Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SULAK ALAN EKOSİSTEMLERİ ve YÖNETİMİ
1 Dersin Adı: SULAK ALAN EKOSİSTEMLERİ ve YÖNETİMİ
2 Dersin Kodu: PYM5031
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AYSUN ÇELİK ÇANGA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Aysun ÇELİK ÇANGA
Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Nilüfer/Bursa
aysuncelik@uludag.edu.tr
0 224-294 1636
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dünyadaki en önemli ekosistemler, sulak alanlardır. Bu nedenle, ekolojik ve kültürel açıdan sulak alanların sürdürülebilir bir şekilde korunmasına yönelik temel bilgileri öğretmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sulak alanların ekolojik önemlerini öğrenir.;
2 Sulak alanların kültürel önemini öğrenir. ;
3 Sulak alanların korunmasına yönelik yöntem ve uygulamaları öğrenir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sulak alan kavramı tanım ve türleri, sulak alanların fonksiyonları, önemleri
2 Sulak alan kavramı tanım ve türleri, sulak alanların fonksiyonları, önemleri
3 Sulak alan kavramı tanım ve türleri, sulak alanların fonksiyonları, önemleri
4 Ramsar Sözleşmesi ve kapsamı
5 Ramsar Sözleşmesi ve kapsamı
6 Dünya’da ve Türkiye’deki sulak alanlar
7 Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler
8 Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler
9 Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler
10 Sulak alanların korunması ve yönetimi
11 Sulak alanların korunması ve yönetimi
12 Uluabat Gölü alan çalışması
13 Kocaçay Deltası alan çalışması
14 Hersek Lagünü alan çalışması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ateş, H., Es, M., Uzer, H. Sulak Alanların Sürdürülebilir Yönetimi.
Özbek, H., Beklioğlu, M., Ceran, Y., Erdem, O., Erdoğan, S., Hemmami, M., Koopmanschap, E., Meriç, T., Özen, A., Sarısoy, HD. 2007. Sulak alan Yönetim Planlaması Rehberi, Kuş Araştırma Derneği. Ankara
Tırıl, A., 2006. Sulak Alanlar, Peyzaj Mimarlar Odası Yayınları:2006/2. Ankara.
Eken, G., Bozdoğan, M., İsfendiyaroğlu, S., Kılıç, DT., Lise, Y. (editörler) 2006. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları. Doğa Derneği. Ankara.
Türkiye Sulak Alanlar Kongresi Sonuç Bildirgesi. 2009. Bursa 2006 yılında Isparta’da; Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü isbirliği ile WWF Türkiye tarafından 10-11 Nisan 2006 tarihlerinde “Türkiye’de Sulak Alan Yönetim Planlaması Deneyimlerinin Paylasımı” Toplantısı gerçeklestirilmistir.
Chatterjee, A., Phillips, B. & Stroud, D.A.. (2008). Wetland Management Planning. A guide for site managers. WWF, Wetlands International, IUCN & Ramsar Convention 76 pp.
Ramsar Convention Secretariat, 2007. Managing wetlands: Frameworks for managing Wetlands of International Importance and other wetland sites. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands, 3rd edition, vol. 16. Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland.
Ervin, J. 2003, WWF: Rapid Assessment and Prioritization of Protected Area Management (RAPPAM) Methodology, WWF, Gland, Switzerland
Stuip, M.A.M., Baker, C.J. and Oosterberg, W. 2002. The Socio-economics of Wetlands, Wetlands International and RIZA, The Netherlands.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Yıl sonu Sınavı 1 50
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 50
Finalin BAşarıya Oranı 50
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 1 12 12
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr