Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Genel Tanıtım
Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 1998-1999 öğretim yılında eğitime başlamıştır. Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır.
Bölümün temel amacı, bilgisayar ve diğer bilgi teknolojileri konusunda lisans eğitimi vererek ilköğretim okullarında görev yapacak bilgisayar öğretmeni adaylarına öğretmenlik mesleğine ilişkin ihtiyaç duyulan bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları T.C. Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel statülü okullarda öğretmen, öğretim teknoloğu, formatör öğretmen ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler.
Bu bölüm, yükseköğretimde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Lisans derecesine sahip olunur.
Lisans
4
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.
5
Önceki Öğrenmenin Tanınması
“Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.
6
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilecek veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilecek, bilgi toplumunun oluşabilmesi için güncel ve yenilikçi bilgi ve iletişim teknolojilerine hakim, bu teknolojilerin eğitime etkili entegrasyonunu gerçekleştirebilen, daha kaliteli bir eğitim için farklı öğrenme ortamları tasarlayabilen, öğretim araç ve gereçlerini nitelik ve nicelik açısından öğretim ihtiyaçları doğrultusunda geliştirebilen ve kullanabilen, disiplinler arası çalışabilen, bilimsel araştırma süreçlerini kullanabilen, alanında iyi yetişmiş, bilgiye ulaşma yollarını bilen, çağın gerektirdiği eğitim-öğretim yöntemlerini kavrayan, açık fikirli, özgür düşünebilen, yaratıcı, milli, insani ve kültürel değerlerimizi benimsemiş; öğretmenlik mesleğini düzgün bir şekilde hem yazılı hem de sözlü olarak sergileyebilen, yabancı dil, genel kültür ve tarihsel bilgilere sahip toplumsal ve evrensel değerlere saygılı, nitelikli mezunlar yetiştirmektir.
2012 yılı itibariyle bölümde 6 BAP projesinde yürütücü, 1 TÜBİTAK ve 1 Avrupa Birliği projesinde araştırmacı olarak çalışılmaktadır.
Bölüm öğretim elemanlarının üzerinde çalışmakta olduğu konulardan bazıları şunlardır:
1. Bilgisayar destekli eğitim,
2. Bilgisayar destekli yabancı dil eğitimi,
3. Eğitim teknolojisi,
4. Eğitim ve okul sistemlerinde bilgisayar kullanımı,
5. Eğitimde Web 2.0 teknolojileri kullanımı,
6. Eğitsel tasarım,
7. Mesleki gelişim
8. İnsan bilgisayar etkileşimi
8
Program Yeterlilikleri & Sınıflandırılmış & Karşılaştırılmalı
1.
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak
|
2.
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak
|
3.
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
|
4.
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak
|
5.
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
|
6.
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
|
7.
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
|
8.
Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak
|
9.
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
|
10.
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
11.
Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
12.
Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek
|
13.
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
|
14.
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
15.
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
|
16.
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
- Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
- Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
- Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
- Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
- Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak
- Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak
- Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
- Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
- Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak
- Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
- Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
- Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
- Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak
- Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
- Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
- Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
- Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak
- Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak
- Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak
- Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak
- Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak
- Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak
- Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak
- Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek
- Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek
- Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek
- Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek
|
BECERİ |
Bilişsel - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1,2 |
4,5,6 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak |
1,2 |
1,2,3 |
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak |
1,2 |
1,2,3 |
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
|
2,3 |
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak |
1,2 |
1,2 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1,2 |
3,4,5,6 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
1,2 |
4,5,6 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
1 |
4,6 |
Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek |
1 |
1,5 |
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
1,2 |
2,4,5,6 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1-Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 2-Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 3-Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4-Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5-Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 6-Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
BİLGİ |
Kuramsal - Uygulamalı |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1 |
4,5 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak |
1 |
2,3,4 |
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak |
1 |
1,2,3 |
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak |
1 |
|
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1 |
4,5 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak |
|
6 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
1 |
5 |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavramak |
1 |
4,5 |
Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek |
1 |
|
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
1 |
4 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
|
2,3 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
1 |
1,3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1-Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2-Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 3-Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 4-Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5-Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 6-Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. |
|
YETKİNLİK |
Alana Özgü Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak |
1,2 |
1,2,4,5 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak |
|
3 |
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak |
2 |
|
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
1,2 |
1,2,5,6,7 |
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak |
|
3,4 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile bilişim uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak |
1,2 |
2,4,5,6,7 |
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
1 |
|
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
|
4,6,7 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
|
6,7 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1-Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 2-Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 4-Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 5-Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 6-Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 7-Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Alanına özgü öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1,2,3 |
|
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak |
1,2,3 |
1,3 |
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak |
1,2,3 |
1,2,3 |
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
|
1,2,3 |
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak |
1,2,3 |
2 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
2,3 |
|
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
3 |
|
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
|
1,2 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1-Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 2-Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 3-Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak |
|
3,4,5,8 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak |
1,2,3,5 |
3,5 |
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak |
1,2 |
7 |
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak |
2 |
|
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
1,2,3,4,5 |
1,2,3,4,5,8 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1,3 |
|
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurmak |
1,2,3,4,5 |
6,7 |
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
3,4,5 |
4,6,7,8 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1-Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 2-Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 3-Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 4-Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 5-Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 6-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 7-Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 8-Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
|
Öğrenme Yetkinliği |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
|
TYYÇ
|
TAY
|
Bilgi ve iletişim teknolojileri uygulamalarının bireysel, kurumsal, toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak |
1 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilişim uygulamalarındaki sorunların çözümleri için seçmek ve kullanmak |
2,3 |
3,4 |
Bilgisayar bilimleri konularında uygulamalı ve temel kavramsal bilgilere sahip olmak |
3 |
4 |
Bilişim problemlerinin çözümü için uygun analiz ve çözümleme yöntemlerini uygulamak |
1,2 |
1,3,4 |
Bireysel olarak kendi alanında ve diğer alanlarda işbirliği içinde etkin çalışmak |
3 |
1,3,4 |
Kavramsal tasarımı ve mimarisi tamamlanmış bilgisayar tabanlı sistemleri kodlamak, test etmek, işletmek ve bakımını yapmak |
1,2 |
4 |
Kendi alanında ve diğer alanlardaki eğitim sorunlarını tespit eder ve çözüme yönelik öğrenme-öğretme süreçleri tasarlamak |
1,2,3 |
2 |
Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğrenme yaklaşımlarını bilmek |
1 |
|
Örgün ve uzaktan eğitim materyallerini geliştirebilmek |
2 |
|
Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile belirli bir dersi planlamak, işlemek ve değerlendirmek |
1 |
|
Sürekli mesleki gelişimin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili gelişmeleri izlemek |
3 |
1,2,3,4 |
Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleri ile tanımak. |
|
2 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) |
TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ (TAY) |
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1-Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2-Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3-Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4-Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
|
9
Mezunların İstihdam Profilleri
Mezunlar, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı özel ve resmi okullarda bilişim teknolojileri öğretmenliği ve/veya formatör öğretmenlik yapabilir veya özel kurumlarda eğitim teknoloğu, bilişim teknolojileri uzmanı, eğitim teknolojileri danışmanı olarak görev alabilirler.
10
Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
11
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Genel olarak başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 50, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Öğrencilerin bir dersten başarılı olmaları için yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan ve ders ortalamalarının en az 50 puan olma zorunluluğu vardır. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel ağırlıklı not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir.
Tam Zamanlı
14
Adres İletişim Bilgileri
Anabilim Dalı Başkanı:
Prof.Dr. Aysan ŞENTÜRK
Adres:Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 2942231
aysan@uludag.edu.tr
Bologna Program Koordinatörü:
Doç. Dr. Salih BİRİŞÇİ
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi A Blok Görükle, Bursa 16059
Tel: +90 224 2942229
salihbirisci@uludag.edu.tr
15
Bölüm/Fakülte/Program Olanakları
Bölümde halen 4 Profesör, 2 Doçent, 1 Doktor Öğretim Üyesi, 1 araştırma görevlisi doktor ve 1 öğretim görevlisi bulunmaktadır. Bölümdeki olanaklar:
- 1 kütüphane
- 2 bilgisayar laboratuvarı
- 1 sunucu
- 40 adet ince istemci (thin client)
- 1 adet kesintisiz güç kaynağı
- 24 adet PC
- 1 akıllı sınıf (akıllı tahta, projeksiyon, ses sistemi)
- 7 adet projektör
- 1 adet network yazıcı
- 6 adet dizüstü bilgisayar
- 1 adet tarayıcı
1. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1001 |
BİLİŞİM VE MATEMATİK |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
BIL1003 |
EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BIL1005 |
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0001 |
EĞİTİME GİRİŞ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM FELSEFESİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1001 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1003 |
TÜRK DİLİ 1 |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GZK1005 |
YABANCI DİL 1 |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
2. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL1002 |
ALGORİTMA TASARIMI VE GELİŞTİRME |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BIL1004 |
ELEKTRONİK DEVRE ELEMANLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
BIL1006 |
PROGRAMLAMA ÖĞRETİMİ YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0003 |
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0004 |
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1002 |
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
GZK1004 |
TÜRK DİLİ II |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
5 |
GZK1006 |
YABANCI DİL II |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
30 |
3. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL2101 |
BİLİŞİM SİSTEMLERİ DONANIMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
BIL2103 |
TEMEL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BIL2105 |
EĞİTİMDE GRAFİK VE CANLANDIRMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
BIL2115 |
ÖĞRETİM TASARIMI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
MBZ0008 |
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
|
Seçmeli dersler için tıklayınız.
|
|
|
|
|
11 |
Toplam |
|
30 |
4. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL2102 |
BİLİŞİMDE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL2104 |
BİLİŞİM ETİĞİ VE GÜVENLİĞİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
BIL2106 |
VERİ TABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL2108 |
İLERİ PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
4 |
MBZ0005 |
TÜRK EĞİTİM TARİHİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0006 |
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
5. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL3101 |
EĞİTİMDE MODELLEME VE TASARIM |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BIL3103 |
WEB TABANLI PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BIL3105 |
BİLİŞİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0011 |
EĞİTİMDE AHLÂK VE ETİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0012 |
SINIF YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
6. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL3102 |
BİLGİSAYAR AĞLARI |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL3104 |
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
3 |
BIL3106 |
İŞLETİM SİSTEMLERİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
GKZ0002 |
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI |
Zorunlu |
1 |
2 |
0 |
3 |
MBZ0009 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBZ0010 |
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
19 |
7. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL4101 |
FİZİKSEL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
BIL4103 |
TEKNOLOJİ PLANLAMASI VE UYGULAMALARI |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBBIL01 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0014 |
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
8. Yarıyıl Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
BIL4102 |
PROJE GELİŞTİRME VE YÖNETİMİ |
Zorunlu |
3 |
0 |
0 |
4 |
BIL4110 |
MOBİL PROGRAMLAMA |
Zorunlu |
2 |
2 |
0 |
5 |
MBBIL02 |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
Zorunlu |
2 |
6 |
0 |
10 |
MBZ0013 |
OKULLARDA REHBERLİK |
Zorunlu |
2 |
0 |
0 |
3 |
Toplam |
|
22 |
3. Yarıyıl Seçmeli Dersleri |
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
T1 |
U2 |
L3 |
AKTS |
MBS0001 |
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
GKS0001 |
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0002 |
BESLENME VE SAĞLIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0003 |
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0004 |
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0005 |
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0009 |
KARİYER PLANLAMA VE GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0012 |
MESLEKİ İNGİLİZCE |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0014 |
TÜRK HALK OYUNLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
GKS0017 |
TÜRK MUSİKİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
3 |
MBS0002 |
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0004 |
EĞİTİM HUKUKU |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0005 |
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0008 |
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLER |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0009 |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0010 |
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0011 |
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0012 |
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0013 |
KAPSAYICI EĞİTİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0014 |
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0016 |
MİKRO ÖĞRETİM |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0017 |
MÜZE EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0018 |
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
MBS0020 |
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0001 |
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0002 |
EĞİTİM YAZILIMI TASARIMI VE DEĞERLENDİRME |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0003 |
EĞİTİMDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0004 |
EĞİTSEL OYUN VE OYUNLAŞTIRMA |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0006 |
EĞİTSEL VİDEO TASARIMI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0007 |
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0008 |
MASAÜSTÜ YAYINCILIK |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0009 |
MEDYA OKURYAZARLIĞI |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0010 |
ÖZEL EĞİTİM VE TEKNOLOJİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0011 |
SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
BIL0012 |
TEKNOLOJİ VE YETİŞKİN EĞİTİMİ |
Seçmeli |
2 |
0 |
0 |
4 |
T1: Teori |
U2: Uygulama |
L3: Laboratuvar |