| 1 | Dersin Adı: | ORYANTRİNG |
| 2 | Dersin Kodu: | AEB0024 |
| 3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. FARUK KORKMAZ |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | İsmail Burak Yiğitdinç |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | fkorkmaz@uludag.edu.tr |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Doğayı tanıma, yaşayabilme ve uyum sağlamak amaçlı güvenli hareket bilgi ve becerisini kazandırma, Oryantiring konularında bilgi vermek. |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Oryantiring tanıtımı, malzemeler | Gözlemsel uygulamalar |
| 2 | Oryantiring çeşitleri | Çevre tanıma uygulamaları |
| 3 | Oryantiring semboller | Kontrol Kartı Uygulama Öğretimi |
| 4 | Kontrol tanımları | Harita Uygulamaları |
| 5 | Harita tanıma | Uygulamalı pusula kullanma |
| 6 | Pusula kullanma | Doğada parkur araştırma |
| 7 | Yön bulma teknikleri | Kısa Parkur uygulamaları |
| 8 | Parkur türleri | Kısa Parkur uygulamaları |
| 9 | Parkur oluşturma | Kısa Parkur uygulamaları |
| 10 | Strateji belirleme | Mini parkur oluşturma |
| 11 | Mini yarışma parkuru oluşturma | Doğayı tanıma gezileri |
| 12 | Yeryüzü şekilleri tanıma | Yarışma organizasyonu yapma |
| 13 | Hakemlik bilgisi | Yarışma organizasyonu yapma |
| 14 | Yarışma organizasyonları |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Ders teksirleri, video ve web sayfaları. http://www.oryantiring.org |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 40 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
| Açıklama | ||
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
| Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 12 | 48 |
| Ödevler | 0 | 0 | 0 |
| Projeler | 1 | 4 | 4 |
| Arazi Çalışmaları | 4 | 12 | 48 |
| Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 144 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 5 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |