Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK DİLİNDE ÖZEL KONULAR
1 Dersin Adı: TÜRK DİLİNDE ÖZEL KONULAR
2 Dersin Kodu: TDE5119
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KERIME ÜSTÜNOVA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Kerime Üstünova
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: E- Posta: ustunovak@yahoo.com
Tel: 0 224 294 18 14
Adres: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü E Blok Kat: 2 Oda Nu: 117 P.K.: 16059 Görükle / Nilüfer / Bursa / TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dil bilgisindeki tartışmaya açık konuları eleştirel bir yaklaşımla gündeme getirmek; eski bilgilerle yeni bilgileri karşılaştırarak bilimin durağan olmadığını göstermek; dilde de zaman içinde pek çok şeyin değişeceğine dikkat çekerek öğrencilerin bakış açılarını değiştirmek, ufuklarını genişletmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İletişim aracı olarak dili çeşitli yönleriyle tanır.;
2 Dilbilimle dil bilgisinin ortak ve farklı yönlerini görür.;
3 İletişimde bulunmanın yalnız ileti aktarmak olmadığını, dilin görünmeyen yanının görünen yanından daha büyük olduğunu benimser.;
4 Sözcük türleri, ekler ve türlerin sınıflandırılması konusunda yöntem geliştirir.;
5 “Görev adı” teriminin ayrımına vararak sözcük türü terimini doğru kullanmayı öğrenir.;
6 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dil bilgisi-dil bilimi farkı ya da ortaklığı
2 Dilin sistem olarak algılanmasının sonuçları
3 Dil birimlerinin işlevleri
4 Sözcük türü–görev adı ayrımının dil incelemelerini yönlendirişi
5 Eklerin sınıflandırılması
6 Türetme ekleri
7 İşletme ekleri / Ara sınav
8 Ad işletme ekleri
9 Eylem işletme ekleri
10 Altay dilleri teorisi
11 Yapı kavramı ve Türkçenin yapısal özellikleri
12 Lehçe-dil ayrımı
13 Dilin çizgiselliği
14 Türkçeyi başka dillerden ayıran yapısal özellikler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Berke Vardar; Dilbilimin Temel Kavram ve İlkeleri, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2001.
Dilbilim Araştırmaları 1990-1991-1992-1993-1994-1995…….2006 Simurg / Hitit / Boğaziçi Üniversitesi Yayınları.
Doğan Aksan; Dilbilim ve Türkçe Yazıları, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2004.
Doğan Aksan; Her Yönüyle Dil Genel Çizgileriyle Dilbilim I-II-III, TDK Yayınları, Ankara, 2007.
Kerime Üstünova; Ad İşletimi, Kesit Yayınları, İstanbul, 2008.
Kerime Üstünova; Dil Yazıları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2011.
Kerime Üstünova; Türkçede Yapı Kavramı ve Sözdizimi İncelemeleri, Uludağ Üniversitesi Yayınları, Bursa, 2002.
Muharrem Ergin; Türk Dil Bilgisi, Bayrak Basım/Yayım/Tanıtım, İstanbul, 2002.
N. Engin Uzun; Ana Çizgileriyle Evrensel Dilbilgisi ve Türkçe, Multilingual Yabancı Dil Yayınları, İstanbul, 2000.
TDK; Türk Dili Kurultayı Bildirileri 1996, 2000, 2004, TDK Yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 6 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 5 25
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 70 70
Toplam İş Yükü 149
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,97
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr