Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
AFETLER ve AFET YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: AFETLER ve AFET YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: SOS4201
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. SABRİ BECERİKLİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: beceriklisabri@uludag.edu.tr
0 224 294 25 98
BUÜ.Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Sosyal Bilgiler ABD
Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin afetler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Afet ve afetlere ilişkin bilgi aktarımını sağlayacak, toplumun bilgilenmesini sağlayarak farkındalık yaratacak projelerin geliştirilmesine imkan sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Afet ve risk kavramlarını açıklar.;
2 Afet eğitiminin nasıl gerçekleşeceğini analiz eder.;
3 Afet yönetiminin nasıl gerçekleştirilmesi gerektiğini analiz eder.;
4 Afet yönetiminde dikkat edilmesi gereken etik değerler hakkında bilgi sahibi olur.;
5 Afet yönetiminin nasıl gerçekleşeceğine ilişkin projeler hazırlar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin kapsamı hakkında bilgi verilmesi
2 Afetlerin tarihsel süreci
3 Osmanlı ve Türkiye tarihinde önemli afetler
4 Afet ve risk kavramları afet, risk ve zararlarının azaltılması
5 Afet eğitimleri ve önemi afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi
6 Doğal ve beşeri afetler
7 Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri
8 İklim değişikliği ve meteorolojik afetler
9 Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları
10 Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik
11 Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi
12 Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri
13 Afet yönetiminde etik değerler
14 Dersin genel değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Özdikmen, T. (2014). Afet ve acil durum yönetimi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Önder, Ö. ve Yaman, M. (Ed.) (2017). Afet yönetimi. Ankara: Ekin Basım yayın.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
Ödevler 0
Projeler
Arazi Çalışmaları
Arasınavlar 1
Diğer
Yarıyıl Sonu Sınavları 1
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30 saat
Dersin AKTS Kredisi
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 0 0 2 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr