Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA alevsinar@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının özelliklerini göstermek, eserden hareket ederek bu dönemin temsilcilerini ve ele aldıkları meseleleri belirlemek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Cumhuriyet devrinde eser veren yazarların hangi şartlar altında yetiştiklerini ve Türk kültür hayatına ve toplumuna yaptıkları hizmetleri bilir.;;
2
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının özelliklerini bilir.;;
3
Derslerde işlenen yazarların en az bir eserini okuyarak doğrudan eserle yüz yüze gelir;;
4
İşlenen eserlerde ele alınan meselelerle Türk sosyal hayatı arasındaki benzerlikleri kavrar.;;
5
İşlenen eserlerdeki benzer meseleler arasında bağ kurup karşılaştırma yapabilir;;
6
Aynı meseleyi ele alan yazarların bakış açılarını öğrenir.;;
7
Derslerde ele alınan yazarların Batı’dan etkilendikleri akım ve şahısları bilir.;;
8
Derslerde ele alınan yazarların halk ya da Divan edebiyatından etkilenerek geleneği ne şekilde devam ettirdiğini bilir.;;
9
Cumhuriyet dönemi edebiyatı için hangi kaynaklara bakması gerektiğini bilir.;;
10
Atatürk dönemi Türk edebiyatını kavrar.;;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Kaynakların tanıtılması, okunması gereken eserlerin verilmesi
2
Cumhuriyet dönemi Türk edebiyatının genel özellikleri
3
M. K. Atatürk, Nutuk
4
Halide Edib Adıvar
5
Halide Edib Adıvar
6
Halide Edib Adıvar
7
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
8
Ara Sınav Ders tekrarı
9
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
10
Reşat Nuri Güntekin
11
Reşat Nuri Güntekin
12
Peyami Safa
13
Ahmet Hamdi Tanpınar
14
Ahmet Hamdi Tanpınar
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1.Atatürk Devri Türk Edebiyatı I, haz: M. Kaplan- İ. Enginün – Z. Kerman 2.İ. Enginün, Halide Edib Adıvar’ın Eserlerinde Doğu Batı Meselesi 3.İ. Enginün, Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları 4.İ. Enginün, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı 5.Birol Emil, Türk Kültür ve Edebiyatından Meseleler 6.Birol Emil, Reşat Nuri Güntekin’in Romanlarında Şahıslar Dünyası 7.Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 8.Tanpınar Üzerine Yazılar, haz: Abdullah Uçman- Handan İnci
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
30
30
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU