YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
1,2 |
|
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2 |
|
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2 |
|
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2 |
1 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|
1 |
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
1,2 |
|
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
1,2 |
|
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2 |
|
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|
2 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
1,2 |
|
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
1,2 |
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2-Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma (Kalite kültürünün yerine) ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
1,2,3 |
1,2,3,4,5 |
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2,3 |
3 |
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
|
4 |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2,3 |
1,3,4,5 |
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
|
2 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
|
5 |
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2,3 |
2,4 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
|
5 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3 |
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
1,2,3 |
|
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2-Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3-Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4-Farklı disiplin alanlarıyla ilgili karşılaşılan sorunlarda karar verme sürecinde rol oynar. 5-Analitik düşünme yeteneği ile sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2,3,4,5 |
2 |
En az bir yabancı dili mesleği ile ilgili olarak kullanabilme yetisini kazanır. |
1,2,3,4,5 |
4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak ifade eder. 2-Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 3-Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 4-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 5-Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 6-Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
|
2 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1,2,3,4,5 |
|
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
|
4 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
|
2,6 |
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2,3,4,5 |
|
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma, katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
1,2,3,4,5 |
3,6 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
1,2,3,4,5 |
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
|
4,5 |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4-Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
|
4 |
Deney tasarlama, gerçekleştirme ve deney sonuçlarını değerlendirme yetilerini bireysel ve takım çalışması içerisinde kazanır. |
1,2,3 |
2 |
Fiziğin temel kavramlarını, yasalarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar ve özümser. |
1,2,3 |
1,3 |
Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
1,2,3 |
|
Fizik biliminin kavramsal nitelikleri konusunda alt yapı oluşturarak konuları yalın ve anlaşılır biçimde ifade edebilme yetisini kazanır. |
1,2,3 |
2,4 |
Fizik problemlerini bilişim teknolojilerini kullanarak çözümleyebilir, sayısal model geliştirebilir. |
1,2,3 |
|
Fiziksel akıl yürütme ve problem çözme becerisi kazanır. |
1,2,3 |
4 |
Kuramsal ve uygulamalı fiziğin problemlerini irdelemek için gerekli matematiksel araçlarla donanır. |
1,2,3 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
|
4 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyip, alanı ve yakın alanlara ilişkin güncel gelişmeleri takip ederek kendini geliştirebilir. |
|
2,4 |
|