majör, Sol minör, Si minör tonlarında gam ve arpej çalabilme. Gitar:Akor oluşumları ve gitar akor basış sistemlerini kavrayabilme. Bu akorları gitar üzerinde çeşitli çevirimlerle basabilme. Flüt:Düzenli flüt çalışma alışkanlığını kazanma. Klarnet:Staccato, legato, detaşe çalışı bilir, uygular. Bağlama:Bağlama ve bağlama ailesine ait çalgıların özelliklerini kavrayabilme;
9 Keman:Bağsız (Detache) ve bağlı (Legato) yay teknikleri ile 1. konumda bütün telleri kullanarak gam ve alıştırmalar çalabilme Viola:Temel yay tekniklerini tanıyıp uygulayabilme. Viyolonsel:Temel yay tekniklerini tanıyıp uygulayabilme. Gitar:Gitarın kökeni ve tarihi gelişimini genel olarak kavrayabilme .Flüt:Flütün tarihsel ve dönemsel özellikleri hakkında bilgi sahibi olma. Klarnet:Kendi düzeyine uygun etüt ve eserleri seslendirebilir.Bağlama:La-re ve la-mi sesleri arasındaki pozisyon ve doğru baskıları uygulayabilme;
10 Viola:Düzeyine uygu etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme Viyolonsel:Düzeyine uygun etüt ve eserleri müzikal biçimde seslendirebilme. Flüt:Flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme klarnet:Klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Keman:Yaylı çalgılara ilişkin genel bilgiler, kemanın ve yayın fiziksel yapısı, kemanın ve yayın bakımı ve korunması, keman çalmada doğru duruş ve tutuş. Viola:Viyola Eğitimi ve Amacı, Viyola ve Tarihçesi, temel yay tutuş tekniklerinin anlatılması ve uygulatılması Viyolanın yaylı çalgılar grubu içerisindeki önemi. Viyolonsel:Viyolonsel Eğitimi ve Amacı. Kontrbas:Kontrbas eğitimi ve amacı, kontrbas ve tarihçesi; kontrbas ve yayın bölümleri, bakımı ve korunması, fa anahtarı ve kontrbas yazısı. Gitar:Öğrencilerle dersin amacı içeriği ve hedef davranışları ile çalgının tanıtımı tutuş,oturuş ve çalgı hakkında genel temel teknik bilgiler .Flüt:Flütün bakımı, temizliği, temel tutuş ve duruş posizyon, flütün tarihsel gelişimi .Klarnet:Klarnette ses üretme.Klarneti bir çalgı olarak tarihsel, işlevsel ve eğitimsel yönleriyle tanıma. Şan:Şan için doğru duruş ve ses eğitiminin amacı. Bağlama:Bağlama ailesi ve bağlamanın tanıtımı
2 Keman:Re ya da La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çalışılması. Viola:Viyola ve Yayın Bölümleri, Viyola ve Yayın Kullanımı, Bakımı ve Korunması. Do Anahtarı ve Viyola Yazısı. Viyola İle Doğru Oturuş ve Tutuş Kuralları, Viyolanın ve Yayın Tutulması, yay çekme uygulamaları. Viyolonsel:Viyolonsel ve Yayın Bölümleri, Viyolonsel ve Yayın Kullanımı, Bakımı ve Korunması. Fa Anahtarı ve Viyolonsel yazısı Kontrbas:Kontrbas İle doğru duruş ve tutuş kuralları, yay tutuşunun kavratılması Gitar:Klasik Gitar Tarihi ve temelUzun ses çalışmaları, 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. çalım tekniği. Flüt:Uzun ses çalışmaları, 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme .Klarnet:Klarnetin parçalarını tanıma, takma ve sökme. Klarneti tutuş, duruş. Klarnet Bakımı: Klarneti silme, temizleme ve temizlik malzemelerini tanıma. Şan:Ses üreten organlar. Bağlama:Oturuş ve bağlamanın tutuşu
3 Keman:Re ya da La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çalışılması. Viola:Birinci ve ikinci parmak çalışmalarının başlaması, ilgili çalışmaların uygulatılması, birinci konumun anlatılması, sağ ve sol kol tutuş çalışmalarının uygulanması. Viyolonsel:Viyolonsel İle Doğru Oturuş ve Tutuş Kuralları, Viyolonselin ve Yayın Tutulması. Kontrbas:Kontrbasta akort bilgisi ve parmak düzenleri Gitar:Sağ el tekniği, tirando vuruş ve ilgili çalışmalar .Flüt:Nefes egzersizleri, ton çalışmaları ve La Sonarite. Klarnet:Klarnetin parçalarını tanıma, takma ve sökme. Klarneti tutuş, duruş. Klarnette ses üretme. Şan:Diyafram destekli nefes tekniği. Bağlama:Bağlı sekizlik tartım kalıbı, la notası ve Tezene vuruşları
4 Keman:Re - La tellerinde düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek süresiz ve çeşitli nota değerleri ile süreli çalışma. Viola:Birinci ve ikinci parmak kullanımının pekiştirilmesi. Viyolonsel:Yayın Kullanımı. Viyolonselde Akort Bilgisi ve Parmak Düzenleri. Kontrbas:1.konum 1. derece bilgisi Gitar:Arpej Tekniği. Flüt:Tek dil gam çalışmaları. Etüt ve eser yoluyla artikülasyon çalışmaları. Klarnet:Kamış seçimi, kamışın ağızlığa takılması, bileziğin konumu ve dudak pozisyonu. Şan:Nefes- ses bağlantısı. Bağlama:Si bemol 2notasını kavratma
5 Keman:Tek tel (Re ya da La tellerinde) üzerinde 1. konumda parmak düşürerek çalışma Viola:Sol-Re ve La tellerinde çalışmalar yapılması, üçüncü parmağın kullanımın gösterilmesi, uygulanması. Viyolonsel:I. Konum Bilgisi. Kontrbas:1.konum 1.derece uygulamaları. Gitar:Sol el tekniği, parmak numaraları ve pozisyon kavramı. Flüt:Barok dönem özellikleri, flüt müziği, Barok dönem eseri deşifresi ve seslendirme .Klarnet:Klarnette doğru nefes tekniğiyle, doğru ses üretebilme. Şan:Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. Bağlama:Do notasını kavratma
6 Keman:Sol el konumunu koruyarak Re ya da La tellerinde 1. konumda parmakları basarak doğru ve temiz sesler üretme çalışmaları Viola:Do Majör Tonalite Bilgisi ve Uygulaması Viyolonsel:Do Majör Tonalite Bilgisi. Kontrbas:1 oktav Si bemol majör, Mi minör tonlarında gam ve arpej bilgisi Gitar: Sağ el tırnak şekilleri ve törpüleme .Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). Klarnet:Şalümo seslerini tanıma, bir oktavlık kolay diziler. Seviyeye uygun eser seçimi. Şan:Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. Bağlama:Bağlı bir sekizlik iki onaltılık tartım kalıbı
7 Keman:Re ya da La tellerinde 1. konumda değişik nota değerleri ile doğru ve temiz sesler üretme çalışmaları Viola:Temel Yay Teknikleri ve Egzersizleri Viyolonsel:Temel Yay Teknikleri ve Yay Egzersizleri. Kontrbas:1 oktav La minör, Fa majör tonlarında gam ve arpej bilgisi Gitar:Çift sesli çalışmalar ile akor oluşumları. Flüt:2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. Klarnet:Solunum fonksiyonları ve klarneti ilişkilendirmek. Dil vurma, legato çalma. Şan:Ses eğitiminde artikülasyon. Bağlama:Bağlı iki onaltılık bir sekizlik tartım kalıbı
8 Keman:Re ve La tellerinde bağsız (Detache) ve bağlı (Legato) 1 oktav Re majör gam çalışmalar. ı Viola:Dört telde çalışmalar yapılması, onaltılık süre değerinin gösterilmesi, uygulatılması, dördüncü parmak çalışmaları. Viyolonsel:Genel Değerlendirme Kontrbas:Temel yay teknikleri- detache ve legato Gitar:Temel teknikleri içeren dizi, etüt ve müzikal parçalaFarklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan tekniklerinin çalışılması. Flüt:Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Klasik dönem .Klarnet:Şalümodan Klarion bölgesine geçiş (la’dan si’ye geçiş). Şan:Ses eğitiminde artikülasyon. Bağlama:Noktalı Sekizlik onaltılık tartım kalıbı
9 keman:Sol telinde 1. konumda tüm sesleri çalma, sol ve re tellerini kullanarak 1 oktav Sol majör gam çalışmaları Viola:La Minör Tonalite Bilgisi ve Uygulaması Viyolonsel:La Minör Tonalite Bilgisi. Kontrbas:1.konum 2. Derece bilgisi Gitar:Gitarda kullanılan farklı tel numaraları unison sesler ve akort .Flüt:Gam çalışması, farklı teknikler içeren (legato, staccato) etüt çalışması ve Klasik dönem eserinin çalışılması. Klarnet:Şalümodan Klarion bölgesine geçiş (la’dan si’ye geçiş). Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme Bağlama:Re notası ve I. pozisyonu kavratma
10 Keman:Mi telinde 1. konumda tüm seslerin çalışılması, La ve Mi tellerini kullanarak 1 oktav La majör dizi çalışması Viola:Sol El Parmak Düzenleri ve Egzersizleri Viyolonsel:Sol El Parmak Düzenleri ve Egzersizler. Kontrbas:1 oktav Sol majör, Re majör tonlarında gam ve arpej bilgisi. Kontrbas çalışma yöntemlerini açıklama. Etüt çalışması Gitar:Sağ el apoyando tekniği. Müzik kalite ve temel nüans. Flüt:Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Klasik dönem eserinin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. Klarnet:Şalümo ve Klarion bölgelerini içeren Sol Majör, Fa Majör ve Do Majör tonlarında dizi çalışma. Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri Bağlama:Bağlı dört onaltılık tartım kalıbı
11 Keman:Değişik tartım kalıplarında ve yay biçimlerinde bütün tellerde alıştırmaların çalışılması Dört tel çalışmalarının pekiştirilmesi, ilgili eserlerin çalışılması Viola: detache ve legato yay tekniği. Viyolonsel:Seslendirme ve Yorumlama. Kontrbas:1 oktav Sol minör ve Si minör tonlarında gam ve arpej bilgisi. Küçük ölçekli eser çalışması. Gitar:Dönemin zorunlu çalışmalarının incelenmesi. Eserin teknik ve anlatım açısından incelenmesi. Flüt:Artikülasyon ve parmak egzersizleri. Trevor Wye – Artikülasyon III .Klarnet:Sol Majör, Fa Majör ve Do Majör tonlarında kolay etütler ve farklı egzersizler çalma Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. Bağlama:Dörtlük nota
12 Keman:4 Teli kapsayan alıştırmaların çalışılması Viola:Dizi çalışmaları, boğumlama ve parmak hızlandırma çalışmalarının yapılması, staccato yay tekniğinin geliştirilmesi Viyolonsel:Genel Değerlendirme. Kontrbas:Çalışılan etüt ve eseri pekiştirme. Gitar:Hafıza çalışmaları, boş tellerin susturulması ve Pozisyonlar .Flüt:Sol Majör- Mi minör – Fa Majör- Re minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. Klarnet:Sol Majör, Fa Majör ve Do Majör tonlarında kolay etütler ve farklı egzersizler. Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. Bağlama:2/4’lük ölçü rakamı
13 Keman:Bütün tellerde bağlı ve bağsız yay biçimleri ile gam ve alıştırma ve etüt çalışması. Viola:Çalışılan Etüt ve Eserlerin Analizi Viyolonsel:Viyolonsel Çalışma Yöntemi. Çalışılan etüt ve eserlerle ilgili inceleme ve analiz. Kontrbas:Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar:Temel teknikleri içeren dizi, etüt ve müzikal parçaları seslendirme. Flüt:Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. KlarnetStaccato, detaşe ve legato dizi, arpej ve aralık çalışmaları. Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. Bağlama:Mi notası ve III. pozisyon
14 Keman:Gam ve alıştırma çalışması. Viola:Sınav eserlerinin tekrarı, temel özelliklerin sınava yönelik olarak gözden geçirilmesi. Viyolonsel:Etüt ve egzersiz çalışmaları. Sınava Hazırlık. Kontrbas:Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar:Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar .Flüt:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Klarnet:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Şan:Korrepetisyon .Bağlama:Bağlı onaltılık-sekizlik-onaltılık tartım kalıbı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Keman:-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene
Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980
- Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara,
2000.
- Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I,
II, Brüxelles-Schott, Freses 1929.
-Auer Leopold, Graded Course of Violin
Playing Book 1-2
-Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2
Viola:M. REYTIH Etüt Kitabı
KREISLER Op. 55
TARTINI Küçük Piyesler
CORELLI Küçük Parçalar
Viyolonsel:J.Werner Praktische Violoncell Schule,
S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I.
Kontbas:1- L.Rakov Başlangıç Metodu
2-E.Nanny Band I.
Gitar:1- AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I II Evrensel
Müzikevi, 1999
2– CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu Alfa
Akademi 2005
3-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel
4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I,II
KESİKLİ,Melih
SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı
5- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I
Omnibus Press 1976,
6- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan
1982
7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi
8- The guıtar Musıc of Spaın Volume
Flüt:The Complete Flute Scale Book, Boosey &
Hawkes.
Marcel Moyse – La Sonarite
Trevor Wye – Artikulation No.III (pp.101-108)
G. Gariboldi Op. 132 20 Etüt
E. Köhler Op. 33 Book I
G. F. Haendel Sonata – g minor
W. A. Mozart- Andante
C. Gluck- The Dance of the Blessed Spirits
Klarnet:------
Şan:Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin
Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi
Yayınları, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri,
Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları
No.1, Ankara.
Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları,
Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları
No.1, Ankara.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones,
G. Schırmer: New York.
Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G.
Schırmer: New York.
Bağlama:ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama
Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve
Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli
Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ,
Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür
Bakanlığı Editions, Ankara, 1996
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler,
Çaba Edition, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde
Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970
YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan
Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin
Editions, İstanbul, 2001
BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz,
Özgür Edition, İstanbul, 1988
TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol
Editions, İzmir, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 2 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 2 1 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 31
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,03
Dersin AKTS Kredisi 1
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 5 4 3 3 5 1 1 2 3 3 1 1 1 1 1
OK3 5 5 3 3 3 3 2 2 4 3 1 1 1 1 1 1
OK4 5 0 2 4 2 2 1 3 3 2 1 1 1 1 1 1
OK5 5 5 3 5 5 3 5 3 4 2 1 1 1 1 1 1
OK6 5 5 4 4 1 1 1 4 4 1 1 1 1 1 1 1
OK7 2 2 5 5 1 1 1 2 2 4 1 1 1 1 1 1
OK8 5 5 5 5 1 1 1 5 5 2 3 2 1 1 1 1
OK9 5 5 5 5 1 1 1 5 5 1 3 2 1 1 1 1
OK10 5 5 5 5 1 1 1 5 5 1 3 2 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr