Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ESKİ TÜRK EDEBİYATI I
1 Dersin Adı: ESKİ TÜRK EDEBİYATI I
2 Dersin Kodu: TDE2005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜLAY DURMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç.Dr. Gülay Durmaz
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: cavdurel@uludag.edu.tr
2941816
U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok no.134
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Eski Türk edebiyatının temel kaynaklarından olan “Tezkire”lerin tanıtılması ve tezkire metinlerinin okunup, değerlendirilmesi. Edebiyat tarihinin yüzlerce kaynağından birisi olan Tezkiretü’ş-Şuarâlar, biyografi ve tarih yazıcılığının önemli bir koludur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İslâm medeniyetinde tarih yazıcılığı ve biyografik eserlerin tanıtılması;
2 Tezkire metinlerinin dil ve edebiyat yönünden incelenmesi;
3 Edebiyat tarihi metinlerinin okunup, yorumlanması;
4 Tezkirelerde bulunan sanatsal unsurların görsel olarak tanınması;
5 Coğrafi bölgelere ait şehir, meslek gruplarına ait tezkirelerin değerlendirilmesi;
6 Tezkirelerde dil ve üslubu belirleyen faktörlerin incelenmesi;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 İslâm medeniyetinde tarih yazıcılığı ve biyografik eserler
2 İran edebiyatında tezkireler ve tezkirecilik
3 Arap ve İran edebiyatındaki biyografik eserlerin Türk tezkireciliğine etkileri
4 Ali Şir Nevâyi ve ilk Türk tezkireleri ile ona ait metin örneklerinin okunup, değerlendirilmesi
5 Sehî ve Latîfî tezkireleri ile eserlerden metin örnekleri
6 Hasan Çelebi ve Âşık Çelebi tezkireleri ile eserlerden metin örnekleri
7 Ahdî ve Beyânî tezkireleri ile eserlerden metin örnekleri
8 ARASINAV+ Gelibolulu Âlî tezkiresi ve eserlerden metin örnekleri
9 XVII. Yüzyıl tezkireciliği ve Sâdıkî ile Riyâzî tezkireleri ile eserlerden metin örnekleri
10 Güldeste tipi tezkirecilik ve Fâizî ile Rızâ tezkireleri ile eserlerden metin örnekleri
11 Yümnî tezkiresi ve zeyl geleneği
12 Âsım tezkiresi ve metin değerlendirmeleri
13 Manzum tezkire örneği olarak Güftî tezkiresi
14 Tezkire adını taşımadığı halde benzer özellikte olan eserler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Haluk İpekten, Türk Edebiyatının Kaynaklarından Türkçe Şuarâ Tezkireleri, Erzurum, 1988.
2. Haluk İpekten ve diğerleri, Şair Tezkireleri, Ankara, 2002.
3. Kadir Atlansoy, Bursa Şairleri-Bursa Vefeyatnamelerindeki Şairlerin Biyografileri, Bursa, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 3 15
Projeler 5 2 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK3 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr