1 | Dersin Adı: | SULAK ALAN EKOSİSTEMLERİ ve YÖNETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | PYM5031 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AYSUN ÇELİK ÇANGA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Aysun ÇELİK ÇANGA Uludağ Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Nilüfer/Bursa aysuncelik@uludag.edu.tr 0 224-294 1636 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dünyadaki en önemli ekosistemler, sulak alanlardır. Bu nedenle, ekolojik ve kültürel açıdan sulak alanların sürdürülebilir bir şekilde korunmasına yönelik temel bilgileri öğretmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sulak alan kavramı tanım ve türleri, sulak alanların fonksiyonları, önemleri | |
2 | Sulak alan kavramı tanım ve türleri, sulak alanların fonksiyonları, önemleri | |
3 | Sulak alan kavramı tanım ve türleri, sulak alanların fonksiyonları, önemleri | |
4 | Ramsar Sözleşmesi ve kapsamı | |
5 | Ramsar Sözleşmesi ve kapsamı | |
6 | Dünya’da ve Türkiye’deki sulak alanlar | |
7 | Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler | |
8 | Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler | |
9 | Sulak alanların maruz kaldıkları tehditler | |
10 | Sulak alanların korunması ve yönetimi | |
11 | Sulak alanların korunması ve yönetimi | |
12 | Uluabat Gölü alan çalışması | |
13 | Kocaçay Deltası alan çalışması | |
14 | Hersek Lagünü alan çalışması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ateş, H., Es, M., Uzer, H. Sulak Alanların Sürdürülebilir Yönetimi. Özbek, H., Beklioğlu, M., Ceran, Y., Erdem, O., Erdoğan, S., Hemmami, M., Koopmanschap, E., Meriç, T., Özen, A., Sarısoy, HD. 2007. Sulak alan Yönetim Planlaması Rehberi, Kuş Araştırma Derneği. Ankara Tırıl, A., 2006. Sulak Alanlar, Peyzaj Mimarlar Odası Yayınları:2006/2. Ankara. Eken, G., Bozdoğan, M., İsfendiyaroğlu, S., Kılıç, DT., Lise, Y. (editörler) 2006. Türkiye’nin Önemli Doğa Alanları. Doğa Derneği. Ankara. Türkiye Sulak Alanlar Kongresi Sonuç Bildirgesi. 2009. Bursa 2006 yılında Isparta’da; Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü isbirliği ile WWF Türkiye tarafından 10-11 Nisan 2006 tarihlerinde “Türkiye’de Sulak Alan Yönetim Planlaması Deneyimlerinin Paylasımı” Toplantısı gerçeklestirilmistir. Chatterjee, A., Phillips, B. & Stroud, D.A.. (2008). Wetland Management Planning. A guide for site managers. WWF, Wetlands International, IUCN & Ramsar Convention 76 pp. Ramsar Convention Secretariat, 2007. Managing wetlands: Frameworks for managing Wetlands of International Importance and other wetland sites. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands, 3rd edition, vol. 16. Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland. Ervin, J. 2003, WWF: Rapid Assessment and Prioritization of Protected Area Management (RAPPAM) Methodology, WWF, Gland, Switzerland Stuip, M.A.M., Baker, C.J. and Oosterberg, W. 2002. The Socio-economics of Wetlands, Wetlands International and RIZA, The Netherlands. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 50 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 50 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |