yaseminkahveci@uludag.edu.tr Tel: 0224 2941107 Adres: Uludağ Üniversitesi İİBF Kamu Yönetimi Bölümü, Görükle Kampusu16059
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Öğrencilerin küresel çevre sorunlarına yönelik olarak geliştirilen uluslararası politikalar ve bunların etkinliği konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Çevre sorunlarının yapısal nedenleri konusunda çok boyutlu bir çözümleme yapabilme.;
2
Ulusal, yerel ve küresel çevre politikaları arasındaki bağlantıları açıklayabilme.
;
3
Çevre sorunlarının diğer politika alanları ile bağlantısını kurarak bütünsel politikalar geliştirebilme ;
4
Etkin çevre politikaları geliştirebilmek için gerekli teorik alt yapıya sahip olma.
;
5
Çevre sorunları ile kalkınma, yoksulluk, adalet, eşitlik, insan hakları gibi meseleler arasındaki bağlantıları kurabilme.
;
6
Uluslararası çevre hukuku alanındaki gelişmeleri takip edebilir ve analiz edebilme.;
7
Çevre politikalarının gelişim seyri ve bu alandaki temel stratejiler konusunda bilgi sahibi olma.
;
8
Uluslararası çevre politikalarının etkinliğini değerlendirebilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Küresel çevre sorunları ve yapısal nedenleri
2
Dünya ekonomileri ve sürdürülebilir kalkınma
3
Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Stockholm’den Rio’ya
4
Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının gelişimi: Rio’dan günümüze
5
Uluslararası çevresel işbirliği
6
Uluslararası çevre hukuku
7
Uluslararası çevre politikalarının aktörleri: devletler, devlet dışı aktörler ve uluslararası örgütler
8
Uluslararası çevre hukuku ve politikalarının temel ilkeleri
9
Küresel çevre sorunlarına ilişkin uluslararası politika alanları: atmosfer, okyanus ve denizler, su kaynakları, biyolojik çeşitlilik ve tehlikeli maddeler
10
Çevre ve Ticaret rejimleri
11
İnsan hakları ve çevre hukuku
12
Ekolojik kriz ve güvenlik
13
Çevre politikalarının finansmanı ve uluslararası fonlar
14
Çevre rejimlerinin etkinliği
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Regina S. Axelrod et al. The Global Environment, ed CQ Pres. Washington, 2005. Nazli Choucri (ed.)Global Accord: Environmental Challenges and International Responses.. MIT Press.1993. Ayşegül Kaplan Küresel Çevre Sorunları ve Politikaları, Mülkiyeliler Birliği Vakfı Yayını. No: 18. Ankara,1997. Gabriela Kütting, Environment, Society and International Relations: Towards More Effective International Environmental Agreements. Routledge. London.2005. Philippe Sands, Principles of International Environmental Law. (2. ed.). Cambridge.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
50
Yıl sonu Sınavı
1
50
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
50
Finalin BAşarıya Oranı
50
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
3
42
Ödevler
1
25
25
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
25
25
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU