Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Genel Tanıtım
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, 8 öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi ile öğretime devam etmektedir. Programda, alan eğitimi, genel kültür ve öğretmenlik mesleği bilgi ve becerilerini kapsayan 4 yıllık bir lisans eğitimi verilmektedir.Öğretmenlik mesleği eğitimi uygulamaları, Milli Eğitim Bakanlığı ile YÖK işbirliği çerçevesinde Milli Eğitim Müdürlüklerince belirlenen okullarda 7 ve 8. yarı yıllarda Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleriyle yürütülmektedir.
Programdaki mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Sosyal Bilgiler Öğretmenliği lisans diploması verilir
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan sınavda yeterli puanı almış ve yerleşmiş olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
a) Lisans programında en az 240 AKTS kredilik derste başarılı olmak. b)GANO’nun en az 2.00 olması ve programa ait alması gereken tüm derslerin yükümlülüklerini yerine getirmek
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mesleği alanında hizmet verebilecek düzeyde bilgi ve beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir.
8
Program Yeterlilikleri - TYYÇ - TAY İlişkisi
8.1
1.
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar.
|
2.
İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin, yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranış biçimlerini özümser.
|
3.
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
4.
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
5.
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
|
6.
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
|
7.
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak
|
8.
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak
|
9.
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek
|
10.
Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak
|
11.
Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak.
|
12.
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
|
8.2
TYYÇ - Program Yeterliği İlişkisi
1 |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar. |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin, yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranış biçimlerini özümser. |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
3 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
4 |
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
|
1,2 |
|
|
|
|
5 |
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
|
|
|
|
|
1,2 |
6 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
7 |
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
8 |
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak |
|
1,2 |
|
|
|
|
9 |
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek |
|
1,2 |
|
|
|
|
10 |
Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak |
|
1,2 |
|
|
|
|
11 |
Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak. |
1 |
|
|
|
|
|
12 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
13 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1 |
|
|
|
|
|
14 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
|
|
|
1,2,3 |
|
|
15 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
|
1,2 |
|
|
|
|
16 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
8.3
PROGRAM YETERLİLİĞİ - TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) İLİŞKİSİ
1 |
Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri kavrar. |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
İyi insan ve iyi vatandaş olma bağlamında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin, yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranış biçimlerini özümser. |
|
|
|
|
1,2,3,4,5 |
|
3 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|
|
|
4 |
1,4,5 |
|
4 |
Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. |
|
1,2,3,4,5 |
|
|
|
|
5 |
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
|
|
1 |
|
4,5 |
|
6 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
|
|
|
3,4 |
|
|
7 |
Sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan nitel ve/ya nicel bilimsel araştırmalarda veri toplama, bu verileri uygun yöntemlerle değerlendirme ve bu yöntemleri karşılaştırabilmeye ilişkin temel becerilere sahip olmak |
2,3 |
2,3 |
|
|
5 |
|
8 |
Alana özgü öğretim-öğrenme sürecini tasarlamak |
4 |
4 |
|
2 |
|
|
9 |
Öğrencilerinin yorumlama, değerlendirme, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi amacıyla bireysel ve grup etkinlikleri düzenlemek |
5 |
4 |
|
|
|
|
10 |
Sosyal bilimler alanında etkinlikler ve projeler hazırlamak |
|
5 |
|
|
3 |
|
11 |
Sosyal bilgiler eğitiminde işlenecek konuya ve öğrencinin ihtiyacına göre öğretim materyalleri tasarlamak. |
4 |
5 |
|
|
|
|
12 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
|
|
|
1,2 |
2 |
|
13 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
2 |
1 |
|
|
|
|
14 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
|
4 |
|
2 |
|
|
15 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
|
1,2,3,4,5 |
|
|
|
|
16 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
5 |
|
|
|
|
1,2 |
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlarımız, ilgili kurumların gerekli şartlarını sağladıkları takdirde özel ya da devlet okullarında sosyal bilgiler öğretmeni olarak çalışabilmektedir.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları koşuluyla, lisansüstü programlarına devam edebilirler ancak ilgili üniversitelerin ilanda belirtilen diğer şartlarının da sağlanması gerekir.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Teorik ve uygulamalı derslere devam zorunludur. Teorik derslerde %70, uygulamalı derslerde %80 devam etmiş olma şartı aranır. Bu şartı sağlamayan öğrenciler sınava alınmaz ve öğrenciye “Devamsız” (D) notu verilir. (Eğitim Fakültesi Yönetim Kurulu kararına (2022-36) göre, bir kez devam şartını sağlamış olan ve aynı dersi tekrar alan lisans öğrencileri devam şartını sağlamış kabul edilir.) Yarıyıl sonu sınavının etki oranı %60’tır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ayrıca, yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan almak şartı bulunmaktadır.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmiş olmak gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Başkanı:
Prof. Dr. Fatih DEMİREL
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Phone: +90 224 2940684
Email: fatihdemirel@uludag.edu.tr
Bologna Koordinatorü:
Prof. Dr. Seçil ŞENYURT
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi E Blok Görükle, Bursa 16059
Phone: +90 224 2942285
Email: secilalkis@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Programın teknik donanımlı derslikleri mevcuttur. Üniversitemiz merkez kütüphanesi, süreli yayınlar ve online veri tabanları bakımından oldukça zengindir. Öğrencilerimiz tarafından Bursa Uludağ Üniversitesi Merkez Kütüphanesi etkin olarak kullanılmaktadır.
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKZ0001 |
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
MBZ0001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1201 |
SOSYAL BİLGİLERİN TEMELLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS1203 |
GENEL FİZİKİ COĞRAFYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS1203 |
KARİYER PLANLAMA |
Zorunlu |
1 |
0 |
0 |
1 |
GKZ1001 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKZ1003 |
TÜRK DİLİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GKZ1005 |
YABANCI DİL I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
31 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0002 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1004 |
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ VE KÜLTÜRÜ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1202 |
SİYASET BİLİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1206 |
SOSYAL ANTROPOLOJİ VE MEDENİYET TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS1208 |
GENEL BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
GZK1002 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1004 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GZK1006 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0005 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0008 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2201 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2203 |
TÜRKİYE'NİN FİZİKİ COĞRAFYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2205 |
İLK TÜRK -İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2207 |
ORTAÇAĞ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKZ0002 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0006 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0007 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2204 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2206 |
BİLİM , TEKNOLOJİ VE TOPLUM |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS2208 |
VATANDAŞLIK BİLGİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS2210 |
TÜRKİYE'NİN BEŞERİ VE EKONOMİK COĞRAFYASI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
19 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0009 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS3201 |
OSMANLI TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS3203 |
YENİ VE YAKINÇAĞ TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS3205 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ I |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
19 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBZ0011 |
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0012 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS3202 |
OSMANLI TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS3204 |
SOSYAL BİLGİLERDE SÖZLÜ VE YAZILI EDEBİYAT |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS3206 |
SİYASİ COĞRAFYA VE TÜRKİYE JEOPOLİTİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS3208 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
Toplam |
|
19 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBSOS01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0013 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4201 |
AFETLER VE AFET YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4203 |
SANAT VE MÜZE EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS4205 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI VE EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
SOS4207 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
2 |
Toplam |
|
22 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBSOS02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4202 |
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4204 |
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
SOS4206 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
GKS0001 |
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0002 |
BESLENME VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0004 |
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0006 |
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0008 |
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0009 |
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0011 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0012 |
TÜRK SANATI TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0013 |
SANAT VE ESTETİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0014 |
TÜRK HALK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0016 |
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0017 |
TÜRK MUSİKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0023 |
TÜRK İSLAM DÜNYASINDA BİLİM VE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0024 |
OSMANLI MEDENİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0025 |
TÜRKİYE COĞRAFYASI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0026 |
GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0028 |
TÜRKİYE'DE ÇAĞDAŞLAŞMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0031 |
UYGARLIK TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0032 |
İSLAM TARİHİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0033 |
İSLAM MEDENİYETİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBS0002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0007 |
EĞİTİMDE DRAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0018 |
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0002 |
GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0003 |
HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0006 |
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0009 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0010 |
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHSEL KANIT,YEREL VE SÖZLÜ TARİH |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0012 |
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
SOS0013 |
TÜRK HUKUK SİSTEMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |