1 | Dersin Adı: | ÇAĞRI ALMA TEKNİKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | CATZ012 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Önlisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DİLEK TAŞKIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Dilek TAŞKIN dilektaskin@uludag.edu.tr Tel:02242942686/62420 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye; çağrı esnasında uyulması gereken kural ve davranışların öğretilmesi amaçlanmıştır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çağrı merkezi ile ilgili temel tanım ve kavramlar | |
2 | Çağrı merkezi sistemleri ve teknolojileri | |
3 | Çağrı merkezinde müşteri odaklı hizmet yaklaşımı | |
4 | Telefonla iletişimde müşteri ihtiyacını anlamak | |
5 | Çağrı merkezinde etkili iletişim stratejileri | |
6 | Telefonda müşteri hizmeti ve etkili konuşma teknikleri | |
7 | Telefon ile profesyonel iletişim standartları | |
8 | Telefonda bilgi toplama, soru sorma ve çözüm sunma teknikleri | |
9 | Müşteri şikayet yönetimi | |
10 | Problem çözme ve karar verme teknikleri | |
11 | Telefonda satış süreci ve teknikleri | |
12 | Çağrı merkezinde zaman yönetimi | |
13 | Çağrı merkezinde kalite ve denetim | |
14 | Senaryo ve Roleplay çalışmaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Yüksek, E. vd. (2013), Çağrı Merkezi Yönetimi-I, K. Çekerol (Ed.), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını, No:3066. Dağdelen, İ. vd. (2013), Çağrı Merkezi Yönetimi-II, K. Çekerol (Ed.), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını, No:3080. Uydun, M. vd. (2013), Satış Yönetimi ve Telefonda Satış, S.Aydın (Ed.), Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayını Okur, S. (2016), Diksiyon Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Çalıkuşu Kitap. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |