e-mail: harslan56@gmail.com Tel: (0224)294-18-41 Uludağ Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü 16059 Görükle Kampüsü / Bursa
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu ders, bir önceki seçme konular dersinin devamı olarak, insan bilimleri ve sosyal bilimlerin kendine özgü bilim söyleminin bağlamından hareket ederek, anlam, yorum, farklılaşmış yorumlar ile tekstualite, semiyotik ve dilin kapsamı ve refleksivitesinden hareketle, retorik, hermeneutik gibi felsefe ve sosyolojinin ilişkilerinin problematiğini ortaya koymaya çalışır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Hermeneutik’in ve retoriğin belli başlı kavramlarını kullanma yeteneğini edinir.;
2
Hermeneutik ve retorik üzerine Türkiye’deki literatür hakkında bilgi sahibi olur.;
3
Hermeneutik, retorik, ve semiyotik ile sosyolojinin diğer dalları arasındaki ilişkiyi kavrar.;
4
Hermeneutik alanındaki toplumsal süreçlerin oluşumunu yorumlayabilme yeteneğini edinir.;
Hermeneutik alanınındaki belli başlı tartışmaları yorumlayabilme yeteneği edinir.;
7
Hermeneutik ve insan bilimleri kesişiminin küreselleşen dünyadaki etkilerini kavrayabilme yetkinliği edinir.;
8
Hermeneutik terminolojisini yorumlayabilecek bir düzeye erişir.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Retorik nedir?
2
Retorik, Tekstualite ve Sosyolojik teoride postmodern dönüş
3
Metin ve Yorum
4
Retorik, Hakikat ve Yöntem
5
Retorik ve İdeoloji Eleştirisi
6
Bilgi iddialarını Retorik Açıdan ele alma
7
Retorik akıl olarak Akıl
8
Epistemoloji, Söylem ve Pratik arasındaki İlişki
9
Teolojik Tartışmanın Retoriği
10
İktidarın Retoriği
11
Bir Entelektüel Akım olarak Araştırmanın Retoriği
12
Retorik ve Sosyal Bilimler
13
Retorik vs. Hakikat
14
Genel Değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Arslan, H., der. ve ter. Hermeneutik ve Hümaniter Disiplinler, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002. Arslan, H. der. ve ter., Retorik, Hermeneutik ve Sosyal Bilimler, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002. Arslan, H. Der. ve ter., İnsan Bilimlerine Prolegomena, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2002
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
7
98
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
144
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,8
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU