1 | Dersin Adı: | MEDENİYET TARİHİ |
2 | Dersin Kodu: | İLA3233 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ŞEVKET YILDIZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Yrd.Doç.Dr. ŞEVKET YILDIZ sevketyildiz@uludag.edu.tr , 0224 243 10 66-60217, U.Ü. İlahiyat Fakültesi |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünya tarihinde ortaya çıkmış büyük medeniyetleri tanımak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Medeniyet Nedir? | |
2 | Medeniyetler ve Din: Tanrılar-Tanrıçalar | |
3 | Tapınaklar ve Din Adamları | |
4 | Kozmoloji: Evren-Dünya ve İnsan | |
5 | Kozmogoni: Yaratılış | |
6 | Mitoloji | |
7 | Efsane | |
8 | Masal | |
9 | Kahraman | |
10 | Orta Doğu Medeniyetleri: Mezopotamya ve Mısır | |
11 | Yakın ve Doğu Asya Medeniyetleri: Pers, Hint ve Çin | |
12 | Akdeniz ve Anadolu Medeniyetleri: Yunan ve Hitit | |
13 | Amerika Medeniyetleri: Aztek, İnka ve Maya | |
14 | Avrupa Medeniyetleri: Roma ve Kelt |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Braudel, Fernand, Uygarlıkların Grameri, Çev. M. Ali Kılıçbay, 2. Baskı, İmge Kitabevi, İstanbul 2001 Sert, Selahattin, Büyük Uygarlıkların Doğuşu, Ozan Yayıncılık, İstanbul 2009. Sinor, Denis, Erken İç Asya Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul 2009 Lissner, Ivar, Uygarlık Tarihi, Nokta Yayınları, İstanbul 2006 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 4 | 4 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |