1 | Dersin Adı: | TÜRK DİLİNDE ÖZEL KONULAR |
2 | Dersin Kodu: | TDE5119 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | - |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KERIME ÜSTÜNOVA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Kerime Üstünova |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
E- Posta: ustunovak@yahoo.com Tel: 0 224 294 18 14 Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 117 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dil bilgisindeki tartışmaya açık konuları eleştirel bir yaklaşımla gündeme getirmek; eski bilgilerle yeni bilgileri karşılaştırarak bilimin durağan olmadığını göstermek; dilde de zaman içinde pek çok şeyin değişeceğine dikkat çekerek öğrencilerin bakış açılarını değiştirmek, ufuklarını genişletmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dil bilgisi-dil bilimi farkı ya da ortaklığı | |
2 | Dilin sistem olarak algılanmasının sonuçları | |
3 | Dil birimlerinin işlevleri | |
4 | Sözcük türü–görev adı ayrımının dil incelemelerini yönlendirişi | |
5 | Eklerin sınıflandırılması | |
6 | Türetme ekleri | |
7 | İşletme ekleri / Ara sınav | |
8 | Ad işletme ekleri | |
9 | Eylem işletme ekleri | |
10 | Altay dilleri teorisi | |
11 | Yapı kavramı ve Türkçenin yapısal özellikleri | |
12 | Lehçe-dil ayrımı | |
13 | Dilin çizgiselliği | |
14 | Türkçeyi başka dillerden ayıran yapısal özellikler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Berke Vardar; Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2001. Dilbilim Araştırmaları 1990-1991-1992-1993-1994-1995…….2006 Simurg / Hitit / Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Doğan Aksan; Dilbilim ve Türkçe Yazıları, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2004. Doğan Aksan; Her Yönüyle Dil Genel Çizgileriyle Dilbilim I-II-III, TDK Yayınları, Ankara, 2007. Kerime Üstünova; Ad İşletimi, Kesit Yayınları, İstanbul, 2008. Kerime Üstünova; Dil Yazıları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2011. Kerime Üstünova; Türkçede Yapı Kavramı ve Sözdizimi İncelemeleri, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2002. Muharrem Ergin; Türk Dil Bilgisi, Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım, İstanbul, 2002. N. Engin Uzun; Ana Çizgileriyle Evrensel Dilbilgisi ve Türkçe, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2000. TDK; Türk Dili Kurultayı Bildirileri 1996, 2000, 2004, TDK Yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 6 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |