Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
KENT VE AİLE
1 Dersin Adı: KENT VE AİLE
2 Dersin Kodu: SOS5116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ENES BATTAL KESKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Tel:0224-295-50-81
E-posta:eneskeskin@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri modern dünyada kent ve aile arasındaki etkileşim konusunda ve kentin aile üzerindeki etkileri hakkında bilgilendirerek, olası sorunları tartışmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kentsel alanların ortaya çıkışını ve dönüşümünü açıklayabilir;
2 Kent ve kent yaşamının sosyal, kültürel ve siyasi bağlamda anlamlarını kamusal mekan, müşterekler, gözetim, kontrol ve toplumsal cinsiyetlendirilmiş mekan kavramları ile açıklayabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin genel tanıtımı
2 Şehirlerin Ortaya Çıkması ve Sanayi Devrimi
3 Kent Sosyolojisinin Yükselişi
4 Kent Ekonomi Politiği
5 Kentsel Ayrışma
6 Neoliberal Şehir
7 Gelişmekte Olan Ülkelerde Kentleşme
8 Sosyolojik yaklaşımlar temelinde aile kuramları
9 Aile, evlilik, akrabalık ve hane
10 Türk toplumunda aile yapısı
11 Aile ve sağlık
12 Aile ve kent
13 Aile ve kent
14 Aile ve kent
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ahmet Murat Aytaç, Ailenin Serencamı Türkiye'de Modern Aile Fikrinin Oluşması
Ö.Sayın, Aile Sosyolojisi (1990). Ege Üniversitesi Yayınları İzmir.
S.Timur, Türkiye'de Aile Yapısı (1972). Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara.
Alan Duben, Kent, Aile, Tairh (2002). İletişim Yayınları.
Mahmut Tezcan, Türk Ailesi Antropolojisi (2000). İmge Kitabevi Ankara.
Marc Poster, Eleştirel Aile Kuramı (1989). Ayrıntı Kitabevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 42 42
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 80 80
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 5 4 5 5 5 5 4 4 5
OK2 4 4 5 4 4 5 5 5 5 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr