Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
LİNEER PROGRAMLAMA
1 Dersin Adı: LİNEER PROGRAMLAMA
2 Dersin Kodu: MAT4030
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi SETENAY DOĞAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yrd.Doç.Dr.Nisa Çelik
Yrd.Doç.Dr.Emrullah Yalçın
Yrd.Doç.Dr.Sezai Hızlıyel
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: setenay@uludag.edu.tr
0224 2941763
U.Ü. Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü Nilüfer BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı belirli bir amaca ulaşmak için mümkün çözüm veren yöntemler içinden maksimum kar veya minimum maliyet veren optimum çözümü elde etmek ve bunun için gerekli çözüm yöntemleri olan Grafik yöntem, Simpleks yöntem ve Transport yöntemlerini ve uygulamalarını öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel Matematik bilgisine sahiptir;
2 Problemlerin çözümlerini tahmin ederek olası plan geliştirebilir;
3 Problemleri farkı bakış açısıyla analiz edebilir.;
4 Verilen probleme mümkün çözümler üretebilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Lineer programlama dersi genel tanım ve teoremler Çözüm yöntemleri
2 Grafik çözüm, yöntemin uygulanışı, mümkün ve optimum çözüm eldesi
3 Grafik çözümde maksimum durum ve çözüm
4 Grafik çözümde minimum durum ve çözüm
5 Konveks küme ve dejenere durum ve çözümleri
6 Simpleks yöntem.uygulandığı alanlar
7 Simpleks tablo ve çözüm
8 Simpleks yöntemde amaç fonksiyonunun maksimum durumu ve çözüm
9 Simpleks yöntemde minimum amaç fonksiyonu ve optimum çözüm
10 Arasınav ve ders tekrarı
11 Sınırsız çözüm ve dualite
12 Transport (Ulaştırma) Problemleri
13 Optimallik Kontrolü ve amaç fonksiyonun eldesi
14 Yaklaşım yöntemleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Matematik programlama .Ylmaz Tulunay
Yöneylem araştırmasında kullanılan karar yöntemleri.Alptekin Esin
Linear Programming.Thomas S.Ferguson
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 14 4 56
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 30 saat 5,87
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 0 2 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 5 0 1 2 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr