Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI
1 Dersin Adı: TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASI
2 Dersin Kodu: COG3015
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ALİ YİĞİT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Türkiye’nin komşu ve akraba olduğu ülkelerin doğal ve kültürel potansiyellerini tanıma ve bu ülkelerle karşılıklı sağlam ilişkiler kurmanın coğrafi temellerini kavramak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Orta Asya’nın özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını kavramak ve Türkiye ile ilişkilerini çözümlemek;
2 Kafkasya’nın özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını kavramak ve Türkiye ile ilişkilerini çözümlemek;
3 Balkanların özelliklerini, imkânlarını ve sorunlarını kavramak ve Türkiye ile ilişkilerini çözümlemek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Orta Asya’nın başlıca coğrafi özellikleri
2 Orta Asya’yı etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar
3 Orta Asya ile Türkiye arasındaki ilişkiler
4 Batı Türkistan Ülkeleri (Tütkmenistan-Özbekistan)
5 Batı Türkistan Ülkeleri (Kazakistan-Kırgızistan-Tacikistan)
6 Doğu Türkistan Afganistan, Moğolistan ve Pakistan
7 Kafkasya’nın başlıca coğrafi özellikleri
8 Kafkasya’yı etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar
9 Kafkaslar ile Türkiye arasındaki ilişkiler
10 Azerbaycan Coğrafyası ve Sorunları
11 Balkan Yarımadasının başlıca coğrafi özellikleri
12 Balkanları etkileyen tarihi, sosyal ve siyasi olaylar
13 Balkanlar ile Türkiye arasındaki ilişkiler
14 Dünyanın diğer bölgelerinde Yaşayan Türkler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: •Türk Ülkeleri ve Türklerin Yaşadıkları Bölgelerin Coğrafyası, A. YİĞİT TİSAV Elazığ Şb yay. 2000 Elazığ
•Türk Dünyasının Beşeri ve İktisadi Coğrafyası, Y. DÖNMEZ, İ.Ü.Coğr. Enst. Yay. No:74 1973 İstanbul
•Tabiatı, insanı ve iktisadı ile TÜRK DÜNYASI, R. ÖZEY. Öz Eğitim Yay. 1996 Konya
•Türkiye'nin ve Türk Dünyasının Jeopolitiği S. İLHAN, Türk Kültürünü Araştırma Ens. Yay: 134 1993 Ankara
•Dünyada Türkler, BAINBRIDGE,M.Say Yayınları, İstanbul. 1995,
•Çağdaş Türkîler; DEVLET,N. Doğuşundan Günümüze Büyük İslam Tarihi, Ek cilt, Çağ yayınları-İstanbul,1993,.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 1
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr