1 | Dersin Adı: | KENT VE AİLE |
2 | Dersin Kodu: | SOS5116 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ENES BATTAL KESKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Tel:0224-295-50-81 E-posta:eneskeskin@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri modern dünyada kent ve aile arasındaki etkileşim konusunda ve kentin aile üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirerek, olası sorunları tartışmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Şehirlerin Ortaya Çıkması ve Sanayi Devrimi | |
3 | Kent Sosyolojisinin Yükselişi | |
4 | Kent Ekonomi Politiği | |
5 | Kentsel Ayrışma | |
6 | Neoliberal Şehir | |
7 | Gelişmekte Olan Ülkelerde Kentleşme | |
8 | Sosyolojik yaklaşımlar temelinde aile kuramları | |
9 | Aile, evlilik, akrabalık ve hane | |
10 | Türk toplumunda aile yapısı | |
11 | Aile ve sağlık | |
12 | Aile ve kent | |
13 | Aile ve kent | |
14 | Aile ve kent |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ahmet Murat Aytaç, Ailenin Serencamı Türkiye'de Modern Aile Fikrinin Oluşması Ö.Sayın, Aile Sosyolojisi (1990). Ege Üniversitesi Yayınları İzmir. S.Timur, Türkiye'de Aile Yapısı (1972). Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara. Alan Duben, Kent, Aile, Tairh (2002). İletişim Yayınları. Mahmut Tezcan, Türk Ailesi Antropolojisi (2000). İmge Kitabevi Ankara. Marc Poster, Eleştirel Aile Kuramı (1989). Ayrıntı Kitabevi. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ||
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 42 | 42 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |