ygulcanludag.edu.tr 0 224 2755040 U.Ü.Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ABD Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin öğrenme ve öğretme ilgili temel kavram ve ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen etkenleri, öğrenme kuramlarını, etkili öğrenme yöntem ve tekniklerini bilmelerini sağlamak
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramları bilmek;;
2
Temel kavramlarla ilgili kavram haritası oluşturmak;;
3
Öğrenmeyi ve öğretmeyi etkileyen faktörleri bilmek;;
4
Öğrenme ve öğretme kuramlarını kavramak ve sınıflandırmak;;
5
Öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını karşılaştırarak benzer ve farklı özelliklerini açıklamak;;
6
Öğrenme-öğretme kuramlarının sınıf içi uygulamalarına ilişkin çıkarımlarda bulunmak;;
7
Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının önemini fark etmek;;
8
Öğrenme yöntem ve tekniklerini kavramak ve sınıflandırmak;;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Öğrenme nedir
2
Genel Öğretim İlkeleri
3
Öğrenme Yaklaşımları
4
Öğrenme kuramları ve stratejileri
5
Neden sosyal bilgiler
6
Sosyal Bilgilerin tarihçesi ve sosyal bilgiler nedir
7
Sosyal Bilgilerde program yaklaşımları
8
Sosyal Bilgiler 2005 Programı ve bu konudaki görüşler
9
Sosyal Bilgiler 2017 Programı ve bu konudaki görüşler
10
Sosyal Bilgilerde Beceri Öğretimi
11
SOSYAL BİLGİLERDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
12
Sosyal Bilgilerde araç kullanımı
13
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
14
Yontem secimi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Oral, B. (Ed.). (2011). Öğrenme Öğretme KuramveYaklaşımları. Ankara: PegemYayınları. •Büyükalan Filiz, S. (Ed.). (2011). Öğrenme Öğretme KuramveYaklaşımları. Ankara: PegemYayınları. •Kaya, Z. (Ed.) (2012). Öğrenme ve Öğretme Kuramlar, Yaklaşımlar, Modeller. Ankara: PegemYayınları. •Senemoğlu, N. (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: PegemYayınları SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar) Ankara –2018 •SOSYAL BİLGİLER DERSİ, Öğretim Programı Tanıtım Sunusu BOYDAK Alp H. “Öğrenme Stilleri” (2001) Beyaz Yayınları Subaşı, G. (2000). Etkili Öğrenme: Öğrenme Stratejileri. Milli Eğitim Dergisi, 146, http://yayim.meb.gov.tr/yayımlar /146/subasi.htm Suat Gündem, "Sosyal Bilgiler Öğretimine Genel Bir Bakış”, İlköğretim kurumlarında Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Sorunları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
4
56
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
5
16
80
Ödevler
0
2
0
Projeler
0
2
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
2
2
Diğer
2
4
8
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,93
Dersin AKTS Kredisi
5
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU