1 | Dersin Adı: | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ I |
2 | Dersin Kodu: | MUZ1207 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ALPAY GÜLDOĞAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Dr. Öğr. Üy. Nesrin BİBER ÖZ (kaman) Öğr. Gör. Özgür EĞİLMEZ(keman) Öğrt. Gör. Yusuf HASANOV (viola) Doç. Dr. R.E rol DEMİRBATIR (çello) Öğrt. Gör. Elhan NECEF(çello) Öğr. Gör. Nilüfer ÖZER (konrtbas) Öğrt. Gör. Murat CEMİL(gitar) Öğr. Göör. V.Özgür SAĞLAM (gitar) Doç. Sezin ALICI (flüt) Doç. Dr. Ajda ŞENOL SAKİN (flüt) Öğr.Gör. Dr. Ezgi KARA (flüt) Doç Dr. Gülnihal GÜL (şan) Öğr. Gör. Dr. Çiğdem YİĞİT (şan) Öğr. Gör. Z GÖKNUR KARA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi AD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA aguldogan@uludag.edu.tr 0224 294 0943 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Keman:Keman ve öğeleri, keman çalmaya ilişkin temel bilgi ve beceriler. Keman çalmaya uygun duruş alma, kemanı doğru tutma, temel yay tekniklerinden detache ve legato çalma teknikleri ve bu tekniklere ilişkin uygulamalar, sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürme, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma, gam ve alıştırmalar çalma, küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viola:Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme- yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Viyolonsel:Viyolonsel ve öğeleri, viyolonsel çalmaya ilişkin temel bilgi ve beceriler. Viyolonsel çalmaya uygun duruş alma, viyolonseli doğru tutma, temel yay tekniklerinden detaşe ve legato çalma teknikleri ve bu tekniklere ilişkin uygulamalı çalışmalar, sol el parmaklarını ilgili seslere doğru olarak düşürüp kaldırma, iki eli eşgüdümlü olarak kullanma, küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Kontrbas:Kontrbas çalmaya ilişkin temel bilgi ve beceriler kazanmak; çalgı çalmaya uygun duruş alabilmek; çalgıyı doğru tutabilmek; yayı doğru kullanmak; sol el parmaklarını ilgili seslere doğru konumlandırmak; temel yay tekniklerini kavramak ve uygulamak; iki eli eşgüdümlü olarak kullanabilmek; küçük ölçekli ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirebilmektir. Gitar:Bireysel çalgı eğitimi gitar dersinin amacı; aşamalı olarak teknik alıştırma ve etütleri, Türk ve Dünya bestecilerinin eserlerinden örneklerin bireysel gelişmeye uygun olarak çalgıya özgü literatür ile okul müziği eğitiminde öğrenme öğretme etkinliklerini kapsar .Flüt:Bu dersin amacı, flütün öğelerini, flüt çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, flüt çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Diyafram, uzun ses, aralık, gam ve etüt çalışmaları yoluyla temel flüt tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Barok ve Klasik dönem eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere flüt çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Klarnet:Bu dersin amacı, klarnetin öğelerini, klarnet çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri edinmek, klarnet çalmaya uygun duruş ve doğru pozisyon alabilmektir. Temel klarnet tekniklerini seslendirebilmek. Düzeyine uygun Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekler seslendirmek. Öğrencilere klarnet çalgısıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmaktır. Şan:Dili doğru kullanarak, ses eğitimi tekniklerine uygun değişik eserleri seslendirme bilgi ve becerilerini geliştirmek. Bağlama:Öğrenciye bağlama ve bağlama ailesi çalgılarının tarihsel gelişimlerini anlatarak teknik özelliklerini kavratmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Keman:Yaylı çalgılara ilişkin genel bilgiler, kemanın ve yayın fiziksel yapısı, kemanın ve yayın bakımı ve korunması, keman çalmada doğru duruş ve tutuş. Viola:Viyola Eğitimi ve Amacı, Viyola ve Tarihçesi, temel yay tutuş tekniklerinin anlatılması ve uygulatılması Viyolanın yaylı çalgılar grubu içerisindeki önemi. Viyolonsel:Viyolonsel Eğitimi ve Amacı. Kontrbas:Kontrbas eğitimi ve amacı, kontrbas ve tarihçesi; kontrbas ve yayın bölümleri, bakımı ve korunması, fa anahtarı ve kontrbas yazısı. Gitar:Öğrencilerle dersin amacı içeriği ve hedef davranışları ile çalgının tanıtımı tutuş,oturuş ve çalgı hakkında genel temel teknik bilgiler .Flüt:Flütün bakımı, temizliği, temel tutuş ve duruş posizyon, flütün tarihsel gelişimi .Klarnet:Klarnette ses üretme.Klarneti bir çalgı olarak tarihsel, işlevsel ve eğitimsel yönleriyle tanıma. Şan:Şan için doğru duruş ve ses eğitiminin amacı. Bağlama:Bağlama ailesi ve bağlamanın tanıtımı | |
2 | Keman:Re ya da La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çalışılması. Viola:Viyola ve Yayın Bölümleri, Viyola ve Yayın Kullanımı, Bakımı ve Korunması. Do Anahtarı ve Viyola Yazısı. Viyola İle Doğru Oturuş ve Tutuş Kuralları, Viyolanın ve Yayın Tutulması, yay çekme uygulamaları. Viyolonsel:Viyolonsel ve Yayın Bölümleri, Viyolonsel ve Yayın Kullanımı, Bakımı ve Korunması. Fa Anahtarı ve Viyolonsel yazısı Kontrbas:Kontrbas İle doğru duruş ve tutuş kuralları, yay tutuşunun kavratılması Gitar:Klasik Gitar Tarihi ve temelUzun ses çalışmaları, 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme. çalım tekniği. Flüt:Uzun ses çalışmaları, 1 oktav gam çalışmaları. Dönem içi repertuvar belirleme .Klarnet:Klarnetin parçalarını tanıma, takma ve sökme. Klarneti tutuş, duruş. Klarnet Bakımı: Klarneti silme, temizleme ve temizlik malzemelerini tanıma. Şan:Ses üreten organlar. Bağlama:Oturuş ve bağlamanın tutuşu | |
3 | Keman:Re ya da La tellerinde, düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek çalışılması. Viola:Birinci ve ikinci parmak çalışmalarının başlaması, ilgili çalışmaların uygulatılması, birinci konumun anlatılması, sağ ve sol kol tutuş çalışmalarının uygulanması. Viyolonsel:Viyolonsel İle Doğru Oturuş ve Tutuş Kuralları, Viyolonselin ve Yayın Tutulması. Kontrbas:Kontrbasta akort bilgisi ve parmak düzenleri Gitar:Sağ el tekniği, tirando vuruş ve ilgili çalışmalar .Flüt:Nefes egzersizleri, ton çalışmaları ve La Sonarite. Klarnet:Klarnetin parçalarını tanıma, takma ve sökme. Klarneti tutuş, duruş. Klarnette ses üretme. Şan:Diyafram destekli nefes tekniği. Bağlama:Bağlı sekizlik tartım kalıbı, la notası ve Tezene vuruşları | |
4 | Keman:Re - La tellerinde düzgün bir yay tutuş ile temiz ve doğru sesler elde ederek süresiz ve çeşitli nota değerleri ile süreli çalışma. Viola:Birinci ve ikinci parmak kullanımının pekiştirilmesi. Viyolonsel:Yayın Kullanımı. Viyolonselde Akort Bilgisi ve Parmak Düzenleri. Kontrbas:1.konum 1. derece bilgisi Gitar:Arpej Tekniği. Flüt:Tek dil gam çalışmaları. Etüt ve eser yoluyla artikülasyon çalışmaları. Klarnet:Kamış seçimi, kamışın ağızlığa takılması, bileziğin konumu ve dudak pozisyonu. Şan:Nefes- ses bağlantısı. Bağlama:Si bemol 2notasını kavratma | |
5 | Keman:Tek tel (Re ya da La tellerinde) üzerinde 1. konumda parmak düşürerek çalışma Viola:Sol-Re ve La tellerinde çalışmalar yapılması, üçüncü parmağın kullanımın gösterilmesi, uygulanması. Viyolonsel:I. Konum Bilgisi. Kontrbas:1.konum 1.derece uygulamaları. Gitar:Sol el tekniği, parmak numaraları ve pozisyon kavramı. Flüt:Barok dönem özellikleri, flüt müziği, Barok dönem eseri deşifresi ve seslendirme .Klarnet:Klarnette doğru nefes tekniğiyle, doğru ses üretebilme. Şan:Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. Bağlama:Do notasını kavratma | |
6 | Keman:Sol el konumunu koruyarak Re ya da La tellerinde 1. konumda parmakları basarak doğru ve temiz sesler üretme çalışmaları Viola:Do Majör Tonalite Bilgisi ve Uygulaması Viyolonsel:Do Majör Tonalite Bilgisi. Kontrbas:1 oktav Si bemol majör, Mi minör tonlarında gam ve arpej bilgisi Gitar: Sağ el tırnak şekilleri ve törpüleme .Flüt:Gam ve etüt yoluyla temel flüt tekniklerinin çalışılması. Çalışılan eseri dönem özelliklerine yönelik seslendirme (Barok dönem). Klarnet:Şalümo seslerini tanıma, bir oktavlık kolay diziler. Seviyeye uygun eser seçimi. Şan:Staccato - legato nefes ve alıştırmaları, örnek eserler. Bağlama:Bağlı bir sekizlik iki onaltılık tartım kalıbı | |
7 | Keman:Re ya da La tellerinde 1. konumda değişik nota değerleri ile doğru ve temiz sesler üretme çalışmaları Viola:Temel Yay Teknikleri ve Egzersizleri Viyolonsel:Temel Yay Teknikleri ve Yay Egzersizleri. Kontrbas:1 oktav La minör, Fa majör tonlarında gam ve arpej bilgisi Gitar:Çift sesli çalışmalar ile akor oluşumları. Flüt:2 oktav gam çalışmaları. Etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Eser çalışması. Klarnet:Solunum fonksiyonları ve klarneti ilişkilendirmek. Dil vurma, legato çalma. Şan:Ses eğitiminde artikülasyon. Bağlama:Bağlı iki onaltılık bir sekizlik tartım kalıbı | |
8 | Keman:Re ve La tellerinde bağsız (Detache) ve bağlı (Legato) 1 oktav Re majör gam çalışmalar. ı Viola:Dört telde çalışmalar yapılması, onaltılık süre değerinin gösterilmesi, uygulatılması, dördüncü parmak çalışmaları. Viyolonsel:Genel Değerlendirme Kontrbas:Temel yay teknikleri- detache ve legato Gitar:Temel teknikleri içeren dizi, etüt ve müzikal parçalaFarklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan tekniklerinin çalışılması. Flüt:Farklı artikülasyonlarda gam çalışmaları, etütte yer alan flüt tekniklerinin çalışılması. Klasik dönem .Klarnet:Şalümodan Klarion bölgesine geçiş (la’dan si’ye geçiş). Şan:Ses eğitiminde artikülasyon. Bağlama:Noktalı Sekizlik onaltılık tartım kalıbı | |
9 | keman:Sol telinde 1. konumda tüm sesleri çalma, sol ve re tellerini kullanarak 1 oktav Sol majör gam çalışmaları Viola:La Minör Tonalite Bilgisi ve Uygulaması Viyolonsel:La Minör Tonalite Bilgisi. Kontrbas:1.konum 2. Derece bilgisi Gitar:Gitarda kullanılan farklı tel numaraları unison sesler ve akort .Flüt:Gam çalışması, farklı teknikler içeren (legato, staccato) etüt çalışması ve Klasik dönem eserinin çalışılması. Klarnet:Şalümodan Klarion bölgesine geçiş (la’dan si’ye geçiş). Şan:Doğru entonasyonla ses üretme, rezonans bölgelerinde sesi güçlendirme Bağlama:Re notası ve I. pozisyonu kavratma | |
10 | Keman:Mi telinde 1. konumda tüm seslerin çalışılması, La ve Mi tellerini kullanarak 1 oktav La majör dizi çalışması Viola:Sol El Parmak Düzenleri ve Egzersizleri Viyolonsel:Sol El Parmak Düzenleri ve Egzersizler. Kontrbas:1 oktav Sol majör, Re majör tonlarında gam ve arpej bilgisi. Kontrbas çalışma yöntemlerini açıklama. Etüt çalışması Gitar:Sağ el apoyando tekniği. Müzik kalite ve temel nüans. Flüt:Farklı artikülasyonda gam çalışmaları, farklı ritim kalıpları ve flüt tekniklerini içeren etüt çalışması. Klasik dönem eserinin stil özelliklerine göre seslendirilmesi. Klarnet:Şalümo ve Klarion bölgelerini içeren Sol Majör, Fa Majör ve Do Majör tonlarında dizi çalışma. Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri Bağlama:Bağlı dört onaltılık tartım kalıbı | |
11 | Keman:Değişik tartım kalıplarında ve yay biçimlerinde bütün tellerde alıştırmaların çalışılması Dört tel çalışmalarının pekiştirilmesi, ilgili eserlerin çalışılması Viola: detache ve legato yay tekniği. Viyolonsel:Seslendirme ve Yorumlama. Kontrbas:1 oktav Sol minör ve Si minör tonlarında gam ve arpej bilgisi. Küçük ölçekli eser çalışması. Gitar:Dönemin zorunlu çalışmalarının incelenmesi. Eserin teknik ve anlatım açısından incelenmesi. Flüt:Artikülasyon ve parmak egzersizleri. Trevor Wye – Artikülasyon III .Klarnet:Sol Majör, Fa Majör ve Do Majör tonlarında kolay etütler ve farklı egzersizler çalma Şan:Seslendirilen eserlerde dönem ve stil özellikleri. Bağlama:Dörtlük nota | |
12 | Keman:4 Teli kapsayan alıştırmaların çalışılması Viola:Dizi çalışmaları, boğumlama ve parmak hızlandırma çalışmalarının yapılması, staccato yay tekniğinin geliştirilmesi Viyolonsel:Genel Değerlendirme. Kontrbas:Çalışılan etüt ve eseri pekiştirme. Gitar:Hafıza çalışmaları, boş tellerin susturulması ve Pozisyonlar .Flüt:Sol Majör- Mi minör – Fa Majör- Re minör gamlarının flütün tüm oktavlarını kapsayacak şekilde farklı artikülasyonlarda düz dizi, arpej, kromatik, üçlü vb. çalışmalarının yapılası. Klarnet:Sol Majör, Fa Majör ve Do Majör tonlarında kolay etütler ve farklı egzersizler. Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. Bağlama:2/4’lük ölçü rakamı | |
13 | Keman:Bütün tellerde bağlı ve bağsız yay biçimleri ile gam ve alıştırma ve etüt çalışması. Viola:Çalışılan Etüt ve Eserlerin Analizi Viyolonsel:Viyolonsel Çalışma Yöntemi. Çalışılan etüt ve eserlerle ilgili inceleme ve analiz. Kontrbas:Çalışılan etütleri ve eseri tekniğine uygun müzikal biçimde seslendirme Gitar:Temel teknikleri içeren dizi, etüt ve müzikal parçaları seslendirme. Flüt:Sınavda seslendirilecek etüt ve eserin dönem stil özellikleri doğrultusunda çalışılması. KlarnetStaccato, detaşe ve legato dizi, arpej ve aralık çalışmaları. Şan:Eserlerde teknik ve müzikal analiz. Bağlama:Mi notası ve III. pozisyon | |
14 | Keman:Gam ve alıştırma çalışması. Viola:Sınav eserlerinin tekrarı, temel özelliklerin sınava yönelik olarak gözden geçirilmesi. Viyolonsel:Etüt ve egzersiz çalışmaları. Sınava Hazırlık. Kontrbas:Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Gitar:Müzikal ve teknik problemlerin çözümü ve genel tekrar .Flüt:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Klarnet:Sınav gam, etüt ve eserlerinin hızlarında seslendirilmesi. Şan:Korrepetisyon .Bağlama:Bağlı onaltılık-sekizlik-onaltılık tartım kalıbı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Keman:-Günay Edip/Uçan Ali, Çevreden Evrene Keman Eğitimi 1 Dağarcık Yayınları 1980 - Can Ömer, Keman Eğitimi I, Agraf, Ankara, 2000. - Crickboom Mathieu, Violinschule il Violino I, II, Brüxelles-Schott, Freses 1929. -Auer Leopold, Graded Course of Violin Playing Book 1-2 -Cohen Eta, Violin Method, Book 1-2 Viola:M. REYTIH Etüt Kitabı KREISLER Op. 55 TARTINI Küçük Piyesler CORELLI Küçük Parçalar Viyolonsel:J.Werner Praktische Violoncell Schule, S.Lee Etudes, J.Dotzauer Band I. Kontbas:1- L.Rakov Başlangıç Metodu 2-E.Nanny Band I. Gitar:1- AYDINTAN,Ziya.Gitar Metodu I II Evrensel Müzikevi, 1999 2– CEMİL,Murat. Klasik Gitar Metodu Alfa Akademi 2005 3-GÖTZE,WalterLeıchtes Gıtarrenspıel 4- KÜÇÜKAY,Bekir. Gitar Eğitimi I,II KESİKLİ,Melih SÖKMEN,Erdem İ.Ü.Konservatuarı 5- NOAD,Frederic.SoloGuitar PlayingI I Omnibus Press 1976, 6- La Guitara Enchantee , Doberman Yppan 1982 7- MİLLS,John . Gitar Metodu , Alkım Yayınevi 8- The guıtar Musıc of Spaın Volume Flüt:The Complete Flute Scale Book, Boosey & Hawkes. Marcel Moyse – La Sonarite Trevor Wye – Artikulation No.III (pp.101-108) G. Gariboldi Op. 132 20 Etüt E. Köhler Op. 33 Book I G. F. Haendel Sonata – g minor W. A. Mozart- Andante C. Gluck- The Dance of the Blessed Spirits Klarnet:------ Şan:Davran, K., Öztürk,F.G. (2009).Şan İçin Piyano Eşlikli Şarkılar I(1.b), Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Halk Türküleri, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Egüz, S. (b.y.y) Piyano Eşlikli Okul Şarkıları, Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümü Yayınları No.1, Ankara. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Baritones, G. Schırmer: New York. Larsen, L.R.(ed.). (1991). Arias for Bass, G. Schırmer: New York. Bağlama:ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Editions, 2004, İstanbul ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Editions, Ankara, 1996 TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Edition, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Editions, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Editions, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Edition, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Editions, İzmir, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 2 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 2 | 1 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 31 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |